Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av manhofs - 28 oktober 2016 07:00

Nu sker ena veckans träning på kvällarna i mörker och det gäller att anpassa övningarna till moment som inte kräver så mkt ljus då det är ganska mörkt hemma. Vittringsappotering är ett jätte bra moment att träna i mörker, hon måste verkligen lita på sin nos och inte bara kuta ut.


Jag tycker vi gör små små framsteg för varje gång vi tränar och det känns som det är långt ifrån är klart och vi har nått vår topp    Tyvärr så är Lizzies problem folk och störning men ju säkrare hon blir med mig ju säkrare kommer hon även bli på tävling. Tycker vi har väldigt roligt ihop och ser fram emot våra pass.


Tränade på Haninge bk i måndags men då var vi själva, hade hoppats på lite störning   


Åkte ner till Tyresö i regnet i tisdags kväll men då var vi bara två stycken som tappert tränade med tävlingsledarna men lilla sockerbiten satt i varje fall fast hunden bredvid låg   


Eftersom vädret var så dåligt tog jag inte med Gucci. Vill inte att hon ska bli blöt och kall med Bella fick gå ett litet pass och hon är så roligt men fladdrig att träna. Hon har verkligen myror i brallorna och att sitta still ligger inte högt på listan. Lizzie funderar alltid noga på varje ny övning och med tvekan och misstänksamhet provar hon. Bella däremot är så ivrig så frambena trummar mot marken. För att förekomma matte och fort som fan få en godis provar hon allt hon lärt sig så det blir både ligg, skall, kryp på samma gång  

Nej, det gäller att värma upp noga innan man sätter igång för annars snurrar det bara runt i lilla busens knopp  


 


Igår var det öppen träning på Nynäs och där var det faktiskt hela 2 andra hundar   .... som ganska snart gick så jag hade fina planer för mig själv    Nej nu är det slut på att åka runt utan vi tränar hemma och dagtid.


Men Lizzie gjorde ngr fina moment och kändes riktigt taggad. Bella hoppar nu 6 plankor och sitter kvar fint och kommer på inkallning på just hoppet. Under ljudgiving vill hon gärna lägga sig ner men jag har inte gjort ngn affär av det utan prioriterar att hon skäller bra. Krypet känns med väldigt fint och hon har en teknik med låg bak   



 


 


Bella är så duktig och kutade in i ridhuset som om hon varit där flera gånger förut. Skötte sig jätte bra och försökte inte äta hästskit. Konstigt nog var hon inte så tittig som jag trodde hon skulle vara då hon är lite harig och ängslig just nu (normalt för en hund i hennes ålder) Lizzie hade svårt att vänja sig vid fladdrande tältdukar och slamrande stålportar men det bakom  inte Bella   


Nu fick jag till en grupp med sittande i 1 minut och plattsliggning i 1,5 minuter med alla tre och jag var så glad   


Gucci tycker det är så roligt att få vara med och hon och jag bygger/river banan samt kör ngt moment. Som ni ser tänkte hon först kuta till konen men rätade upp sig    Det värmer i mattes hjärta att se en så lycklig och alert hund som viftar på svansen hela vägen ut till rutan    Tyvärr hör hon väldigt dåligt och även synen har blivit sämre sista tiden men det är bar att gapa högre  



 

Jag har jobbat mkt med Bellas stadga då hon inte kan sitta still. Så fort jag lämnar henne ålar stjärten hit och dit som om hon sitter på såpa eller så lägger hon sig ner    Nu börjar det fungera….då och då   

 Tempot är ngt lågt men det bryr jag mig inte om just nu. Tycker man lägger för mkt tid på att dra upp dom i högt tempo sedan förlorar man på sent ställande/läggande. Tror inte heller det är bra för deras kroppar med för mkt tvärnit utan förlitar mig på gungan och karusellen    Det jag förlorar på tempot tar jag igen på snabbt ställande/läggande och spar deras kroppar   



 

På kvälls promenaden nyss var vi med m ngr riktigt obehagligt   

 Det är ju mörkt och blåsigt och löv far över vägen. Jag tvekade om jag skulle ta den ljusare vägen eller mörkare men valde den ngt längre mörka. Jag tyckte själv jag såg ngt längre fram men ingen sa ngt så jag knatade frusen på då Bella reser full ragg och börjar morra   

 Dom andra två byrackorna säger inte ett ljud men eftersom det bara verkar vara en  går jag vidare men lite tveksamt   då Bella blev argare och argare.

Tänkte vända om då jag såg att det var två stycken men jag hade min hammare i fickan och hoppades att åtminstone Gucci skulle ställa upp.

Men inte fan brydde dom sig och jag blev riktigt sur    Vilka sopor att inte ställa upp och skydda mig mot två anfallande soptunnor. Bella lugnade ner sig efter att båda soptunnorna stannat och vi kunde lugnt fortsätta vår promenad men först satte hon dom ordentligt på plats    Clowner hit och dit men anfallande soptunnor som hotar en är det tyst om   


 


På lördag ska vi tävla på Bro-Håbo. Tyvärr är det två ringar då det är så många tävlande och det klarar inte Lizzie riktigt en men vi ska kämpa    Nu börjar dom med sittande i grupp/plattsliggning så jag kan inte skolka från det    


Tänkte vara smart och anmälde mig till Haninge istället för Nacka då jag tänkte alla ville vinna Nackas fina priser. Men istället var det lika många (17 st) som anmälde sig till Haninge och har jag otur blir det två grupper eller så kan jag bli bortlottad igen   


              


                                                  
           Trevlig helg / Susan   



                               



Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards