Alla inlägg under mars 2019

Av manhofs - 31 mars 2019 00:15

 Det går inte att ligga på latsidan om alla ”måsten” ska bli gjorda så i torsdags bar jag upp alla blommor som varit på vinter kollo i boden   Dom fick stå ute under dagen och blev grundligt avspolade,avlusade och så upprepades allt en gång till innan det var dags att ställas in i växthuset.


           


Lite kyliga nätter   så frostvakten och en värmefläkt går på timer så inga växter ska dö på mållinjen efter en bister vinter. Bar ut alla mina blommor inomhus med och ställde in. Gillar bara snittblommor inne men har ngr få favoriter som denna Orkidé som jag fick av en vän för många år sedan   Den har blommat konstant i över ett år nu och nya är på väg  


     


Dammen börjar det bli dags att snygga till men det får vänta ngn vecka till. Vattenliljorna sticker upp genom isen  

 


Begav mig ut till Gålö en arla morgons stund. Kallt och blåsigt var det så jag behövde inte trängas med andra träningssugna   La ett elit sph var till båda och tänkte sedan börja med uppletande innan frukost. Lizzie jobbade jätte fint in dom första två föremålen men ville inte lyda när jag kallade in. En återkommande problem som jag måste underhålla hela tiden. Jag såg hur hon greppade plånboken som lång ute i vänster sida halvvägs ut så jag rör mig själv mot vänster men ser i ögonvrån hur hon sneddar genom rutan mot höger . Trodde att hon skulle komma till mig men när jag vänder mig om är hon borta med sitt föremål och det krävs en ganksa iriterad inkallning innan hon kommer  ...utan plånbok.


Först fick jag för mig att hon kanske inte hade tagit ngt föremål   men när hon aldrig hittade det böt jag till Bella. Går ju på två röda så hittad hon alla tre föremålen men ingen plånbok. Letade i en tio minuter men den var borta  


Gick till blien och mumsade glupskt i mig min frukost då en padda på stela ben kommer gående. Stackarna vad han frös om fötterna , ja han verkade lika förvånad och undrade nog hur han kunde ha vaknat till denna kalla dag  

 


Började att spår med Bella och då måste man ta av sig jackan och sätta på sig en handske för hon ligger i så i spåret   Va väldigt negativ över mitt slut som jag hade lagt över en väg. Tyvärr kom det en man och rastade sina hundar längst vägen så jag var helt säker på att hon inte skulle klara det  


   


Bella berörs inte av ngt underlag eller hinder utan hon ska bara fram   Otroligt duktig vid vinklar och spetsvinklar /återgångar börjar hon få superbra grepp om. Närmar mig vårt slut och släpper linan för att kunna filma när hon väljer hundarna, men se på katten   Jäkla vad fokuserad och duktig hon är min lilla ostbåge   Mentala spöken ska man inte bära runt på.



 

 Lizzies tur att spåra och nu åkte jackan på och båda handskar för jag vill inte bli förkyld   Hon är så övernoga med att få in sina pinnar och varenda vinkel/skoavtryck ska kontrolleras. Matte blir kall men alla pinnar med hem  

     


Värmde mig med lite fika innan jag återvände till rutan med Bella   Kunde inte åka hem med ett föremål kvar i skogen  

Släppte Bella redan innan vi kom upp till rutan och då kutar hon in under en rishög och drar ut plånboken som Lizzie gömt, ca 6 meter ifrån rutans framkant. Tur att det inte är dags för tävling än   Har kommit med på min första tävling jag anmälde till så imorgon åker vi ut och tränar igen, verkar behövas  


 


Bara att gno på hemma efter lite träning så stuprören skulle upp igen. Ett jäkla piller jobb men nu börjar jag få in knixen. Dom är i plast och sitter på uterummet så jag måste haka av dom varje höst annars spricker dom av isen.


 


Roliga jobb kvällar på Hovet   


 


 Är så glad över mitt lilla persikoträd som nu har slagit ut i blom   Så fort jag tvättade rent och vattnade ordentligt tog naturen kraft och nu spricker det upp i rosa. Imorgon ska jag ta min lilla pensel och polynera blommorna    Tog första bilden i tisdags, så fort gick det  


  


      


Igår tvättade jag fönsterna i lusthuset och plockade i ordning alla möbler så nu kan jag sitta där och mysa med en god bok. Lusthus är bäst på vår samt höst då man verkligen kan njuta av den första eller sista solen utan den kalla vinden  


   


 Va uppe på min tomt och funderade en kväll. Fick en ide om att inte sälja utan istället bygga ett två parhus och hyra ut   Bara för en Attefallare får man 12-15 tkr i månaden här omkring så det vore inte en dum ide. Får bygga ett parhus på totalt 250 kv vilket blir 175 kv /var. Ska fundera ett tag till.


 


Önskar er en trevlig vecka. Här rullar allt på i ett himla tempo. Mycket som måste ordnas innan nästa vecka tar vid, ingen vila ingen ro  


                                                  
                          Kram/ Susan   





Av manhofs - 29 mars 2019 21:30


Veckan har gått i hundra knyck och den ena aktiviteten har avlöst den andra. Hundträning, vårpul och så jobb kryddat med lite nöjen har gjort att timmarna i säng har blivit få   


I måndags var det äntligen dags att börja valla igen hemma hos Kåre   Tyckte Bella har mognat på sig och den långa vilan har bara varit tillgodo. Fick till en riktigt fin timme i inte allt för hårt tempo då det var varmt och B lite otränad vilket märktes i slutet då skallen inte var med och tempot åkte upp.

   


 Fortsatte ut till Fintuna för spår med Lizzie och uppletande med båda. L ser avslappnad ut och solar sig liten innan start   medans B knappt kan sitta stilla och far som en virvelvind runt i rutan  

Alla har vi vår egna stil 


             



Kurrade i magen så jag åt min lunch i solen och tänkte på svunna vänner i flocken   Vad livet med en hund är kort  


   

Dags att spåra med L och av ngn anledning hade jag lagt ut en boll som föremål nr 6 och så drog jag på värsta belöningarna vid varje föremål  

Bestämde mig redan förra året för att ALDRIG mer ha en leksak i spåret för hon går upp i stress och missar pinnar. Bestämde mig även för att inte ändra om för mycket när vi jobbar. Hon vill att jag håller mig långt bak i linan och det är knappt så hon vill ha en godis så ska hon iväg men likt förbannat skulle jag kampa och tjoa så hon kom helt av sig  

 Annars var spåret väldigt givande med många olika markskiften och snö,torrt,blött och lite viltrester.Slutade med att 3 pinnar blev kvar och nu ska jag ALDRIG mer ändra om i hennes träning  

Hon går bäst på rutin och en diskret förare där bak i snöret som inte stör   

                 


Städade ut växthuset och tvättade rent sedan skulle allt sorteras på baksidan . Ett riktigt skitigt och tungt jobb då vattnet från taket droppar en i nacken mm    Men vilken underbar känsla när det är klart och man känner doften från myllan och nästan hör sina växter sjunga av glädje  


             


 Växthuset fick torka upp i ngr dagar så istället hjälpte jag M & P i tisdags och körde sopor. Bra med en liten kärra som man kan köra iväg sopor i  


 


Tog tag i trädgården och öppnade upp lite saker och så gödslades hela gräsmattan och alla bärbuskar och träd fick sig en gödselhög med näring så nu hoppas jag på en fin skörd  


       


Lite vårblommor   


     

 


Oljade in alla altaner och balkonger samt golvet i släpkärran så 5 L olja gick åt. Måste dra över ett lager till nästa vecka men nu får detta lager dra in.


   


Syrran som köpte en bil från Olofssons förra året blev bjuden på tjejmingel i onsdags kväll. Årets kock lagade mat och så kunde man bli om stylad och gå på ngn dans. Det som lockade var dock provkörning av deras nya modeller samt utlovade goodiebag på kvällen. Var även en föreläsning från en ung tjej som tävlar i STCC men tyvärr tjatade hon bara om sig själv och nämnde knappt racing så det var tråkigt. Provade en Passat SC TDI lyxutrustad men den var betydligt obekvämare än min Volvo summum. Hårda säten och bagageutrymmet var trångt om man har en stor hund då taket sluttade, får bli grindar och inte bur om jag köper den.


Sedan fick vi låna Tourage TDI 286 som kostar nästan 900 000 kr. Jisses vilken bli, tänk om man vinner på lotto. Night vision och Head up display. Inget för en fattig barmästare men så roligt att fått köra. 150 tjejer satt spänt och väntade på att klockan skulle bli 20 så vi skulle få våra påsar.....som innehöll ketchup. Fy satan vad vi skrattade jag och syrran  ketchup i en goodiebag   


   


I torsdags fyllde Bella bus 3 år  


 

Hade köpt två nya pipleksaker till kalaset men grisen dödade B direkt   Hon är för jäklig på att ha sönder pipleksaker så dom får jag gömma undan. Men nu fyllde hon år då då fick hon göra vad hon ville  



 

Nä nu orkar jag inte skriva ngt mera. VI hörs när vi hörs   


                                                  

      Trevlig helg kära läsare/ Susan   

Av manhofs - 24 mars 2019 00:45

  Äntligen har våren anlänt och solen värmer riktigt gott om man sätter sig i lä. Gjorde ett misstag förra året och startade lite sent med vårens alla måsten så det ville jag inte göra om i år igen. Jag har ju väldigt mycket som måste göras, vilket är roligt men inte när allt kommer på en gång.

Tycker det har gått så fort dom sista åren från att vara vinter och kallt till nästan sommar utan vår, undra hur det blir i år   


Startade upp med att plantera om alla små frön som har kommit upp och monterade automatiska fönsteröppnare på växthuset.


     


 Förra veckan var det Super söndag med premiär av F1    äntligen är cirkusen igång igen och det blev ju inte vilken premiär som helst för Finland med Bottas hamnade högst upp på pallen   och min idol Kimi gjorde en helt ok premiär för sitt nya stall  


   


 Krukorna utomhus skulle pimpas om från tråkigt vintermurr till vackert påsktema. Bara att sätta i fjädrar och lite kycklingar så ser det mysigt ut. Ludden kutade runt med sina leksaker när jag ska planterar och kastar runt dom så man får hålla koll på sina blommor annars ryker ett par   


                   



Har kört flera dragpass i veckan då jag går stavgång så alla får motion och kondis. Jobbigt men nyttigt och det känns verkligen i kroppen på kvällarna  


 



I onsdags kväll var jag på utbildning vilket alltid är givande och intressant. Tyvärr var det mest vakter och inte så många ansvariga inom bar/servering som deltog. Alltid roligt att umgås med kollegor men intressant att höra hur vakterna och entrévärdarna har det.

Jag är ju helt anti mot den nya trenden som är att man går in på en krog och placeras vid ett bord, laddar ner en app och registrerar sitt kontokort sedan är det bara att beställa mat/dryck via appen och ingen kontakt med personal  

När maten eller drycken är klar får man en sms signal och får själv hämta sina varor i olika barer. Detta innebär ju att jag som älskar service och det personliga mötet mellan nya människor helt tappar det utan jag står bara och läser på bongar och häller upp dryck, totalt värdelöst  

Dessutom är det så att jag har ett personligt ansvar om jag överserverar en berusad person och kan få 10 tusen kronor i böter, detta gäller även serveringspersonal. Hur ska jag kunna hålla koll på folks ålder och nykterhet när beställningarna kommer via appar, jag har ju ingen aning om ngn är för ung eller redan har druckit mycket   Skulle jag mod förmodan upptäcka det följer bråket över att kunden redan har betalat för sin varor. Nej i en sådan restaurang går jag inte in i och jag kommer heller inte jobba i en igen. Dessutom satt ju sällskapen bara och kollade på sina mobiler och väntade på signaler hit och dit så även runt borden rådde trist stämning.


Roligare att jobba som jag gör nu, ena dagen AIK hemma nästa DIF. Nu får man verkligen kontakt med gäster. Visserligen mera ris när ett lag förlorar än ros om dom vinner  


   



Böt till sommardäck redan. Åker ju kommunalt till jobbet och behöver inte ta bilen om det blir dåligt väder ett par dagar och då är det oftast sent på kvällarna eller tidiga på morgonen som man inte kan köra med sommardäck. Går så tyst på vägen nu  


 


 Va på fotvård och det är så skönt. Tycker man tassar fram på mjuka fötter efter varje gång.


 

Satte igång att tvätta alla mina vita stenar med klorin spray så dom blir vita efter höstens löv och alger. Brukar behövas tvår omgångar sedan är dom vita igen   


   


 Tvätta altanerna med trallrent och det är ett jäkla tungt jobb   Har ju stora och flera balkonger runt huset och skiten rinner ner så mellan varje sektion måste jag skynda mig ner och tvätta noga rent fasaden, fönster mm. Är ju starka ämnen som fräter om det får ligga länge så hundarna får vara i hundgården medans jag jobbar. Vill inte riskera att dom springer i smutsen och fräter sina tassar. Hua tog flera timmar, borde finnas företag som sysslar med det så kan man dra Rot  


         



Nu är äntligen tomten ute till försäljning och det känns jätte roligt    Ska återkomma om hur det är att hitta en bra mäklare och sälja en tomt när allt är över. Vi har ett kontrakt på 3 månader och har jag inte fått det jag vill under den tiden så säljer jag inte utan väntar ett par år tills marknaden vänder.

Kommer ju inte använda pengarna till ngt speciellt så det är inte viktigt att sälja av heller och fördelen är att jag har en väldigt fin uppletande bana om jag behåller  


        



Idag hade jag packat ryggan för en hel dag i spårskogen men inatt efter jobbet hörde jag ett konstigt ljud från teknikrummet. Såg vatten över hela golvet och trodde det var bergsvärmepumpen som pajat tills jag hittade felet. Stängde av vattnet och ringde jouren i morse   som kom inom en timme. Först så missade kommunen att montera en vattenmätare på min kåk i tv år tills jag själ kom på det och ringde. Efter ytterligare två år rann det dåligt vatten och då fick dom komma och göra rent silen som var igen täppt av grus som sitter i mätaren.

Nu drog han till båda muttrarna som satt jätte löst. Han menade på att gummipackningarna i muttrarna ger med sig efter ett tag och då måste man dra åt muttrarna men hur ska man veta det?

Metaren är ju plomberad så inte trodde jag att jag fick gå och skruva på deras muttrar. Nu får jag själv stå för självrisken för dom vatten skadade sakerna som stod på golvet   Har förmodligen börjat droppa när jag var i Thailand men som han sa, va glad att du har klinker och golvbrunn annars hade det blivit värre.



 


Lite ris och ros under veckan som passerat, livet i sin helhet med andra ord  

Stavade bort en ryggsäck med ilska i dagens vind och sedan kändes det bättre. Ludden lekte lyckligt på ängen och bara det gör en ju på bra humör   Imorgon sätter vi igång med vallningen igen och det ser jag verkligen fram emot, sedan blir det tjej mingel  , jobb och ännu mer härlig träning i veckan. Balkongerna ska oljas och växthuset ska tömmas, ingen vila ingen ro.


       



Av manhofs - 14 mars 2019 21:00


Nu knackar våren på dörren och det är dags att ta tag i trädgården med nya tag. Känns ju lite tveksamt vissa dagar då marken ligger vit   men nästa vecka ska jag fylla upp växthuset med alla blommor som står på vinterförvaring i boden. Ner till minus 2 står dom sig fint men frostvakt och värmefläkt på timer ställs in för att gardera upp sig mot farbror frost  


Idag regnade det igen så då passade jag på att skura rent mitt växthus utifrån och gjorde rent hängrännorna som var fulla av skit. Mina före och efterbilder visar ju ingen större skillnad   men oj nu glänser den som en liten diamant när alla alger och smuts är borta   


       


Är ju ute oavsett väder och har ju hundar som inte heller bryr sig. Leker lika bra i sol som i snö   


     



I onsdags var det så omysigt så jag tände en brasa och korkade upp en flaska vin till lunch så mös jag och föräldrarna inne hela dagen   


 



Nu är staketet uppe och så fort det blir soligt och varmt ska jag försöka hitta ngn bra mäklare så får vi se om det går att sälja tomten nu   

 Får jag inga bra bud ...eller riktigt bra bud   ligger jag på den tills ekonomin vänder.


 



Oavsett väder ute så gror det inne och i måndags planterade jag om alla mina skott från Thailand och Japan. Mysigt att riktigt höra hur det knakar i krukorna   Jag håller på att försöka lista ur när det är dagas att hälla upp min första grogg med egen odlad citron i   


         


Fysträning funkar bra och nu börjar min förlorade kondis återkomma efter min hemska halsinfektion, men tempot är inte det högsta än   men stavgång är verkigen nyttigt.


   


Visste ni att jag har ett kennelnamn ?

Visste knappt jag heller men så kom jag på det idag   

 Får väl se om det blir ngn kull en vacker dag  


 



Nya tag med träning med och i söndags åkte jag ut till Gålö och tränade i nästan 6 timmar. Nja inte bara träning utan såklart promenader, frukost och lite lunch med   Otroligt kallt var det i vinden men man går ju sig varm och termosen värmde.

 


Är så nöjd med min lilla Bella. I sitt första spår stötte vi på både räv och rådjur och i vårt andra spår gick en tjej med hund och la sitt spår över mitt.


 


Jag la ju mitt spår och åkte iväg så hon kan ju inte vetat att jag hade lagt spår där men det är ju en utmaning,


Funderade på om jag skulle ta Lizzie istället men körde en chansning. Bella jobbade jätte fint och höll sig hela tiden i mitt spår trots alla övergångar av andra föraren. Hon hittade bara tre pinnar men ytterligare tre pinnar markerade hon som jag visste att jag lagt ut men dom var borta.

Med flit hade jag lagt spåret längst en klöv som bara låg där när jag la mitt spår.

Klövar tränar jag viltspår med på henne. Tog upp kameran för att fota när hon börjar kampa med sitt spårslut som alltid en klöv är men se på 17   hon har nu fattat skillnad på vilka spår jag vill att hon ska följa så hon bara tuffade på och lämnade matte med förvånad uppsyn bakom sig   


 


Vilken känsla av lycka när vi kom i mål   Duktiga Bella bus   


Åkte ner till havet och vandrade medans ludden busade runt sedan körde jag lite lydnad på gräset. Riktigt nöj men betydligt mer träning behövs. Båda är lite olydiga och hör det dom vill höra, ja vi har alla tre haft semester  


 


La ut en fb bild när jag var i Thailand och skämtade nu med mina vänner och la ut en liknande bild från Sverige    Ja livet innehåller kontraster som alla är bra och berikar livet på sitt vis  


   



Nu är det äntligen F1 premiär i helgen som jag ska njuta av    Passar bra när vädret är som det är.

Kommer bli spännande att ser hur det går för Kimi   



                                                  
                        Kram/ Susan   






Av manhofs - 11 mars 2019 01:00

 Så har jag åter kommit in i dom vardagliga sysslorna som jag trivs så bra med. Semestrar och äventyr är guldkant på tillvaron som gör att man laddar batterier och tar hand om hälsan men vardagen är det vi alla lever med och måste lära oss uppskatta och värdesätta.

Har tagit många år för mig att uppskatta lugna vardagar och även om mina vardagar knappast är lugna jämfört med många andras   så har gumman lugnat ner sig betydligt. Men än idag jobbar jag med mig själv och bromsar upp mig själv när jag ska dra igång nya projekt efter projekt eller flera på en gång  


     

   

Efter tre veckors vila är gumman laddad med top fuel och batteri mätaren står på max så jag satte genast igång med att städa upp hela skogen som jag ska behålla och krattade rent, samlade ihop eldningshögar och bar bort större kvistar. Vi går ju varje dag i skogen och då är det inget roligt med sly som fastnar i allt. Dessutom har jag en slänt som blommar i vitt på våren av vitsippor som sedan går över i blått och blåsippor. Uppe i en annan dunge kan jag plocka ca 3 liter blåbär beroende på säsong och då vill man inte ha kvistar överallt.


 


Var ju tur att jag blev klar, för dagen efter såg det ut så här  


     


Staket firman satte igång och gräva/borr för nya stolpar och nya gränsdragningar. Jag tycker det är så spännande och roligt så jag är där uppe flera gånger per dag för att kolla hur det går och övervaka mitt projekt   Höll på att pula med kvistar då jag noterade att lilla Lizzie satt på andra sidan grinden och väntade på att jag skulle öppna   Skrattade lite och tänkte att min lilla korkboll nog skulle inse att det var öppet runt om men hon bara satt där och väntade på att matte skulle öppna   Har ju sparat en väg som är 4 meter bred upp till vägen som jag senare kommer göra skaftväg av för ytterligare avstyckningar. Nu tycker jag det är skönt med en grind ut via den vägen ifall det ska sågas flera träd mm.


          
 

Nu har hobby odlaren vaknat till liv och det pulas och planteras hela tiden. Började inne i växthuset med att vattna upp allt och satte vitlök från Thailand.

Sedan planterade jag mina skott och växter som jag tog med mig hem och vid skrivande stund efter en vecka i jord ser alla ut att ha tagit sig  

Tog faktiskt med mig sand från stranden som innehåller mineral /salt som dom är vana vid samt en påse med torv som den köpte växten stått i och det verkar har gjort susen.

   


Mina fröer gror en efter en och det är så vansinnigt spännande och roligt. Får kontrollera mig själv så jag inte öppnar locket i tid och otid    Men tänk att bara på en dag så grodde denna japanska mimosa så mycket och imorgon måste jag sätta om den för den slår högt upp i taket   


         


I växthuset har vitlöken kommit upp fint och ute i trädgården står julrosen i blom och häng sälgen är så vacker. Konstigt med detta var och varannan dags väder    Sedan vi kom hem har det varit allt från vår till bitande vinter med snöoväder och regn som piskar ner eller blå himmel.


   


Costa Rica chilin tar sig bra och ska nu får ny näringsrik jord och mina liljor som jag grävde upp i trädgården på vårt hotell för tre år sedan i Thailand växer så det knakar. Hoppas dom blommar i sommar för dom är helt magiska och Ni kommer inte tro era ögon vad naturen har hittat på för magiskt    Dom har varit svårskötta och knepiga och flera gånger har dom hållit på att dö men nu tror jag att jag vet hur dom vill ha det.

 

Köpte mig en ny vattenkanna på 10 liter som jag tyckte va så söt. Jag blir riktigt glad av att vattna med den  


 


Lägger ju ner otroligt mycket tid och ork i min trädgård men när man som i år kan njuta hela vintern va det som man sått, planterat, skördat och sedan bearbetat är det värt det. Avnjuter just nu min sista dunk från egen must. Så gott och nyttigt  


 


I höstas fick jag köpa ett citronträd för 50 kr som stod i ett varuhus och höll på att dö. Hon fick ny jord och kruka och så pysslade jag hon henne efter bästa förmåga tills vintern kom och hon hamnade på kollo i boden. Nästan alla blad hade då ramlat av och jag va besviken   Upptäckte efter tre månader att hon började ta sig så innan jag reste iväg fick hon sig en uppfriskande dusch och näring. Döm om min glädje och förvåning när jag kom hem och hon står i blom   Det har kommit massor av nya skott och små bebis citroner tittar fram. Bar genast upp henne till huset där hon står bland alla andra tropiska växter i solen och nu har hon minst 100 blommor och det doftar helt magiskt i hela huset. Tänk att jag kommer ha min egna citron till groggen i sommar  

Ja det skänker mig en orolig glädje att odla och pyssla om mina växter  


  
 

Nu börjar en ny vecka och många beslut ska fattas, staketet ska bli klart och massor av barjobb på olika event varje kväll    Lilla Bella 6 veckor. Tänk att hon har utvecklats så fint och idag gjorde hon spårjobb i skogen som aldrig ngn av mina tidigare hundar hade rett ut    men mer om det i nästa blogg.



                                                  
        Ciao / Susan   

Av manhofs - 7 mars 2019 20:00

   Under bart är kort och det stämmer allt för väl. 3 veckor i värmen bara försvann i ett nafs innan det var dags att åter packa väskan och vända hemåt  När vi kom fick vi en mjukstart med lite svalare vindar och kraftig blåst men med 29 grader i poolen klagade vi inte  


       


Som vanligt hyrde vi en bil och for runt ön. Självklart blev det ett stopp på trädgårdhandeln och en hel del inköptes även i år  

Eftersom min Frangipani stod i en stor lerkruka fick jag direkt plantera om den i en mindre plastkruka så blanden trillade av. Men efter två veckor tog den sig så pass så blommor knoppade ut. Allt är så klart med hem och hur dom klarar det får Ni se längre fram  


           


Jag köpte med mig den rödblommande men i vår trädgård blomstrade flera träd i vitt. Så jag klippte helt enkelt, med ägarens tillstånd ner ett par skott som även dom nu är hemma   


     


Vilka underbara middagar och goda drycker vi har avnjutit, som guldkant på tillvaron   men långa strandpromenader och mycket simning höll vågen i någorlunda kontroll  


                   


 Till lunch åt vi frukt eller lättare risrätter och vissa kvällar var vi bara hemma och mös med gott i glasen och spel   Våran bungalow ligger i en trädgård vid havet så man hör havet brusa och syrsorna spela. Innan vi bokade resan kollade vi upp när fullmånen skulle infalla för vi ville uppleva den där nere. Helt magisk nätter bjöds vi på då månen sken från en nästan klar himmel  

Vin är dom inte bra på i Thailand så vi tar alltid med oss eget bubbel/vin.

                 


Ibland var vi uppe väldigt tidigt och tog morgonpromenad och ibland kom vi hem väldigt sent   men synen var detsamma när solen reser sig upp ur havet  


           


 Följde vännerna på fb och hemma var det ju rena vårväder så det var riktigt skönt att få komma hem till ludden och kunna sätta igång med lite vårbruk.


   

MEN ….även den glädjen var ju kort   mer om det i nästa blogg. Efter ett par dagar hemma är man fortfarande i sin semseterbubbla och minnena värme starkt  



 


                                                  Carpe diem/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards