Alla inlägg under december 2023

Av manhofs - 18 december 2023 18:43

Long time no blogg men det har inte hänt så där överdrivet mycket roliga saker i livet att skriva om. I slutet av september drabbades jag av ett elakt virus så jag blev sjukskriven i nästan 3 veckor och det återkom i november. Har helt enkelt inte känns mig i form med svag kropp och dålig sömn blir man inte en rolig människa    Har sagt upp min hemsida så släcks den ner rätt var det är så vet Ni varför. Tiden för hemsidor är över och med en prislapp på över 2000kr/år var det ett lätt beslut att ta. Den förra sidan var rolig att jobba med och lätt att uppdatera men nu är det tvärt om så bye bye   

 

November var ju en väldigt vacker höstmånad här i 08 land men så började det att regna en del och planerna blev för mjuka för att träna hund på. Fick ju vårkänslor när vi var ute och promenerade sent in i november   


                   

Har samlat in mina frön som ska sås till nästa år och så var jag och ögonröntgade Bella som var ok   

Kunde skörda tre citroner i min nya bod, så roligt när allt tar sig så bra.

         

Vinter fodrar vår vilda vänner, framför allt koltrastarna som håller till på min tomt. Äpplen, russin och annat gott vill dom ha. Tyckte dom började äta otroligt mycket tills jag såg att hundarna bajsade fågelfrön så snart börjar dom nog kvittra    så upp med ett galler.

     

Kylan slog plötsligt till och med den is som la sig på vägarna. Plockade direkt fram min dubbade skor. Tänkte gå en långpromenad och valde mina gamla skor med broddar som jag borrat in. 

 

Tyvärr var det så halt så broddarna vek sig och jag rammade på framknäna varav vänstra slogs upp väldigt mycket   

 

Har haft problem i tre veckor med var/infektion men sköter om det bra så nu har det vänt men inget spa för mig än på länge. Ville inte ta en penicillinkur om jag slapp då det ofta ger andra problem. Nu har jag en elak sårskorpa så jag har inte vågat åka skidor. Brukar ramla en del så här i början och slår jag upp sårskorpan blir det nog penicillin ändå, orkar inte med tre veckors pina igen. Kastade mina gamla icebugs och kommer aldrig mer borra in nya broddar utan det blir nya skor  

   

Sedan kom snön och med den mängder. Först var det lätt men med mina stora ytor tar det runt två timmar att skotta rent sedan slog det om och snön blev tung    Fy farao var jobbigt. Satte mig på lägenhets kö för ett planerat bygge 2027 för ett tag sedan vilket känns väldigt skönt nu. Har för stort och krafterna börjar tryta.


                         

Behövde hitta på ngt kul så jag och föräldrarna bokade en kryssning. Vi hade så roligt och gott    Pappa stannade på båten så promenerade jag och mamma runt hela förmiddagen och mös i en väldigt kall och julig Helsingfors.Vi hadlade finksa delikatesser och drack Glüwein på deras fina julmarknad innan det blev middag och show på kvällen   

 

           


Diesel värmare är ngt som uppskattas när jag inte har garage. Värt att tanka lite mer när jag ska hem från jobbet på kvällen   

   

Har ni inte kommit på någon bra julklapp kan jag varmt rekommendera biljetter till Moulin Rouge på China teatern    Syrran och jag var och såg den, så himla bra och fartfylld med grym sång/musik   

   

 


Duktiga Marie med Bellas son Alan har klarat VP:t och jag är så stolt    Henns första bc och klarar det på första försöket. Man ska inte bara föda upp bra hundar utan även hitta bra förare som förvaltar och tränar dom små liven   

 

I höstas har jag vallat en hel del men så blev instruktören sjuk sedan kom detta oväder. Hoppas vi kan sätta i gång snart igen. Saknar Kåre och vallningen hemma hos dom. Det var verkligen givande för oss där vi kunde träna på läxor och arbeta på större ytor men det är minnen nu,bilden är från förra året.

 


8 månader sedan Bella löpte så nu borde det snart dra i gång. Veterinärbesikta henne i dag vilket är ett krav för att få para en tik som har fyllt 7. Kunde konstatera att hon gått upp lite grann vilket jag lägger på muskler, hos matte är det däremot för mycket god mat   


 


Är man ute och gå när det är minus 15 grader bjuder Kung Bore på makeupen   Lite häftigt med vit mascara   

 


             God Jul och Gott Nytt 2024 till er alla från oss på Manhof`s   

 

      


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards