Direktlänk till inlägg 4 april 2024

3 veckor

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när dom hungrigt suger och sliter i brösten så oftast står hon upp men dom blir ganska fort mätta och somnar och då kan hon ta en liten lur ihop med sina små  

     


 

Småbusarna leker mer och mer och börjar intressera sig för leksaker. Ena dagen är den ena piggast och kaxigast för att nästa vara tröttast så det svajar hit och dit. Idag kom Erika och Peter som ska ha Bärta på besök. Ett så trevligt besök och som vanligt blev dom utskällda av Axa och fick hundra pussar och kramar av Bella    Inte så mycket att titta på just nu och dom små sov sig igenom större delen av besöket men roligt för valpköpare att vara med hela resan för dom som kan. Jag är likadan och har alltid besök mina tilltänkta valpar ngr gånger innan jag hämtar hem dom. Bärta kommer få ett härligt liv på en gård utanför Uppsala     Bella är nu mer avslappnad med Axa i rummet men hon får inte gå in utan att jag är med. Axa har stor respekt för Bella och en arg blick får henne att gå ut men idag när vi fikade i valprummet så sov båda runt våra fötter och Bella såg så lugn ut.

      

Bella leker mer och mer med Axa till hennes stora förtjusning som är så glad att hennes kompis åter igen orkar springa och vill busa   

   

 

Jo ni ser rätt. Det drog in en snöstorm i tisdags med väldigt mycket snö som ligger kvar och på kvällarna har det gått ner till minus 5 grader    Satte tyvärr på sommardäcken för tidigt men ingen fara då jag bor så jag med en rask promenad kan ta mig till  affärer och buss. Har dock inte behövt ta mig någonstans utan avbokade alla måsten och pulat hemma. Tänkte städa ur växthuset men det går ju inte nu utan får bli helgens arbete och så ska en valphage ute upp så dom små kan få komma ut på dagarna så fort vädret tillåter.

         

Finaste Bella fyllde 8 år den 27/3   

Lustigt säger en del att alla dina hundar fyller år på våren. Nej det är så jag planerar mina valp köp och ingen slump. Kommer aldrig ta annat än en vår/sommarvalp. Vi hinner uppleva så mycket kul innan kylan och mörkret kommer.

Vilken glädjespridare och lyckopiller hon är min Bella och så söt som valp. Var lite rädd för hur det skulle gå med Gucci som var vass mot andra hundar men Bella och hon blev best friend for ever   

         

Påsken kom och gick med för mycket gott att äta, även för ludden   

     

   

Stamtavlorna kom förra veckan och jag är så glad    Så många fina hundar jag träffat på moderslinjen och så Checks pappa Shep som jag alltid velat ha en hund efter och nu har jag det. Hade länge tänkt att döpa min till Bizzy men så i sista stund blev det Bim. Vem som blir Bim kommer bli ett svårt beslut som tas senare än vid förra kullen då jag var nybörjar ivrig och valde för fort. Händer så mycket vid 6–7 veckor. Alla mina hundar och häst har hetat Queen vilket jag nu känner lite skrock för att ta bort så länge jag har tikar kommer dom heta Queen men är man skrockfull så är man   

   

Cornelia som har Pirat från förra kullen skickade så fina kort på sina lyckligt skitiga kompis   Blir alltid lika glad när ni valpköpare hör av er eller skickar bilder på era vänner   

   

3 veckors bilder på valparna som tyvärr inte blev så bra då dom inte längre vill sitta still   

         

Nu i veckan ska jag riva valplådan vilket alltid är lite tråkigt, snart ska dom ju flytta och så ska valp hagen upp i stället så kan dom röja runt lite mera.  Axa deltaga i en inofficiell tävling för att en gammal klubbkompis ska få bli domare i Rally på Tyresö bk. Kommer bli så roligt att återse min gamla kubb och förhoppningsvis lite medlemmar   hoppas bara på bra väder   

   


                                                           Ciao/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 27 april 19:15

Små ludden växer så det knakar och har gått upp bra i vikt under veckan som gått. Vädret har däremot varit katastrof dåligt för att vara sista veckan i april och vi har haft nattfrost, snö eller iskallt regn hela veckan    Många trevliga besök som ...

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards