Alla inlägg under december 2019

Av manhofs - 5 december 2019 20:47


Så var det dags igen att ta tag i skog som växer sig för högt och snett. Denna gång så skulle mitt hasselsnår gallras ut. Borde ha tagit tag i det för längesedan men så är det  

Dom senaste två åren har vintern varit lite ovanlig med mkt tung blötsnö som sedan fryser till is och gör att hasseln hänger sig. Själva stammarna är jätte gamla, höga och smala så sitter kronan högst upp och blir tät.

Detta gör att stammarna hänger sig så lätt och blir böjda för evigt och det inte töar upp snabbt och det har det inte gjort.


Försökte redan förra året få tag i ngn som kunde göra detta jobb men fick ingen återkoppling, inte heller i våras men så kom det en kille och kollade på en söndag. Samma dag lite senare satt jag på Viking terminalen för att åka på en Helsingfors kryssning då han ringde upp och gav ett ok pris och kunde starta dagen efter  


         


Har aldrig varit med om maken till kille att jobba snabbt och rent    Allt prydligt travat nere vid uppfarten. Jag hjälpte till att dra fram sly och såga lite. Bara älskade hans handsåg och tänkte åka och köpa en egen men då fick jag den i present så i vår ska det sågas  


         


Nere i min gamla hästhage började en gran och björk luta lite för mkt så den åkte med samt en stor buske till sälg som hängde ut över vägen.


     

 



Blev lite mer än vad jag och min släpkärra skulle orkat med men idag kom dom och hämtade allt. Så nu är gården välstädad och redo för plogbilen    Passade på att köra iväg ett sista släp med skräp innan jag vinter parkerade min kärra.


       


Otroligt vad härligt det är att jobba med proffs som håller mer än vad dom lovar  

Ja kryssning kom vi iväg på medans han sågade men inte som planerat då det blev strejk i Finland. Istället för att vi 100 personer åkte till Helsingfors åkte 7 st med Cinderella på en 24 timmars. Ibland måste man improvisera i livet och ta till plan B istället för att sura   


           


Har inte bara avverkat lite skog utan även ett jobb. Lite tråkigt då jag trivdes jätte bra med kollegor och kunder men jag går inte runt på kvällarna utan vill jobba med bil   

 Blir ingen julresa i år men jag myser med mina koppar från olika julresor och hoppas komma iväg nästa år  


   


Nu hoppas jag snön snart ska återvända och frosten så det blir ljust och rent igen   


   

 


Roliga jobb på arenorna och imorgon är det Idol final. Ska bli så spännande att se den produktionen på nära håll   

   


                                                  

                                                  
                   Ciao / Susan   



Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards