Alla inlägg under november 2019

Av manhofs - 19 november 2019 21:45


Känns helt galet att det snart är jul    Tycker tiden går så fort och vädret är ju mer höst än vinter så ngn jul känsla har inte infunnit sig.

Kändes som alldeles nyss som jag hade en galet rolig Halloween fest   och nu ska julpyntet upp.


Ligger ju alltid ett steg före så alla kedjor är redan monterade och skiner så vackert och nu är fönsterna tvättade och julgardinerna uppe. Gäller att passa på när jag har tid och så är vädret så tråkigt så då kan man pula inne.


   

 


I trädgården finns det fortfarande en del att göra och med bra regnkläder går det att vara ute. Fortsätter att såga sly och kör bort kärra efter kärra. Håller på att ta in priser på lite större avverkning igen och har fått en helt ny ide på projekt som jag funderar på  

Båten ligger med buken upp så den slipper jag ösa.


         


Men min lilla damm som jag byggde i somras fnissar jag åt   Hela sommaren har jag fått gå och fylla på med slangen då det både dunstar och djur är där och dricker. Nu är problemet tvärt om. Det regnar så mycket så jag måste gå och tömma den hela tiden  

Skulle det frysa på spricker den om det är vatten i. Räknar nog med att den inte kommer hålla i vinter men jag ger inte upp utan strid   Tänker aldrig på alla extra jobb jag drar på mig med mina små projekt men det är den värd. Har verkligen varit till glädje,fröjd och harmoni i år.


   


Det är så milt så att mkt blommar än i trädgården på skyddade platser och inne i växthuset växer selleri, persilja,gräslök och Malvan står i blom   Inne skördar jag Costa Rica chili.


         


I söndags var vi ute och tränade lite spår och uppletande. Tog oss en lång skön promenad efteråt och hittade jätte mkt svamp som plockades med hem. Tyckte jag såg ngn hund kuta framför mig   då jag hör ett ljud bakom mig. Vänder mig om och ser ett rådjur kuta lagom snabbt med en lagom snabb Bella efter sig  

Mina hundar jagar inte men det är kul att valla. Så fort jag kallar in avbryter hon och kom in. Såg faktiskt lite roligt ut då det inte var riktigt jakt på G utan mer som hon ville fösa Bambi till matte  

Lizzie tittade storögt på och mindes nog vad matte tyckte om hjortar på SM  


       


Lilla rödtotten gillar inte när matte läser tidningen   


 


 

Jag trivs så himla bra på mina jobb nu och hela tiden händer det roliga saker. Närmast är två fullsatta konserter på Tele 2 arena att se fram emot och lite hockey på Hovet.


         

Jobbar ju som timmis på Västerhaninge hemtjänst och trivs väldigt bra. Helt underbara kollegor som är väldigt hjälpsamma och så fina kunder   Tyvärr är det bara så att jag en längre tid har haft problem med min högra höft. Jag går och står helt enkelt för mycket och borde vila mer. Det blir ju hemtjänst jobbet som jag kommer få dra ner på om det inte går att åka bil. Har ju sökt med körkort men i VH finns det många områden man måste gå runt i och efter alla hundträning mm orkar helt enkelt inte kroppen ytterligare 5 timmars promenader.



Blev så ledsen då jag insåg att jag måste sluta på VH   och söka mig till ngn hemtjänst där jag bara kör bil eller så söker jag till fast boende, vilket i och för sig vore spännande.

Men till min stora glädje meddelade min chef idag att dom kommer ta hänsyn till mina problem och bara ge mig bil jobb. Jag blev så glad   



Idag var det dags för nytt besök på GHP.

 


Röntgen har inte visat ngt och trotts två olika omgångar med inflammations dämpande går det inte över. Idag gjorde dom ultraljud och såg förändringar på muskler och senor som beror på slitage/överansträngning och jämförde det med tennisarmbåge.


   

Med hjälp av ultraljudet skulle han sätta en cortisonspruta så den hamnade exakt i det värst inflammerade området men när han väl träffade rätt blev det ett sådant tryck från mina inflammerade senor så hela sprutan utom nålen for ut med en hög poff och alla vätska rann ut över mig  

Märkligt hur kroppen försvara sig själv. Nu känns det som jag har en stor melon i höften som dunkar men imorgon kommer det börja bli bättre. Om två veckor påbörjar vi sjukgymnastik så får vi ser hur det går  



Skämde bort mig själv med frukost på NK. Lite av en jultradition att åka dit och sitta under granen och mumsa och titta på folk. Julskyltningen va inget för mig i år heller men den måste skådas   


   


 En annan tradition är att besöka Taxinge slott med syrran för att strosa runt på deras julmässa    Även denna dag regnade det. Lite synd för utställarna för mkt folk var det inte.

Nöjde oss med smörgås i år men mkt ögongodis att beskåda  


       



Nu väntar en spännande helg med roliga jobb och lite bus....eller mycket bus     


       



                                                  

          Ciao/ Susan   



Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards