Alla inlägg under april 2022

Av manhofs - 25 april 2022 19:37

Studierna tar all min tid och livet med stress fortsätter. Listan med saker som måste göras blir längre och längre nu när våren har tagit ett riktigt grepp i naturen. Har man som mig samlat på sig för många projekt är det nu mycket som MÅSTE komma i ordning med hudarna kommer i första hand sedan studier, resten får vänta tills nästa vecka då jag kommer att ha lämnat in mitt sita akademiska arbete som handlar om demens    Jag hade lagt ner så mycket timmar och tid och var nästan klar för en månad sedan då jag på ngt sätt lyckades radera 8 sidor uppsatts. Jag både grinade och skrek     med uppsatsen var och förblev borta och ingen vet hur det har gått till för man borde kunna återskapa. Tänkte hoppa av hela kursen och aldrig i hela mitt liv öppna en bok men så växte hornen ut och snart är jag klar …igen   Tid för träning för tävling finns inte men inte heller lust. Håller mig till vallning just nu så får vi ser hur det blir med bruks. Är ju med i 3 klubbar men det ska jag med dra ner på, räcker med en men vilken?

         

Tiger är nu begrav bredvid sina svunna vänner och mor    Saknar honom så mycket och kommer på mig själv att skanna trädgården för att se vart min lilla röd tott ligger och spanar på mig. Det har varit för många farväl sista åren, det måste vända nu och ge plats för lycka och värme.

     


Fick rätt i försäkringsärendet tack vare vittne    så bilen var 8 dagar på verkstad. Fick en Golf alltrack i hyrbil som jag blev riktigt förtjust i. Med grindar får jag plats med 3 bc så det blir en bil att kika på till nästa byte.


   


Besiktade bilen innan jag skulle lämna in den på service för jag kände att något var fel på bromsarna. Det tog emot när jag bromsade och lät men det gick igenom UA. Blev förvånad och ifrågasatte hur han kunde GK bilen men då blev han jätte sur   och undrade om jag var en expert och kunde mer än honom. Jag tillhör dom få som blir glad när dom hittar fel på bilen som kan åtgärdas innan det blir bärgning mitt i natten, i snöfall eller i regn. En kompis monterade ner framhjulen och båda bromsklossarna var helt nedslitna. Lite till och jag hade fått byta bromsskivor med som klarade sig som tur var.

   

Husvagnen har varit på en liten tur och även blivit servad, fukttestad och gasolkollad allt enligt garantierna. Är så nöjd över skyddet jag köpte förra året. Var verkligen en bra investering. Nu är det putsad och tvättad till första lite längre turen i bättre väder än sist hoppas jag   Blir vallläger och då vill man ha sol. 



 

   

Vädret har ju varit si och så. Snöstorm och sol lite hipps som hipps i april. Man klär sig tunt till jobbet sedan fryser man så fort solen försvinner och måste skrapa bilen. Tvättade av alla pelare och balkonräcken. Blir så fint och verkligen värt jobbet   Var tvungen att sätta upp nät på Tigers lilla kattöppning för båda ludden tog sig ut där. Houdini hundar men nu är det stopp, liiite snopet   


           


Åkte till XXL innan Påsk för att äntligen köpa en ny cykel till mig själv. Den gamla är nog 30 år och är så trög att cykla på. Min färg var inte hemma men dom sa att det gick lika bra att beställa på nätet så kom den monterad. Kostade 200 kr extra visade det sig men strunt samma, jag ville ha min färg. Väntade ivrigt på min cykel men när den väl kom låg den i ett paket    Försökte montera ihop den men ringde till slut surt till XXL och gnällde så dom skulle montera den på 10 minuter. Backsa dit den i morse men det tog över en timme för dom med    Vissa delar var fel som låg i lådan men nu har jag ny fin cykel som jag nog inte kommer våga ställa vid bussen och köper man cykel där har man livstid service 1g / år.

     

Tvättade ur lusthuset en dag. Det är så mysigt och vackert att sitta där uppe. Lusthus är bäst vår/höst. På sommaren blir det för varmt och vintern kallt.  


   


Väntade i 3 veckor innan jag vågade fylla upp växthuset med alla växter som varit på vinter kollo och frön som grodde innanför fönstret.  Med dom dyra elpriserna vill jag inte behöva ha på element och värme fläkt hela nätterna. Ner till -3 fungerar sedan måste jag värma upp men nu borde kyla ha gett sig i väg. Allt växer och gror och lovar en riktigt fin odlar säsong med lite nya spännande sorter   I påskas åt vi egen gräslök till sillen   


                 


Är så lycklig över min slänt upp i skogen där en bädd av vitsippor år efter år breder ut sig   , en magisk plats. Det börjar med blåsippor för att avslutas med liljekonvaljer .När jag byggde mitt hus förstördes en stor yta men dom är nu på väg tillbaka och om ett par år kommer allt vara vitt vid denna tidpunkt. Lite mera regn så kommer dom ta sig ordentligt men det är vackert redan nu tycker jag   


     

Planterade ut mina aloavera redan. Har så många så tar frosten ngr gör det inget men dom verkar tåla hur mycket som helst   


   


Annars blommar det på bra nu trotts det lite kyliga vädret. Fördelen med att ha söderläge på tomten och sol hela dagen   


       

 

Stockholm Södra hade en hundloppis. Sålde inte så mycket men det var roligt att träffa så mycket gamla hundkompisar och gagga och jag fick ihop till en vallkurs   

                     


Fick åter igen fina bilder på Alan som har börjat träna in "look back"   


 

 

Baksidan med att vara uppfödare var när Pirat röntgades med D. Så tråkigt   

 

Min guddotter har flyttat ihop med sin kille och köpte en lägenhet i Vallentuna. Blev åter igen så sugen på lägenhet när jag såg deras vackra hem. Bara tanken på att slippa tvätta lusthus, friggebod, växthus, två dammar, olja altaner, måla, klippa gräs och rensa ogräs    får mig att längta till lägenhet. Nu var Simon inte bara super trevlig han är en mästare i att baka och tårtan dom bjöd på var gudomligt god   


       


Nu ska min uppsatts finslipas och skickas in sedan ska jag njuta och fira Valborg på annan ort   



                                                       Take care / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards