Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av manhofs - 5 oktober 2016 23:35

Båt säsongen lider mot sitt slut och jag har dom senaste veckorna grubblat på om jag ska låta min båt ligga i ån som förra året eller låta lastbil köra hem henne för att hamna upp och ner på mina nygjorda bockar   

 Självklart mindre jobb att ha henne hemma men jag var samtidigt lite road av mina promenader förra året då jag kunde kliva ombord och torr köra medans tankarna förvirrade sig bort   


    


Att jag tvekade i år beror på att det är sådan vattenbrist i ån och min plats helt torrlagd   Kanske blir ännu värre och då sitter jag med ett problem som är svårlöst i december. Jag lär nog inte hitta ngn som vill ta upp en båt då  


 


Efter mycket grubbel bestämde jag mig för att ta upp den så jag gav mig av ner till båtklubben för att städa ur och ta en sista tur. Solen sken och värmde kinderna röda emedan vinden tog tag i håret så det stod som en sopkvast där bak   


       


Med ett endaste ryck startade min motor sedan spann hon som en kissemiss under min lilla tur. Måste säga att min nya mekaniker Staffan är jäkligt duktig   


Känner mig så löjligt lycklig en dag som denna och stoltare kapten har nog inte skådats i en sådan liten obetydlig båt  

Helt plötsligt dyker ett X upp i en båt som jag inte sätt på snart 2 år så vi slår av motorerna för lite gagg. Då visar det sig att han har haft sin båt på en kompis sjötomt i ån och igår natt var tjuven där och klippte av kättingarna och snodde båten så han var ute och letade   


Så arg man blir men samtidigt lättad över att Kalle var påväg för att föra hem henne till tomten. Hade ju inte varit så roligt att ha henne där nu  



 


         

Häftigt med skickliga yrkesmän. Tog inte lång stund så var hon ombord på lastbilen och den korta resan hem började  


       


Sista turen förde oss hem till gården och nu ligger hon med blottad köl på tomten och jag kan slappna av. Blir att bottenmåla i vår och årorna ska fixas till men det blir ett senar nöje .



                                                  
   Ciao/ Susan   


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards