Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Veckostart.

Av manhofs - 5 maj 2014 23:33

Slutade veckan med att åter igen försöka ta oss runt ett högre spår på vår hemma tävling ute på Berga.


 


Drog sista lott nr 7.


   

10/10 på upptaget och fint iväg med 3 pinnar. Sedan börjar det bli torrt då sph går uppe på ett berg med torr mossa och hon har svårare & svårare att hålla sph, svårt att besluta sig vid vinklar och pinne 4 markerar hon jätte tydligt och jag ser den, men hon kan inte lokalisera den. Efter pinne 5 tar det slut när vi kommer till en kraftledningsgata. Lägger in en cirkel och hon tar upp ngt sph vid ett träsk och spårar förbi en snittsel, hon följer det sph och vi hamnar vid vår ruta igen    Detta var vår sista tävling på ett tag. Nu ska jag undersöka och vila mig och mina hundar innan vi sätter fart igen.

En härlig familjelunch hon föräldrarna med hela klanen samlad     avslutade söndagen   

   


Startade upp måndagen med att storstäda mitt lusthus. Kyliga vindar så då är det skönt att jobba inne.


   


Flocken ligger utanför och håller koll så jag inte smyger ner på baksidan och ålar mig ut ur trädgården    Med 96 st små rutor kändes det lockande att ringa Rut men ska man fylla upp med nya leksaker i ett får man vårda dom med   


   


 Jag kör gamla hederliga fönsterputs/tidningspapper och ingen Bosch maskin, och så kör jag en hederlig fika med hemakokt saft   


 


Fodrar mina vilda vänner året runt och det är nu dom är som roligast att titta på.


      



Hade tänkt plantera mkt mera men nordanvinden som blåste och sol som försvann i ett gjorde att jag tappade  lusten    Tänk att det snöade igår, 4 maj    Men mina lavendlar kom i jord och spred på en gång en härlig doft   . Alla pioner och buskar som Ni kan se är uppgrävda från området kring växthuset, och allt tar sig   


     


Bestämde mig för att ta tag i ett projekt jag skjutit på ett tag. Och vad är bättre än hårt kroppsarbete när man fryser   



Nu väntar en bra vecka och blir det bara lite varmare kan jag sätta fart med planteringarna. Porsche ska till kiropraktor, hoppas hon hittar ngt som kan oraska henne ryggproblem     




                                                  
        Hej då / Susan   

 
 
Lindha

Lindha

6 maj 2014 10:07

Hoppas P och L får må bra nu, är så himla jobbigt med sjuka hundar :-(. Det är ett jobbigt orosmoment som tar mycket kraft av en!
Härligt att kunna lägga tid på trädgården det borde man kanske göra ;-)
Ha en fin vecka! /Kram

http://vildarnas.se

 
Annika, Indy o Arne

Annika, Indy o Arne

6 maj 2014 18:36

Lite vila kanske gör susen! Kanske vi ses på något högre spår i höst?!

http://annikawesterlund.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards