Alla inlägg den 27 november 2018

Av manhofs - 27 november 2018 19:58


Livet lufsar på...eller linkar på kanske passar bättre   

Gör små utflykter varje dag så hundarna kan springa fritt.

Bella vill aldrig vara med på fota och om hon ställer upp ser hon så ful ut för hon bara väntar på kommando om att få springa vidare    Lizzie är som Gucci en riktigt linslus och ställer gärna upp på ett kort  


     


 Ibland följer föräldrarna med och då drar mamma iväg på en långrunda med ludden emedan jag och Pappa tar en liten kortare tur. I lördags träffade vi på en otrevlig jägare   som stoppade henne för att gå på en vanlig väg med kopplade hundar för att dom skulle jaga.

Hon vände om och släppte dom fria på åkern istället och på så sätt gick dom miste om en fin bock som kom springandes över fället. Karma drabbar vissa direkt skrattade jag och Pappa   som gick på vägen mellan jägaren och Mamma medan Bambi sprang med långa kliv i solen  


       



I torsdags skulle jag till Sophiahemmet för att ta bort stygnen på foten och bränna bort två leverfläckar som har börjat växa/blöda.

På onsdagen avbokade hudläkaren som blivit sjuk men jag såg fram emot av att bli av med stygnen så jag åkte kommunalt in. Är så jobbigt att hitta en parkering på Sophia och köerna in genom stan är hemsk  


Men min sjuksköterska som skulle ta stygnen vågade inte ens klippa upp bandaget runt foten  

Försökte få henne att klippa upp det hela men hon kände sig inte bekväm med det stora bandaget och gick för att leta efter hjälp  

Fanns ingen som kunde vara henne behjälplig och hon vågade inte ta stygnen själv. Trodde det va ett skämt  


Hur kan man jobba som sjuksköterska och inte klara av att ta operations stygn ?

Blev både sur och ledsen. Hade sätt fram emot att bli av med hela paketet men hon va i varje fall gullig och hjälpte mig att boka in ny tid på Sabbatsberg. Bara att ta sig hela vägen hem igen på krycka men först min jultradition, brunch på NK och kolla julskyltningen.

 

 


Tycker det va den fulaste på många år men min lunch va jätte god  



En annan jultradition är att gå på julmarknad med bästa syster. Nu plockade hon upp mig och så for vi mot vackra Taxinge Slott som har den bästa julmarknad i min smak tätt följd av Skansen.


   


 Söndagen var helig då året sista lopp gick. Lite tråkigt att både Kimi och Ericsson bröt men nästa år ska jag ta mig till en bana och uppleva cirkusen live   


 



Igår tog dom stygnen på Sabbatsberg, en snabb och enkelt ingrepp och allt såg bra men äckligt ut. Stort sår som ska skötas men nu är vi snart i mål    Bara ngn vecka kvar som lytt sedan borde jag vara på G igen.

Min orkidé som blommade hela sommaren har satt nya stänger och slår ut på nytt, ingen vintervila där inte  


 


                                                  

         Stay safe/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards