Alla inlägg den 20 november 2018

Av manhofs - 20 november 2018 23:42

 Nu har det redan gått två veckor sedan op och det blir bättre och bättre för varje dag. Gladast var jag över att kunna sluta med sprutorna som jag fick ta på mig själv i magen 1g/dag i 10 dagar   

 Kändes som att få ett geting bett när man sprutade in Fragmin   Men med tanke på vad en blodpropp kan ställa till var det bara att uthärda smärtan.


 



Kan åter igen köra bil och det är så skönt att kunna ta sig hemifrån ut i skogen där hundarna kan springa fritt medans jag stapplar fram med krycka. Inga långa turer för mig men en bc springer mer än en schäfer så dom tröttar ut sig ganska bra trotts det.


   


Föräldrarna hänger med på längre turer. Nu rör sig jag och Pappa lika fort   men Mamma ångar på och drar iväg på ngr km med hundarna som gärna hänger på.

Ja inte Lizzie då som är den mer trogna typen   med Bella ser sig inte om över axeln utan försvinner glatt iväg med Mamma. Efter lite övertalning hänger L på så lunkar jag och Pappa på i godan ro

Idag slog jag rekord och tog mig hela vägen bort till flaggan och tillbaka, vilket är knappt 1 km  

Försöker undvika kryckan mer och mer för att belasta foten men då dunkar det i foten så man får ligga med den högt en stund.


   


Blommar än i trädgården lite här och var men jag har haft fullt upp med att få upp allt julpynt. Lilla Tiger följer intresserat mina förehavanden och inspekterar varje tomte.

Fick hjälp med att ta ner alla kartonger från vinden så nu har jag tagit en kartong i taget när jag känner mig stark. Mysigt att få upp allt även om det är grönt ute än.

Har ngr kartonger kvar men jag ngr dagar på mig  


 


Novemberkaktus i full blom   


     

Har redan börjat tända upp min belysning även om inte allt är på. Gillar ljuset som piggar upp i detta mörker. Tyvärr kommer jag inte klara att göra ngn julbock i år   Är jätte ledsen och ångra att jag inte gjorde en innan operation men jag glömde helt bort bocken Bruse  


 



På torsdag ska dom plocka stygnen sedan borde det gå ändå fortare åt rätt håll  

Hoppas snön faller snart så jag kan börja träna på skidor vilket är mkt snällare mot fötterna än att gå.

Eftersom jag har haft tråkigt så länge nu så är äventyren uppradade och bara väntar. Skönt att ha ngt att se fram emot när det är lite mörk i livet  



                                                  
    Take care/Susan   


Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards