Direktlänk till inlägg 2 maj 2014

Veckoslut.

Av manhofs - 2 maj 2014 23:32

Veckan lider mot sitt slut och trotts att jag jobbat lunch hela veckan har mkt blivit gjort = I like    Nu är det bara lördag natt på jobbet kvar sedan ledig i 2 dagar   


     


Planen var att bli klar med min nya stengång förra veckan, men ryggen tyckte inte som jag   Efter lite vila kände jag mig fit for fight och gången blev klar   


      


Om man får säga det själv så blev det väldigt bra och passar mot mitt gråa hus/ trappa    Just nu är det ju torrt men när sommaren sätter fart och regnet öser ner i dagarna 3 blir det lerigt att gå där. Nästa projekt var att ta tag i alla stenar som Ni kan se ligga runt växthuset   


     

Fan det var riktigt tungt så nu blir det inget mer bär jobb på ett tag    Syns ju inte så bra för det ligger grus som ska borstas ner mellan plattorna så att dom sätter sig. Helt ärligt så blir det sådär   men plattorna var gratis. När jag blir Hollywood fru ska ngn ung Juan i bar överkropp få lägga om dom i ett stilenligt mönster i Italiensk maromor    Alla odlare vet hur lerigt det kan bli av vatten/jord men nu slipper jag det   


   


Försökte mig även på att anlägga ett stenparti och se om jag kan få det att växa. Hällde ut 2 säckar med jord som jag sköljde ner mellan stenarna med slangen innan jag planterade. Sedan la jag ut lite runda stenar som jag plockade uppe i Skrubba. Nu ska jag bli stensamlare för det kommer gå åt mkt sten innan jag är klar. Till nästa vår har det sjunkit klart och då får jag se om jag strör över en säck med vit eller röd tvättad sten som går att köpa  


       


Det värmer i mattes hjärta att se flocken umgås    Just Lizzie är favoriten hos kissarna, även om de andra går bra. Dom är mer slemmiga och ska slicka och viftar med sina kraftiga svansar så de nyser   . Sockerbiten är mer lugn och smyger runt de, eller sover ihop  


       



Har hunnit med många träningspass med varierade resultat. Porsche ville inte krypa och i hoppet efter detta ville hon inte hoppa mer   Tråkigt nog blev jag in ringd till elit sph imorgon bitti men jag har inte fått ngn veterinärtid för intyg än. Ska besöka kiropraktor först innan  vi sätter in smärtlindring. Hela hunden är röntgad och det ser jätte fint ut så nu hoppas jag att ngn kota kan ligga tokigt.


Förut kutade L iväg för långt på framåtsändandet, nu för kort. När jag idag tänkte höja henne tyckte hon det var tråkigt och tänkte gå till buren, ha ha det är utmanande att jobba med bc. Likaså spåren, ena dagen leker hon IPO hund och lyfter inte nosen från ängen, för att i nästa inte kunna spåra    På söndag blir det högre spår på klubben som vi ska vara med i. Ska bli roligt för vi är nästan bara hemma hundar  


   


 


Liljekonvaljerna kommer upp nu och gräset blev rakat för första gången iår, passande nog snöade det dagen efter     Veckan lider mot sitt slut men 2 dagar kvar att avverka .




                                                  
                 Trevlig helg / Susan   


 
 
Annika, Indy o Arne

Annika, Indy o Arne

3 maj 2014 10:26

Så fint det blir!! Snart får man se din tomt på foto i en trädgårdstidning. 😉 Hoppas det löser sig med P!

http://annikawesterlund.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards