Direktlänk till inlägg 26 november 2021

1 advent.

Av manhofs - 26 november 2021 20:04

Nu är 4 veckors APL över på Nacka sjukhus på avdelning 61 och med lite vemod körde jag ut från parkeringen en sista gång. Jag har haft en väldigt givande praktiktid och fått lära mig väldigt mycket. Mina handledare har verkligen varit otroliga och givit mig förtroende att själv ta hand om ett rum med allt från att läsa dokumentationen och lägga upp arbetsuppgifterna inför dagen och ta prover samt dokumentera. Allt under deras överseende och vägledning. Först fasade jag för att börja arbeta kl.07 men jag kom snabbt in i rytmen och ofta var jag först på plats och satt och gaggade med nattpersonalen. Gillade lugnet som finns på ett tyst och nedsläckt sjukhus strax innan klockans slog 7 och alla morgonsysslor startade och patienter började larma.

 

Kolla vitalparametrar är en återkommande syssla på patienterna och för oss som jobbbar inom sjukvården är det här en rolig bild, old school vs new school   

 

Alla på avdelningen har verkligen har varit snälla och hjälpsamma så jag bjöd på tårta som tack sista dagen, ett litet tecken på min uppskattning    Tycker om Nacka sjukhus, det råder ett lugn där och är lätt att få en parkering mot tex Sabbatsberg, Sophiahemmet, Danderyd eller SÖS. Dom har ett Café och apotek och maten är bättre än vad jag serverat inom hemtjänsten. Maten kommer lagad från Dalens sjukhus och vi serverar frukost, lunch och middag med en dessert varje dag, dessutom fika med kaffebröd 2 gånger/dag. Visserligen får vi inte smaka på maten utan det som blev över skickas till återvinning och blir Etanol, men som restaurangpersonal ville jag veta vad vi serverade så jag smög till ett lite smakprov lite då och då   och jag måste säga att det är inget att klaga på, har ätit sämre lunchmat på restauranger men självklart blir aldrig alla nöjda. Precis som på arenorna är det långa källargångar till omklädningsrummen.

 


Skulle det inte vara för arbetstiderna så skulle jag söka arbete som timmis för jag trivdes så bra men jag kan inte börja arbeta kl.07 med hundar och tyvärr har dom ingen vakt som börjar kl.15-21  


 

Förra veckan tog vi ett sita farväl av Sanna    Så tung och ofattbart men det blev en fin stund   


 



Åkte in till stan med föräldrarna för att titta på NK:s julskyltning sedan tog vi spårvagnen ut till Djurgården och Nordiska museet där vi titta på en utställning innan vi tog färjan över till Gamla stan och en lunch följt av promenad på Julmarknaden    Den är ju inget märkvärdig men den har jag besökt sedan 1971 så det är en viktig tradition. Tänk att jag tyckte den var så stor som barn, nu är det bara några bodar  


         

Förra helgen åkte vi ut till Tyresö slott och promenerade, alltid en fin utflykt   

        

En kompis sköt ett vildsvin förra helgen i Haninge. Inte kul att träffa på dom i skogen   


    

Trädgården fortsätter att leverera och jag plockade in en sista stor skål med physalis sedan ska den bort. Selleri växer än trots att vi har haft sträng frost   


   

Har bokat tid för ett nytt pass till efter nyår då det kommer bli nya pass. Har inte haft ett pass på 2 år men ny tänkte jag ut och flyga igen, men vi får se hur det blir med Covid framöver och lock downs   Blir minnen av Tysk julmarknad i år.

 

Dragformen är på topp och nu väntar vi bara på snön. Dom första blyga flingorna föll i veckan men inte direkt att man vallade skidorna    så jag hoppas på vallhagen nästa vecka och lite decembervallning. 

Nu är det redan 1: a Advent och stugan är väl pimpad med tomtar och ljus. Mycket händer och beslut ska fattas men allt löser sig nog till slut   

   

 

 


                                                          Trevlig helg/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 27 april 19:15

Små ludden växer så det knakar och har gått upp bra i vikt under veckan som gått. Vädret har däremot varit katastrof dåligt för att vara sista veckan i april och vi har haft nattfrost, snö eller iskallt regn hela veckan    Många trevliga besök som ...

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards