Direktlänk till inlägg 1 oktober 2021

Mustat.

Av manhofs - 1 oktober 2021 19:26

Så var det dags för vår traditionsenliga äppelmustning dag och jag hade inte kunnat pricka in en vackrare dag för solen sken från en blå himmel och det var Brittsommarväder ute    Jag var så glad att jag avbokade elit spår tävlingen med Bella och istället fick uppleva denna underbara dag med mina föräldrar. Rekordet är 15 kartonger som jag hoppades slå i år   

   


Värmdö Musteri har byggt om och fått ett otroligt fint Café på övervåningen med en affär att handla lokala produkter i som must, honung, rökt fisk mm i men först tog vi en liten promenad med hundarna.

         

Låg en huggorm och solade så det blev koppeltvång vilket var klokt för jag såg ytterligare två huggormar under dagen. Medan musten kokades upp gick vi upp och åt lunch och som vanligt blev det rödtunga på grovt bröd, så gott.

 

Attans jag som tyckte jag plockade så många äpplen och klättrade så högt i trädet fick bara 14 kartonger i år   men vänta bara nästa år   

 

Sedan styrde vi kosan ut mot Björkvik och vandrade längst havet. Väldigt mycket folk ute som mös och några badade i havet. Kändes som vi var vid Medelhavet   Vidare till Systrarna Deselius för godfika men den hann jag inte fota i år för allt var så gott  

        

Trädgården fortsätter att bjuda på rikedomar och det är bara att skörda efter behag. Är så lycklig över att min ökenros fortsätter att blomma   och fröet jag sådde förra året från Rogers Plantshop har nu blivit en vackert blommande blå Hibiskus. En otrolig odlar lycka när något man pysslat om i så många månader nu bjuder på ett fyrverkeri i vackra färger   

                       

Får upp minnen i mobilen på mina svunna vänner vilket både gör ont och värmer    Tänk att jag och Bella tävlade i vallning för ett år sedan och nu är hon så olydig    Min Porsche som kom två på en utställning och så alla min Queens   


         

När höstsolen ligger på är trädgården så vacker i sina roströda nyanser. Den här busken har jag med flit sparat ut på gruset för den blir så vackert röd nu på hösten och väller ut som ett vattenfall i höstfärger men alla tycker det ser skräpigt ut och tycker att jag borde klippa ner den, INTE jag som njuter   


     

Förra helgen var jag skrivare på Haninge Bk. Dom bjöd på god lunch och vädret var toppen. Blandade resultat men några uppflyttningar blev det   

         

Har haft en tufft vecka med för många prov som idag avslutades med nationellt prov i Svenska inne i stan. Tycker det var svårt   och led med flera av dom nykomna som bara pluggat svenska i ett år men skulle kunna det. Dom blev glada när dom hörde att även jag tyckte det var svårt. Blir ingen vila för det blir tre nya prov nästa vecka. Fy vad jobbigt, längtar efter att börja jobba igen  

   


                                                Trevlig helg kära läsare   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 27 april 19:15

Små ludden växer så det knakar och har gått upp bra i vikt under veckan som gått. Vädret har däremot varit katastrof dåligt för att vara sista veckan i april och vi har haft nattfrost, snö eller iskallt regn hela veckan    Många trevliga besök som ...

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards