Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Suvenir

Av manhofs - 24 februari 2014 23:33


Väskan är uppackad, kläderna tvättade, strykta och inhängda till sommaren 2014. Fotgrafierna sparade i album och suvenirerna omhändertagna.  


Köpte inte så mkt iår men plockade desto mera växter med mig hem. Lite här och där trillade dom ner från skyn, spolades upp på stranden, skänktes i gåva eller så lånade jag helt enkelt en restaurangs bestick och grävde upp ett par vackra liljor som jag tror jag fick ta     …..men eventuellt kan man även kalla det för att ” palla lökar”  


 

Råkade faktiskt köpa en till suvenir men den är så pinsam så den tänker jag inte visa    Men jag kan helt klart konstatera att man gör dumma saker när man konsumerar alkohol. Syster och jag befann oss i Patpong, syndernas näste. Ett område vida känd över hela världen för sina barer, shower , kriminalitet, ja you name it. Det finns absolut inget man inte kan köpa här, hur äkligt, farligt eller otroligt det en må vara. Där kryssar vi runt och blir erbjudan uppåttjack,nedåttjack,flickor,pojkar,pingpongshowe
r,falska pass,rosor,tuggumin,tändare mm. Vi kryssar runt på olika barer och hamnar i olika gränder, hemliga barer som man måste komma in igenom dolda dörrar och affärer där dom bara säljer olagliga kopior. Allt tackar vi bestämt nej till. Ända till klockan blir sen och Susan lite lätt berusad. Då köper jag det löjligaste ngn någonsin köpt i Patpong på fyllan mitt i natten. Inte prutade jag heller till den stackars säljarens förvåning   



 Nåväl, denna blogg ska handla om vad jag tog med mig hem som inte är så pinsamt och det är mina växter   


 


Under en av våra strandpromenader sköljdes det upp två stycken större nötter som det börjat växa ur. Vårdade dom på vår balkong   


 




Dom här liljorna som blommar i fantastiska vita klasar lyckades jag palla ur en trädgård   


 


Hem till kalla Norden kom dom efter noggrann omsorg. Lökarna är liljorna jag grävde upp   


 


Nu står dom i mitt söderfönster men mkt sol och jag hoppas så innerligt att liljorna tar sig. Är kanske inte så troligt men jag vankar oroligt runt mina blommor och hoppas dom tar sig   


 


Tog även med mig min vackra Valentine ros som jag inte trodde skulle står sig. Men den är nog genmanipulerad och vägrar dö   


   


En dag hyrde vi bil och åkte runt ön. Jag fick syn på en plantshop och stannade till. Där köpte jag dessa små söta krukor till min förtjusning. Tyvärr råkade en gå sönder      men jag löste det lite provisoriskt här hemma. I vår ska dom ut i växthuset och då hoppas jag komma på en bättre lösning. Trasslet som hänger under lever utan rötter och jord. Varje dag jag duschar bär jag in dom så dom får andas lite fukt och ånga, hoppas dom inte dör    


   


Väldigt ofta festade vi hos Joe i hans lilla mysiga bar. Det är även av Joe som jag köpt många av mina häftiga lampor här hemma från tidigare år. Nu väntar jag på ett paket med 2 st till   

Joe hade kokosnötter från sin trädgård som han sprejade i guld och sliver på alla sina bord. Som ett minne fick jag en nöt, som trotts sin vikt fick resa med i resväskan hem till Villa Villekulla   . Den kommer att leva på sin egna mjölk ett par veckor till men sedan måste jag bestämma mig    Ska jag gräva ner den i en kruka och se en palm växa upp, eller ska den få dö och så behåller jag min slivernöt som ett fräckt minne av alla våra grogga och tokiga stunder med Joe ?


 


 Som vanligt besökte vi våran Japanska blomsterförsäljerska i Bangkok. Hon har en lite affär i Izitan där hon importerar frukt/blommor till Japan. Hennes Orkidéer håller Världsklass och fram till i Maj/juni kommer hennes Orkidéer pryda mitt hem   


       


Så var det slut på suvenirer och sådan ledes även på denna blogg.




                                                  
            By by / Susan   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Av manhofs - Tisdag 16 jan 20:30

Bella är nu parad med Check    så förhoppningsvis födds en liten fin B-kull ve 10/11 med leverans ve 18/19.     Jag förväntar mig sunda och friska valpar som är sociala och öppna med stor arbetskapacitet i vilken gren man än vill hålla på med. ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards