Direktlänk till inlägg 27 oktober 2021

Mitt i språnget.

Av manhofs - 27 oktober 2021 18:29

Livet rullar på allt för fort och dagarna bara avlöser varandra och så är det ny vecka igen, vart tar dagarna vägen?


Det sägs att en olycka inte kommer ensam och det stämmer tyvärr allt för väl och mitt lit livet och i steget somnade hastigt finaste Sanna in   Så ofattbart och smärtsamt att förstå. Tänker hela tiden att jag ska ringa och berätta en det ena en det andra för henne men så kommer jag på att hon finns inte längre och tårarna rinner. Så otroligt orättvist att en så varm och fin människa fick lämna oss alldeles för tidigt och mina tankar går till hennes Janne och hennes familj som hon stod så nära    Vi träffades inte så ofta jag och Sanna men vi kunde prat hål på våra mobiler med varandra, ämnena tog aldrig slut och skratten var många. Så mycket som vi skulle ha tid att göra ihop nu när skolan var slut men så kommer det nu aldrig bli    

   

   


Aya fick leka med sin syster i några dagar och vad dom kom bra överens   



 

           


Samtidigt fick min väns bror åka in akut till SÖS i väldigt svårt skick och med följde så klart hans plånbok så han kunde köpa ngt om han behövde. Tror ni inte något totalt omänskligt svin snodde hans plånbok på SÖS    hur kan man sjunka så lågt att man snor något från en svårt sjuk människa.

Promenader rensar skallen och ludden blir trötta av att dra, men snart ska skidorna fram.

        

Fortsatt mycket arbete i trädgården och sysslorna tar aldrig slut. Har börjat klippa ner sly   och fått min lie slipad.

 

Fått upp alla julslingor och Halloween pyntat lite   

   

Plockat in mina sista Algarve så inte farbror frost tar dom men det ser så tomt ut nu   


     

Tagit upp mina sista potatisar men det finns gott om gurka och selleri kvar.

 

 


   

 

Hundarna tycker jag är tråkig när jag pular inne i växthuset och försöker få ut mig med bus. Min physalis ger frukt än och blomman är en ny frukt som nog inte kommer hinna mogna.

     

Åt en näve smultron i går som växer utomhus   

 


Har blivit några turer in till stan för att besöka farbror doktor och nu har jag fått en tid för MR röntgen. Är så glad över att jag böt till en automat bil nu när det krånglar igen med foten. Åker alltid kommunalt och det är så skönt att slippa köa och leta parkering, man kan bara njuta av utsikten   

 

Har hunnit med ett besök i vallhagen men jag tycker vi står lite still i utvecklingen just nu. Är väl bara att träna på så lossnar det. Fönsterna är ny putsade lagom tills det började regna och blåsa   

Fick en tviling gula och inbillade mig att det skulle få oturen att vända men jag har inte märkt av det än så det var nog bara vad det såg ut som, ett ägg med två gulor   

     


Har nu påbörjat min APL (arbetsplatsförlagd lärande) period på Nacka sjukhus i 4 veckor som kommer bli väldigt spännande och lärorikt. Har hamnat på en underbar avdelning med så många fina kollegor så tiden kommer få fort

 

Blev så sugen på en grillad köttbit i lördags men när jag kom fram till köttboden var den stängd så det blev en bit från en vanlig affär. Smakade skit så det blev hundmat och jag njöt av dessert i stället, fungerade det med    Betydligt lyxigare när kusinen bjöd över oss alla på middag en dag. Wow vad Sandrin kan laga mycket gott   


       


Jag fick ju betala dyrt när kommunen styckade våra tomter och byggde nya vägar i området, samt tvångsinlöste tomt för att bygga vägarna. Jo jag fick en ersättning på 50 kr/kv    Har haft problem en längre tid med att avrinningen från berget på andra sidan rinner in på min uppfart så hundarna blir lortiga när vi ska ta promenader och jag blöt om fötterna när jag ska ta posten. När det sedan fryser på blir det en halkbana. Har e-postat kommunen nu men inte fått någon återkoppling men jag hoppas dom kan göra något åt eländet.

   


Lite minnen från svunna vänner en höst för några år sedan   


    

Tycker nog att det har varit den vackraste hösten på länge med klar luft och otroliga färger så trotts allt tråkigt så är det svårt att inte glädjas och njuta av naturens vackra mönster och årstiderna som avlöser varandra.


     


                                             Kram/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 27 april 19:15

Små ludden växer så det knakar och har gått upp bra i vikt under veckan som gått. Vädret har däremot varit katastrof dåligt för att vara sista veckan i april och vi har haft nattfrost, snö eller iskallt regn hela veckan    Många trevliga besök som ...

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards