Alla inlägg den 8 augusti 2018

Av manhofs - 8 augusti 2018 21:11


Nu har en vecka gått sedan Gucci och Zorro fick somna in och flocken har gått från 5 till 3.


 

Inte bara matte som haft sorg utan Tiger försvann hemifrån och dök bara upp till maten. Lizzie som alltid varit runt mig ligger nu nere vid bilen och Bella som aldrig brytt sig om mig hänger mig nu i hasorna.


Tar väl tid innan flocken stämmer om sig och nya riktlinjer ska dras upp. Helt plötsligt i söndags dök så åter Tiger upp igen på kvällen och hoppade upp i mattes knä och somnade framför tv:n  

Katter är ju knepiga och kan ju flytta om det inte passar så jag va lite orolig över min rödtott. Nu har det vänt helt och han hänger oss i hasorna men vet inte riktigt vem han ska hångla med förutom matte. Han har ju satt sina klor i Bellas nos ett par gånger så hon har respekt för honom och är förvånad över hans nyväckta intresse för henne. Är roligt att se hur han följer efter henne för att hångla och hon går sin väg, när han vänder sig om följer hon efter nyfiken.


 

Helst skulle han vilja mysa med Lizzie men det kommer inte på tal. Hon hugger som en kobra men i slutet av filmen ser nu hur han gör sig till och försöker.



 

Blir nog bra det här med lite mer tid så kommer han och Bella ha det riktigt mysigt ihop  


Många har frågat om det var något som hände med Gucci men så var det inte. Jag bokade helt enkelt tid då livet för dom båda började bli för tungt och dom fick somna in efter en sista fin sommar. Jag vill inte se smärta och rädsla i deras ögon eller behöva åka in i panik akut, eller i värsta fall inte vara hemma när det sker. Nu var dom lugna och trygga och efter att Christine satt sprutan i Gucci viftade hon på svansen och tiggde godis som vilken vanlig vaccination som helst.


En trogen och fin livskamrat fick ett värdigt slut  


 



Jag är inte social när jag är ledsen utan föredrar att sörja för mig själv. Orkar inte med klichéer som att det blir bättre i morgon. Det vet väl jag med men jag är ledsen nu och vill gråta så jag behöver dropp och tömma kartonger med klinex. Tyvärr är jag även bra på att tröstäta men det får bli ett senare projekt.


Har totalt grottat ner mig i mitt lusthus som tar enormt med tid. Vädret har ju inte varit på min sida men å andra sidan hade det kunnat regna och det har jag klarat mig ifrån. Älskar jobb som ger resultat.


     


Skrapa och slipa.


       


Skrapat och slipat alla fönster och oljat in det som blev trä rent.


   


Tog lövblåsaren och blåste rent från miljarder flingor med färg.


     


Grundmålat och målade plåten som alltid retat mig.


       


Tejpat fönster. Grundmålat och målat men eländet började när jag drog av maskeringstejpen som satt som sten. Fick gnugga med bensin och aceton ( lacknafta tog inte bort tejp ) innan det blev något så där rent. Höll på att bli galen och har svurit mig blå över tejpen.66 små rutor som ska gnuggas rent och skrapas med rakblad   


 


Fram med hinken och tvätta alla fönster men riktigt skinande rena blev dom inte. Nu får dom vara till i höst så färgen sätter sig ordentligt innan jag börjar gnugga och och hålla på med starkare medel.


 


Köpte ett teleskop rör som jag kunde fästa penseln på så jag kom åt att måla knoppen på toppen. Nu är det bara lilla listen högst upp som behövs skrapas mm men jag tänker inte riskera hälsan för att få allt perfekt. Att stå på en ranglig stege men berg runt om högt upp känns inte lockande men jag ska klura på ngn lösning  


 


Börjar ta sig   


         



Dörrarna ruttnade ihop under vintern så dom fick jag med lämna in. Hämtade dom igår och har slipat, grundmålat och påbörjat målningen av dom idag. Blev så glad över min nyrenoverade dörrar som är lätta att stänga och öppna  

 


Nu inväntar jag mina fönster och under tiden ska jag skrapa och olja om golvet och bron. Sedan är det bara tre fönster kvar som ska få samma behandling som allt annat   

Men imorgon blir det timeout och en mysig utflykt.


   


Igår spårade jag med Bosse men Lizzie jobbade på ett konstigt vis. Irrade hit och dit och hur hon i huvud taget fick med sig 6 pinnar hem ( en hittade jag ) är ett mysterium    Men i uppletandet gick hon fint  


 


Ikväll har jag kört korta spår, upplet och lydnad. Bella är så lustig för hon tar ut sig totalt. Har aldrig haft en hund som ger så mycket och sedan blir så trött som hon. Bara kastar sig ner och sträcker ut sig så hon blir två meter lång och flämtar. Efter en stund hoppar hon upp och kör på lika hårt igen  



                                             Livet går vidare men lite tommare / Susan


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards