Direktlänk till inlägg 5 september 2018

Sensommar.

Av manhofs - 5 september 2018 20:18

 Sommarens värme håller i sig och det är olidligt varmt att jobba ute på dagarna    Har gett upp att vänta på svalare väder och satte igår igång att tvätta och grundmåla ytterväggen på mitt uterum. Hann inte göra klart den väggen förra året då höstregnet startade. Idag målade jag klart för sista gången och skillnaden är enorm  


       


Känner stress inför hösten och har satt fart med allt vad höstbruket innebär, som att lia. Älskar min gamle lie som jag fick av en kär vän som tyvärr gick bort strax efter. Nu är det som ett minne varje gång jag jobbar med den och tiden flyger fort iväg medans varma fina minnen tar plats  

Måste lämna in den på slipning men vem kan slipa en lie ?


       



Aldrig får man vara riktigt glad. Fick ett sms från båtklubben om att alla måste kolla sina båtar. I fredag natt snodde ngn ett gäng med båtmotorer   så oroligt åkte jag ner till båtklubben. Mitt X hade stort säkerhetstänk och monterade på 3 olika lås så min motor hängde kvar men man blir ju ändå arg och ledsen för sina klubbkompisars skull. Funderar på att ta upp henne snart  


 



Trädgården fortsätter att kräva vatten och näring men belöningen är riklig och gåvorna generösa  


               

Förstas mogna chili från Costa Rica   



 


Dags att koka plommonsylt som jag älskar   


   



Som hos alla andra blir äppelskörden enorm och jag satte mig för att boka tid för mustning. Långa köer och först i slutet av månaden fick jag tid. Har poppat upp en hel del nya musterier men jag valde en gammal beprövad företag på Värmdö.


     


 Bella borde ha börjat löpa för 7 veckor sedan men inget händer mer än att hon ska pissa överallt och är hispig   Tränar på inför högre spår och hon är så duktig men lite ointresserad av pinnarna. Kollar till på den, vänder sig om och kollar på mig sedan drar hon vidare, men jag tränar på. Gäller att hålla i i linan för hon drar för fullt.


     


 Brorsan döpte sin lilla dotter i Tyresö kyrka i lördags. En sådan underbar tjej. Bara sover ,skrattar och ler   Har så många fina minnen från Tyresö kyrka. Många vänner har gift sig där men inte jag ...än  


       


Tog en långpromenad på landet och stötte på korna. Bella blev livrädd   medans Lizzie ville käka biff till lunch   Helt otroligt vilken skillnad det är på dom två hundarna ändå är dom släkt. Skulle aldrig gå att valla nöt med Bella.

Idag tog vi vår första vallningslektion på länge och dra på trissor vad fint hon gick. Verkligen mognat på sig och fått koncentration. Riktigt lydig med och föste så lugnt och fint med avstånd.

Mattes hjärta dunkade hårt av glädje  


       



Har tvätta alla fönster så nästa gång blir till jul. Ja sysslorna tar aldrig slut   


 



Blev åter igen reserv på elit spårtävling   Har anmält kors och tvärs i Sverige varje helg men inte kommit med sedan 17/6 som ordinarie. Fick efteranmäla mig då reserverna va slut till Heby.

Fasiken vad man tappar lust att träna  

I helgen har jag bokat hotell till Göteborg Grand prix men det blir nog inställt. Reserv där med  


Njuter av underbara bilder jag fick av Hans Wirstöm som han tog på SM. Tusen tack, jag blev jätte glad  


                   


                                              Ciao/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards