Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Punka.

Av manhofs - 16 juli 2014 01:00

  

Sista tiden har det varit trögt och inga av dom projekt jag borde sätta igång med har blivit av. Dessutom ligger dom ju kvar där och kollar retsamt på mig varje gång jag passerar  

Ett av problemen är att jag kommit så långt jag kan utan hjälp. Kistan med guld borde vara djupare, då skulle jag slippa att be om hjälp i ett och jaga priser   


 

Avskyr alla dessa pajaser till hantverkare som jag nu måste ha att göra med     Vaknade kl. 07 för att släpa fram stegar, papper, öppna luckor mm åt sotaren som skulle komma. Väntade och väntade tills kl. 10.15 då jag sur som en jävla citron begav mig ut på långpromenad    Inte orkade han ringa och avboka heller, totalt respektlöst mot andras tider.


 


Gucci vakar över sin sjuka kompis   

Min vackra Porsche blev magsjuk natten mot söndag. Kan ju hända med hundar men igår började hon kaskad spy och den forsade ut där bak lite blodblandat. Har aldrig haft en hund som varit så magsjuk, dessutom blev hon hängig och håglös. Ringde Bagis som gav goda råd om kost. Eftersom hon inte badat uteslöt dom algblomning och eftersom hon bajsade satt troligen inget fast i magen.


 

Ringde Västerhaninge veterinärklinik och Chrisse som äger den. Tyvärr skulle hon precis stänga så jag han inte åka dig för att köpa special foder/medicin. Men när hon hörde hur sjuk Porsche var gjorde hon en stor omväg hem till mig med allt. Är inte det världs klass på service så säg       


 


Det jag lyckade tvinga i henne igår spydde hon upp, men i morse var hon åter lite hungrig, men inte på sin sjukmat med medicin i   utan polarnas schnitzlar och renstek.

Ropade på kissarna och då ställde hon sig bredbent och slukade sin skål med morrande röst. Jag talade aldrig om att katterna inte heller vill ha hennes magmedicin   .

Kom hem från jobbet nu och det är helt rent i rummet och 3 pigg glada hundar hälsade mig välkommen hem, nu är mitt hjärta lätt igen   


 

Ja la ju i båten men fick aldrig igång motorn   . Fick löft om att den snarast skulle lagas för det var så lätt, och dumt nog trodde jag på det   

När jag väl insåg att ”snarast” skulle bli i höst var det försent att hitta ngn som hade tid eller inte var på semester för att laga min lilla motor    Fick en snille blixt här om dagen och tänkte på alla händiga killar som hänger på fiket jag går på    Ringde Meckis man för att be om ngr telefonnummer, men då han var så gullig och erbjöd sig att kolla på min motor    Idag träffades vi på bryggan och på två röda hade han lagat min motor, sot på tändstiften. Dessutom lärde han mig hur jag ska göra nästa år och fyllde på olja    Å vad jag blev glad, äntligen kan jag susa runt på Drevan med fladdrande hår i min lilla gula båt med fiskespöt i högsta hugg    Tusen tack snälla Earo   


   


 


Nu måste jag laga min punka och få lite gjort här hemma   

Kanske vinna på lite lotto och bli lyckligt kär?

Nej sagor tror jag inte på så det är lika bra att kavla upp armarna och börja jobba   



                                                  

                Ciao/Susan    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards