Alla inlägg den 3 maj 2024

Av manhofs - Fredag 3 maj 19:20

Så inleder vi sista helgen ihop med valparna vilket känns både vemodigt men skönt. Dom små liven har blivit jätte snabb och olydiga så man måste ha sten koll när vi är ute och dom är lösa för dom har inget konsekvent tänk utan vill hoppa högt och brant och biter i allt så det är riktigt skönt när jag stänger grinden till hundgården och vet vart dom är   

 

1:an

 

2:an

3:an

 

4:an

   

 5:an

Den här veckan har dom börjat få längre ben. Trodde ett tag att det var taxar men nu skjuter dom på höjd och inte bara runt magen   

   

Dom är nu ute i hundgården på dagarna förutom när jag arbetar i växthuset, då får dom vara uppe i valphagen. Småludden tycker om att följa mina sysslor och jag njuter av att se dom leka. När jag ska göra ärenden eller ta promenad med hundarna får dom komma in och innan jag hinner stänga grinden så somnar dom   Otroligt vad fort små valpar somnar.


Nu har vi haft det så varmt så ytterdörren har stått öppen. Plötsligt försvann en valp och oroligt letade jag och ropade tills jag hittade henne inne i sin valphage i djup sömn. Puh vilket stresspåslag så sedan dess får inte alla vara lösa själv längre för man hinner inte med deras upptåg. Hundluckan tycker dom är rolig och precis som Axa tycker dom det är roligt att kampa med den, därav hönsnät i nederkant för dom kostar över 500kr så dom får kampa med annat   

                    

I lördags åkte jag och Axa till Nynäshamn bk för att hjälpa distriktet som skulle utbilda nya mentaldomare. Axa skötte sig galant och har utvecklats en hel del i sina sociala bitar men att gå iväg med en okänd person då tog det stopp, that`s my kind of dog   

 

När Bella och jag vann på Värmdö förra året i elit spår vann vi en fri vaccination    vilket bra och uppskattat pris. Axa fick kvittera ut den sprutan idag.

 Vilken trevlig klinik och personal och för första gången i mitt liv så frågade veterinären om hon skulle kontrollera tandstatus samtidigt    Hon frågade om jag borstar hennes tänder och jag svarade att det är pinnar i trädgården och köttben    Tack AniCura Värmdö som sponsrade Värmdö bk med ett så fint pris   

   

Bella låter puppisarna dia lite då och då men hon gillar att leka med sina små och så sätter hon dom på plats   vilket hon inte gjorde med förra kullen. Axa vill gärna leka men då går hon emellan och säger till Axa men när vi går i skogen får gärna Axa följa med och ha koll, hennes nanny   

                   

Axa gillar att simma på dagarnas långpromenader men Bella vill inte bli blöt om brösten   

   

Dammen är städad och åter igen kan jag njuta en sommar av porlande vatten i trädgården. Ett riktigt tungt och skitigt arbete som tar en halv dag men värt allt slit när man är klar.

     

Valparna fick ett lammben som fredags mys idag vilket dom älskar att gnaga på och dom samsas fint   

 

Förarna får med sig en tävlingspärm som jag hoppas kommer att användas flitigt i framtiden   

 

Nu har vi börjat träna på att åka bil och ingen har varit åksjuk än. Snart är det kiss and god by   men innan dess ska vi hinna med lite kul till   


                                                   Hej då/ Susan   

Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards