Direktlänk till inlägg 23 december 2022

God Jul

Av manhofs - 23 december 2022 22:25

Underbara december har bjudit på många olika utflykter och äventyr med goda smaker och dofter. Älskar december då huset förvandlas med all julpynt och mörkret ersätts av julslingor, tända ljus och adventsljusstakar. Det är så mysigt att åka runt i kommunen nu på mina arbetspass och se alla vackra trädgårdar som skiner i fantasifulla ljusdekorationer och någon större elkris går inte att se från gatan. Har inte heller själv dragit ner på ljuskedjor men dom brinner kortare tid i år och går inte på timer. Strosade runt i gamla stan på lucia. Njöt av en Gluwein och åt lunch på Nobel museumet sedan handlade vi lite godis i polkagrisaffären som är så mysig.          


Har varit på två olika julbord. Först träffade jag gamla vänner från en motorcykelklubb jag var med i ca 1981–1983 så jag har inte sett dom på 40 år. Vi tog båten till Vaxholm hotell och åt gott. En riktigt trevlig kväll med glada skratt.


   

Arbetet bjöd på julbord på Tyresö slott. 61 hade tackat ja men bara 29 orkade dyka upp. Riktigt uselt att göra så för maten ska betalas när inte folk avbokar i god tid. Nästa år bjuder dom nog inte på julbord    Jag hade trevligt och maten var god men det var en riktigt kall kväll så jag är glad att jag körde och inte tog bussen.


   

Har vallat en del men nu har det varit både för kallt och halt i en vecka. Monika tog fina kort på mina ludd   


   

Vi går stavgång en hel del och är nu uppe i ett snitt på 9,8 km i december    Båda ludden har jätte bra fysik nu och är i topp form vilket är viktigt om Bella ska bära en kull valpar. Axa har fällt klart och Bella har inte mycket klart så dom fryser nu när vi är ute. Använder mkt täcke när det är minus grader ute   


                 

Huset doftar gott. Julskinkan står färdig griljerad ute och julkakan sprider underbara dofter i köket. Är lite sugen på att provsmaka men jag får hålla mig tills imorgon med familjen   


    

Mitt citronträd har blommat i massor och sprider en magisk doft i huset. Fikonträdet hakar på och nu har jag 28 fikon på G. Dom står jätte kallt på dagarna och svalt på nätterna vilket dom verkar gilla   


         

Påskris vet ju alla vad det är men jag har ordnat juris vilket blev riktigt fint. När vi hade snöstorm så bröts en stor gren av på min Magnoliabuske av. Tog in en kvist och pyntade och som tack fick jag stora vita blommor som snöbollar på grenarna   

 


                                    God Jul och Gott Nytt 2023 önskar vi på Manhof`s

 

 

     


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 27 april 19:15

Små ludden växer så det knakar och har gått upp bra i vikt under veckan som gått. Vädret har däremot varit katastrof dåligt för att vara sista veckan i april och vi har haft nattfrost, snö eller iskallt regn hela veckan    Många trevliga besök som ...

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards