Direktlänk till inlägg 7 november 2021

Halvtid.

Av manhofs - 7 november 2021 19:10

Time flies och nu har jag redan arbetat halva tiden på Nacka    Trivs väldigt bra och är så glad över min placering för att inte tala om mina handledare som är fantastiska. Dock så är sjukhus inget för mig främst för arbetstiderna som inte lämnar någon tid över till hundarna. Antingen arbetar jag 07–15 och då måste jag gå upp kl.05 och är totalt slut när jag kommer hem eller så arbetar jag 13–21 vilket är lite bättre men man hinner ju inte med så mkt träning direkt. Dessutom är det lite för lugnt för mig på sjukhus. Föredrar hemtjänsten där tempot är högre och patienterna fler så det händer hela tiden något nytt. Men skulle jag inte ha hundar skulle jag mycket väl kunna tänka mig sjukhus när jag blir äldre och vill ta det lite lugnare. Hela teamet är fantastiska och jag kommer sakna den goda samanhållningen och tryggheten att man hela tiden kan vända sig till mer utbildad och kompetent kollega för rådfrågning, i hemtjänsten är man ju själv och måste lösa alla problem ensam oftas,t även om man kan ringa en kollega. Gjorde en liten Halloween dekorations åt mina fina kollegor som lär mig så mycket   


 

Tog en promenad och skrattade åt fantasin många har nu när det är Halloween. Blir mer och mer pynt i trädgårdarna för varje år men allt som piggar upp gör mig glad så kör på   


   


Amanda och Marie är så duktiga på att skicka en liten hälsning då och då med fina bilder på deras A hundar och berättar vad dom gör    Jag blir så glad varje gång   


Alan i hagen   


 

Fox med relaxad stil    


 

Har hunnit med ett pass själv i hagen och denna gång åkte jag hem så glad x 2. Man behöver lite framgång och när båda gör framsteg är det dubbel lycka. Traskar vidare med stavar och inväntar snön och skidåkning. Kommer bli tungt att inte längre ha Lizzie med sig som var en sådan kämpe   men Axa är så kusligt lik henne på många vis och sisu i dragning har hon inte ärvt av sin mor, snarare L. Förra vintern fick hon mjuka dra , i år blir det andra bullar.


 

 

 

Blommar än i trädgården och 3 utsökt goda smultron gav en kyss av sommaren i munnen men nu längtar jag efter snö och vitt så det blir lite ljust ute efter att man ställt om klockan. Tänkte fota en kruka men då ville Axa leka   


 Fikon Som inte kommer hinna mogna   

                

Jag ärvde en Novemberkatus av mina kära vänner Solveig och Sixten som gick bort för många år sedan. Jag sköter om den noga så den blommar praktfullt 3 gånger / år och varje gång känns det som om dom tänker på mig   

 

Var ledig i går och passade på att byta till vinterdäck och dra över skyddet på husvagnen som ska skydda mot smuts så jag slipper att skura så mkt i vår. Få se om den gör ngt nytta?

Sedan packade jag in all planteringsjord, krukor och andra tillbehör i växthuset och monterade bort gaspatronerna som öppnar fönstrerna så nu kan snön komma. Det gröna som kika ut genom växthusdörren är physalis som fortfarande mognar och blommar   


       

  Fick en härlig bensträckare på Berga  med  


     


Exakt för 3 år sedan opererade jag foten. I tisdags gjorde jag MR röntgen och på torsdag får jag besked om det är dags igen, hoppas inte men nu har jag en automat bil och klarar mig bättre om så blir fallet   

 

Ibland vet jag inte vad jag vill? Ska jag helt sluta som bartender och bara börja jobba som undersköterska, ska jag ta fast jobb på hemtjänsten eller jobba som timmis inom hemtjänst/bartender?

Viljorna drar åt olika håll likt granarna men jag tänker att det kanske faller sig naturligt en dag men att det bara rör sig om kvälls arbete framöver råder det ingen tvekan om   


 


 

Ny vecka och nya utmaningar. Kl.05 ringer klockan   


 

   


                                        Sköt om er/ Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 27 april 19:15

Små ludden växer så det knakar och har gått upp bra i vikt under veckan som gått. Vädret har däremot varit katastrof dåligt för att vara sista veckan i april och vi har haft nattfrost, snö eller iskallt regn hela veckan    Många trevliga besök som ...

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards