Direktlänk till inlägg 1 april 2021

Spridda skurar.

Av manhofs - 1 april 2021 22:00

Veckan som passerat har bjudit på spridda skurar och många olika aktiviteter varvat med mycket pluggande då många prov hopar sig    Passar mig så bra att plugga några timmar sedan ut och aktivera sig för att sedan plugga vidare och betygen visar sig att jag pluggar på ett sätt som passar mig väldigt bra   för trotts att fokuset legat på uppkörningen av körkortet så fick jag ett B på alla ämnen på senaste medicinprovet och jag blev så glad och som picken över i:et fick jag ett A på demensprovet    Igår skickade jag in en uppgift till sedan måste jag sitta under Påsken med en annan uppgift som ska vara inne på söndag.


 


Min helt underbara Bella fyllde hal 5 år och det friades i skogen sedan stavgång och avslutades med varsin ett märgben vilket va uppskattat   

     


Har väntat in regnet som kom i veckan så då satte jag igång med att tvätta mina altan golv.

 


Som ni kan se var mina balkongräcken smutsiga så jag köpte alg och mögeltvätt och tvättade av alla räcken och pelare så nu glänser dom och ser nymålade ut   


   

När gumman var på gång så får man smida så stuprören tvättades och monterades på uterummet och så tvättade jag av växthuset som ser så fint ut nu   


   

Innan regnet kom var jag och köpte koskit, planteringsjord och gräsmattenäring och medel mot mossa. Först stör jag ut jord förbättring och näring i växthuset sedan på med koskit och vattnat ordentligt sedan får det står och gro en månad innan jag börjar plantera.


   

Skulle ha fixat i friggeboden men så blev jag så trött på mitt växtrum så jag tömde det och satte ut allt i växthuset, skurade och ….vad tomt det blev    Gästrum som blev valprum som blev växtrum och nu ?

Det är så svalt i källaren på sommaren så jag saknade att inte kunna sova där nere i somras. Nu hade Jysk grymma priser så jag brände dit och köpte mig en ny liten säng. Kan lossas att jag reser bort i sommar, viker in pappret i toan där nere så det blir hotell känsla. Synd att alla mina projekt jag allt kommer på är så tunga  

 


     


Redan i februari var ju jag och syster i Uppsala för att komma in en ny husvagn åt mig men den jag hade tänkt mig gillade inte vi när iv väl var inne i vagnen. Säljaren skulle kolla upp den modellen jag ville ha men han har inte återkopplat sedan i februari   så nu när körkortet ligger i plånboken satte jag mig och mailade runt. Göteborg, Ludvika och Haninge svarade snabbast. Eftersom Haninge ligger närmast ändrade jag mina planer och åkte dit för att titta men den säljaren var totalt av planen. Den modellen han sa att dom hade hemma hade dom inte så det var ju tur att jag inte åkte så långt   

Trevligaste säljaren och bästa priset blev det uppe i Ludvika så jag bestämde träff och åkte upp i måndags.

 

 


Föräldrarna passade Bella så stack vi 3 tjejer iväg i lugn tempo och många stopp. Husvagnen var precis vad jag ville ha så nu ska den pimpas med tillbehör och en så fiffig idé jag fick   ska byggas dit sedan får jag hämta den om 3 veckor. Snacka om att köpa ett stort Påsk ägg till sig själv   

     

Stannade till hos Peter för en privatlektion med Axa på vägen hem och jag är så nöjd med min lilla tös   


 


   

Sista viktiga stoppen innan raka rör hem   


   

Hämtade Bella hos föräldrarna och var så hungrig så jag tänkte ta en kebab, men ville vara nyttig så jag åkte hem och åt upp rester av lördagens räksallad. Det fick jag ångra för jag blev magsjuk och kramade wc stolen hela natten   och i stället för att plugga och åka till Kåre för att valla blev det sängen halva dagen    Betydligt bättre att leva lite osunt tydligen   

I onsdags var det sista gången på agilityn vilket är så tråkigt. Verkligen roligt att hålla på med men jobbigt. Idag var vi på SSBK och var med på en uppletande tävling men tyvärr kom bara 3 stycken och Bella kom 2:a men 19 poäng Det var en ruta på gräset med massor av föremål med ett kort på från en kortlek. Den närmast 21 vann. Lizzie var så gasad så hon blev tjock men lycklig av alla föremål hon tog in   Axa tyckte det var konstigt med så mycket föremål överallt och så kom jag på att det är bra att träna på andras föremål men hon plockade efter lite uppmuntran 3 föremål och det sista riktigt fint avlämnat så då var jag nöjd.


 

Sedan Påsk tvättade jag alla ludden och tvättade alla bäddar och hundfiltar så nu är även dom vår rekondade. Bella är så rolig som ska lyfta på benet så magen blir ren och fin  

   


Nu ska jag njuta av en lugn och skön Påsk med mycket gott, nära och kära och plugga. Ska försöka hålla mig ifrån ngr projekt mer än det dom håller på med nere vid vägen. En kille frågade mig om han fick tippa massor där då dom gräver ut för en ny grund i området. Är så sunkigt och blött där sedan dom höjde vägen så det får dom göra. Uppe i skogen blommar blå och vit sippor sida vid sida och det är så fint.  

       

 

                                 God & Glad Påsk kära läsare / Susan   



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 27 april 19:15

Små ludden växer så det knakar och har gått upp bra i vikt under veckan som gått. Vädret har däremot varit katastrof dåligt för att vara sista veckan i april och vi har haft nattfrost, snö eller iskallt regn hela veckan    Många trevliga besök som ...

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards