Alla inlägg den 23 april 2020

Av manhofs - 23 april 2020 21:06

Denna vecka har det hänt mycket och från att ha sätt upp till Susan och följt henne så fint i skogen   lyder dom inte ett dugg och drar iväg åt alla olika håll   så nu kan jag inte längre ta våra små promenader som jag tyckte va så roligt. Nu blir det långlina med halsband två och två sedan kan dom försöka rymma hur mkt dom vill, jag bara sitter där i slutet av linan och flinar   

Misstänkte att valparna börjar bli rumsrena då det inte har varit något bajs i valphagen på morgnarna i en vecka. Så smet dom ut en morgon då jag satte fast en lucka dåligt. Glatt skuttade dom runt och ropade god morgon när jag kom ner. Inte en bajskorv eller kiss hög trotts att klockan var 07.15 och när jag öppnade dörren rusade dom ut och gjorde både 1; an & 2.an  


 

Dom har även börjat hopp långt och högt och nu är jag glad över min valphage som någon tyckte var för hög för så små valpar    Värmen gör att dom äter lite dåligt men dom har följt sin viktkurva fint så Bellas mjölk som hon generöst låter dom suga av måste innehålla mkt näring.


 


Valp 1. tik 3497 gr.


 


Valp 2 hane 4108 gr.


 


valp 3 tik 3480 gr.


 


Valp 4 tik 3530 gr.


 


Valp 5 hane 4268 gr.


 


Som ni ser sitter alla i koppel för tiden är över då dom snällt satt och väntade på att jag skulle fota    Hade ett så trevligt valpbesök av Marie som ska köpa All In ”Alan” valp 2. Hennes kompis Anna som var med skickade så fina bilder    Känner mig så lycklig som har fått så trevliga valpköpare, alla rutinerade hundmänniskor med tävlingsambitioner inom olika grenar   


         


Inte nog med att dom är så gulliga, dom kommer hela tiden med presenter    Vackra blommor, fikabröd, hundleksaker, tidningar till valparna, fikabröd och så finna saker så jag blir helt rörd   


     


Grannen ringde och frågade om jag ville ha en rådjursrygg till valparna och OM dom ville   


 

Har renoverat lite hemma under veckan. Har en gammal sandlåda i plast som det gått lite hål på. Köpte polyester och glasfiberväv  på Biltema och så blev den som ny och är en perfekt rymlig dyn box. Sedan har jag köpt och monterat ett litet planteringsbord och planterat ut alla mina Alovera växter.


         


Bella har även börjat leka med sina små och det är så roligt att titta på. Trotts att hon är så stor och tung använder hon sina tassar så försiktigt   


   


 
Mina lyckopiller på en bädd av vårblomster   


   


Jag har en gammal hammock som nog är en 30 år och den har vandrat runt i trädgården och stått på alla möjliga ställen. Åren och vädret har gjort sitt så  jag bestämde mig för att det var dags för en renovering eller sopstationen    Blev en lite renovering och nu väntar jag bara på dynorna som kommer i morgon. Tvättade två gånger med trallrent för att få bort oljan sedan blev det fönsterfärg som jag aldrig kommer behöva skrapa bort som oljefärg. Är bara att måla över när den ser sliten ut  Parasoll fötterna blev med ommålade för att passa in   


               


Ja allt är inte bara roligt. Jag skulle tömma min damm och montera upp fontänen och belysningen. Satte fart och som trogna läsare vet är det ett hemskt tungt och äckligt jobb då vattnet är dyigt och stinker av döda grodor och ruttna löv. Hade på mig mina nya Viking gummistövlar som ska ha extra bra grepp men det tog typ två minuter med dom nya stövlarna så försvann fötterna under mig, jag ville verkligen INTE ramla i det vattnet så jag försökte vänd mig i luften men sträckte istället ryggen och landade i plurret. Bara rann dy och skit om hela mig. Bara att kravla sig upp, stänga av pumpen och linka in till duschen för att bli av med allt bajs och slänga kläderna i tvättmaskinen. När jag var klar upptäckte jag att min mobil var borta. Fy ,bara ner med hoven och rota runt tills jag fick upp den. Å vad jag bölade    hatar min damm och det tunga jobbet det är. Ska nog sätta igen den och göra en plantering  

Lämnade in mobilen på iRepair i Port 73. Dom brukar kunna rädda 9av 10 fuktskadade mobiler men dom ringde idag och sa att det var helt kört och den går inte att rädda det minsta från den. Har en dålig Iphone 6 som börjar lägga av och laddar ut så imorgon blir det till att åka och köpa en ny. Ryggen värker och det gör ont att komma ut/in i bilen och när jag ska upp ur sängen har jag lust att ring en flyttfirma som är van vid tunga lyft och be dom komma hit  


 


Ja ja dammen blev ren och fin men till ett högt pris    MÅnga vill ha kamp i sina hundar och det saknar inte denna lilla dam.



 

Blir nog inga projekt denna vecka utan jag ska vila ryggen och pussa på valparna. Har två prov som ska in sedan är det bara en kurs kvar vilket är skönt. Vädret är ju så fint så det går att plugga ute….och lyssna på dammen  



 

                                           Tace care/ Susan   


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards