Direktlänk till inlägg 26 januari 2018

Underbart är kort.

Av manhofs - 26 januari 2018 23:11

Några ynka dagar fick man njuta av underbara vinterdagar och skidåkning innan regn och storm åter tog vid och över en natt var spåren förstörda    Kunde det inte ha fått legat kvar i ett par veckor  


 


Fick en sista vacker vinterpromenad men fick hålla oss på vägarna. Skogen där jag brukade gå är sönderkörd av skogsmaskiner och för varje besök dyker nya travar upp. Frågade om dom kommer ta riset med men det skulle tydligen ligga kvar, då blir det ju omöjligt att gå  


               


Fick till ett fint pass i vallhagen som slutade lite tråkigt då en tacka väldigt plötsligt stångade Bella kraftig upp i luften och in i grinden när vi var i en fålla    Som tur var blev hon inte rädd och skulle direkt på igen men dagen efter var hon öm i vänster bok och haltade. Mattes massage och koppelpromenad har gjort susen men ett tag till får hon gå i koppel, mot sin stora förtret  


     


När jag nu var i krokarna hämtade jag mina nya resväskor jag beställde via fb. Så snygga och praktiska med bekväma handtag, lätta att rulla och lätta i vikt   


 


I mitt yrke gäller det som i alla yrken att hänga med i nyheter och trender och se vart och hur marknaden rör sig. Extra viktigt nu när jag är arbetslös att komma ut och träffa leverantörer mm. Så syster och jag anmälde oss till en champagneprovning förra året som gick i onsdag. Hade inte så stora förhoppningar men den var verkligen inspirerande och otroligt bra så nu känner jag mig lite extra laddad att hitta nytt jobb. Provningen var så bra så jag anmälde mig till en provsmakning av röda viner med.

 Systembolaget kanske är en arbetsplats för mig?


     


Idag satte dom igång att fälla och gallra ut lite ur min skog på baksidan. Kommer bli mer kvällssol    Dessutom är det träd som stått lite för nära grannens lilla stuga. Tur att man valde yrkesmän men försäkringar, kvitto och hela baletten. Det första som hände var att ena trädet sprack och for iväg och förstörde staketet  


   


Nu fäller och kapar dom så är dit mitt jobb att släpa upp allt till en plats där det går att hämta allt med kranbil. Hoppar gymet denna vecka och ägnar mig åt att bära/släpa ris/ved   



 

Den värsta aspen lutade över mitt staket så P fick klättra upp så kapade dom av den bit för bit. Tog jättelång tid när man måste hissa ner varje gren. Sedan spände dom upp den och vinscha stammen åt rätt håll enda tills den gav med sig. Var faktiskt inte i så dåligt skick i mitten men förruttnelsen hade börjat. Det är det luriga med aspar, dom ser gröna och fina ut så kan dom vara ihåliga i mitten.

Nä asp är riktiga skitträd som man ska kapa redan som ris    Man vänder huvudet till i två år sedan har man ett bamse träd som tar sol och skitar ner utan att vara snyggt som björk eller lönn.


Nu har jag helgen på mig att jobba undan och få rent. På måndag kommer dom tillbaka och fortsätter såga. Redan nu är det så ljust och fint där uppe med 4 träd nere   



                                          Trevlig helg/ Susan   





 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Av manhofs - Tisdag 16 jan 20:30

Bella är nu parad med Check    så förhoppningsvis födds en liten fin B-kull ve 10/11 med leverans ve 18/19.     Jag förväntar mig sunda och friska valpar som är sociala och öppna med stor arbetskapacitet i vilken gren man än vill hålla på med. ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards