Direktlänk till inlägg 14 januari 2018

Nya utmaningar.

Av manhofs - 14 januari 2018 06:45

Mycket hände under 2017 och detta år kommer bjuda på många nya äventyr. Viktigast blir att hitta ett nytt jobb eller starta upp ngt eget igen.

Sörjer denna snöfattiga start på vintern   och tänker hela tiden tillbaka på förra årets underbara skidpass  



 

Man får väl se det positiva över barmarken och alla spårträningar det ger möjligheter till. Har kunnat köra på som vanligt och en dag träffades gruppen innan nyår och grillade korv och spårade. Lite blandade bilder från olika pass från dec/januari  


         


Old Lady håller formen och får vara med på lite träning. Korta spår håller skallen i form. Forntida tempot är borta men nosen är det inget fel på och hon är så glad när hon hittar sina pinnar och får godis  



 

Två skick i uppletande är max. Hon ser dåligt nuförtiden och hör inget så det gäller att rutan är öppen och fin så hon kan se mig vifta. Hon blir ängslig när hon tror att jag har försvunnit   



 

I uppletande gör Bella framsteg hela tiden. Lite för mkt fart så får hon sitta uppbunden och vänta för länge är det en blixt som far runt utan föremål första minuten. Lägger många föremål och då har tempot åkt ner   



  


Lizzie vill inte komma in med första föremåletutan har börjat kuta vidare tills nr 2 och 3 med är funnet   Man har alltid ngt att träna på   


         


Har varit så varmt så min ros fortsätter att blomma. Lite konstigt att plocka rosor i januari   

Tyvärr har mina magnolior vaknat till liv med att börja knoppa ut och fått 3 löv    Undra om det blir ngr blommor i vår eller om knopparna dör när vädret slår om  


       


Allt är inte träning. Härliga promenader i naturen bjuder på avkoppling och motion med lycklig flock.

Dom leker bra ihop men Gucci vill ha koll på mig och springer aldrig långt bort som ni kan se på filmen.



 

             


Fortsätter att ta  privatlektioner i vallningens ädla konst och får mer och mer grepp själv och lär mig läsa situationer och styra i tid. Har en tendens att berömma Bella mer än mina instruktörer   men så har jag alltid varit med mina hundar. Tycker dom är så enormt duktiga som köper alla mina påhitt. Hela tiden nya övningar och grenar. Många förare är så duktiga och tränar stenhårt i en gren. Jag kan inte fokusera på ngt och spretar hit och dit   därför är jag alltid lite extra stolt som en tupp.

Men som ni vet, man kan berömma sig själv och sina hundar så mkt man vill i text men resultaten får tala för sig själv  

Men min ostbåge passar mig perfekt i hagen och till i sommar ska vi tävla Ik1 har jag bestämt. Ngn måste ju komma sist men alla dessa lektioner kan inte bara ha lett till ett VP.

Fåret i röd halsduk är varken skadad eller förkyld men vi skulle dela sortering och då skulle hon och den svarta bort från flocken…vilket vi nästan klarade men näsan är 0 poäng  



   


Snöfattigt och trist väder men som om vi inte har tillräckligt att träna på kör vi stavgång 9 km    Gucci hänger med och hoppar själv in i bilen. När vi kommer hem har hon vilat klart och busar med bollen  


   

 


På tisdag ska jag äntligen till en ortoped på Sabbatsberg    Skrev en blogg förra året och nämnde min fot som jag har ont i. Har sprungit hos olika läkare i över ett år men det blir bara sämre. En underbar läsare hörde av sig och rekommenderade mig att söka denna läkare    Han hade hjälpt henne så nu ser jag verkligen fram mot detta besök och hoppas han kan säga vad som är fel och ge mig korrekt hjälp.

Är så påfrestande att hela tiden ha ont och sova dåligt för att foten dunkar  


 


                                                  
    Mot nya mål/ Susan  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Av manhofs - Tisdag 16 jan 20:30

Bella är nu parad med Check    så förhoppningsvis födds en liten fin B-kull ve 10/11 med leverans ve 18/19.     Jag förväntar mig sunda och friska valpar som är sociala och öppna med stor arbetskapacitet i vilken gren man än vill hålla på med. ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards