Direktlänk till inlägg 8 januari 2018

Bokslut del 3.

Av manhofs - 8 januari 2018 20:49

Den 3 juni var det dags för Knivsta bk och Walloxkampen som jag var titelförsvarare    Men det dagen gick fort över. Vi hittade 3 pinnar sedan var Lizzie borta i lingonskogen och jag tog mig besviken tillbaka till bilen  


 

 

Dagen efter var vi med på Botkyrka som även höll i DM för Sörmlandsdistriktet. Vilken fin ordnad tävling   till skillnad när Stockholms distriktet har sitt DM. Hela 20 stycken kom till start och jag ledde efter lydnaden i min grupp  

MEN så är det där med spår   Fick bara ihop 6 pinnar men ville ha en genomkörare för att se hur vi stod. Slutade på en 18 plats men jag kände att nu var vi på G.


   


    Trumpeter och fanfarer    Gucci fyllde 13 år och är pigg som en 8 åring   


   

6 dagar efter Botkyrkas tävling var det dags för Nynäshamn och deras två dagars spår. Svåra förhållanden men Lizzie visade sin klass   och spårade fullt trots en stor flock med vildsvin sprang framför oss i spåret. Vann med hela 616,25 poäng    Lizzie behöver helt enkelt ngr tävlingar för att komma igång sedan tuffar hon på.


      


Den 17/6 var det dags för en tävling som ligger mig varmt om hjärtat    Tomas Mohlins lydnadstävling på Österåker. Bella höll ihop jättefint och vann på 180 poäng och Lizzie slutade 2: a med 275 p  


 

   

Dagen efter böt vi gren till spår och Haninge bk. Jättefin tävling som jag glädjande nog kom med på   

 Ännu mera glädjande var att vi åter igen vann med ett av Lizzies bäst spår någonsin    595 poäng kom vi upp i och biljetten till SM kändes klar.


          


Juni avslutades med en avskedsfest för stamgäster och personal på Zumen. Vemodigt och tråkigt men fint och varmt med många minnen och skratt från folk som dök upp som vi inte sett på många år.


   


Inledde juli med Skärgårdscupen som jag deltagit i alla år utom ett. För första gången skulle jag även tävla i lag. Frågade Ia som jag gick vallkurs med om vi inte skulle ställa upp med ett litet lag och kallas oss ” bruksbrudarna” eftersom vi nästan aldrig håller på med lydnad. Spår och rapport är våra grenar inom brukset. Kul tyckte hon och hängde på så det blev mina två ludd och Glock i lag   


Dag 1 kom Glock 2: a och Bella 3: a i startklass. Lizzie blev 3:a sin klass. Bra början på helgen   


     



Dagen efter höll Glock ihop bäst och hamnade åter på en fin 2: ra plats    Bella var trött i skallen och hade ngr små missar så vi slutade på en 10:e plats. Lizzie hamnade åter igen på en tredje plats efter en trist nolla då jag kastade apporten helt fel   


Blev en nervös och spännande väntan. Vilket lag skulle bli helgens bästa?

Jo bruksbrudarna vann     


Vilken helg och vilket minne att bära med sig, så roligt   


         



Den 8:e åkte vi upp till Heby där Bella gick så fint sist för att starta elit spår med Lizzie. Sockerbiten var taggad och vann med 592,5 poäng    


Den 15–16 var det dags för Violcupen i Flen. Första gången jag deltar och vi skulle bo i tält. Tältade massor som barn men det var då det   Gick riktigt bra och båda hundarna sov bra och skötte sig fint   


       

Dag 1 kom Lizzie på en 2: ra plats. Bella slutade som 8: a av 29 starter. När hon skulle resa sig för att hämta apporten bet en humla henne i röven. Hon kämpade på så fint trotts att det gjorde ont och hon försökt bita bort den med apporten i munnen så vi fick en 6: a i betyg. Min lilla kämpe.


Dag två gick Bella bättre och det var en magisk känsla. Slutade 2: a av22 st. Lizzie nollade vittringen då hon blev störd av hundslagsmål utanför ringen och det säger jag inget om. Räckte till en pallplats trotts det. Åter en toppen helg i hundens tecken med trevlig fest på kvällen.


           


Det blev årets sista tävling för Bella. På 8 starter bröt hon en, vann två och var på pallen totalt 5 gånger. Mer nöjd än vad jag hade vågats hoppats på med hennes attityd inne på plan    Dampig runt om men när hon jobbar så jobbar hon och det med glöd och glädje   



                                                 Over and out/ Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Av manhofs - Tisdag 16 jan 20:30

Bella är nu parad med Check    så förhoppningsvis födds en liten fin B-kull ve 10/11 med leverans ve 18/19.     Jag förväntar mig sunda och friska valpar som är sociala och öppna med stor arbetskapacitet i vilken gren man än vill hålla på med. ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards