Alla inlägg den 6 april 2017

Av manhofs - 6 april 2017 23:35


  Kunde inte sova igår morse så efter att ha rullat ett x antal varv i sängen och traslat till lakanen bestämde jag mig för ett tidigt morgonpass i skogen. Skuttade på pigga ben upp ur sägnen och väckte ett betydligt tröttare gäng hårbollar som undrade vad som var i görningen?  

Fixade picknic och så for vi ut till Berga men jag tog för tunna kläder på mig och frös halva morgonen   Azurblå himmel och sol mötte mig genom fönstret men det var en isande vind som blåste in över åkern.


 


La ett längre appellsph åt B med frukosten i slutet, 4+slut.

 L fick en upptagsruta och  boll som första pinne samt frukost i slutet. Kan inte med bästa vilja säga att hon jobbade så bra så det blir ingen med rapport om det spåret  

Men i uppletandet var det fullt ös på Lizzie som bara stänkte till med 4 föremål på jag vet inte hur kort tid   Stör henne lite nu när vi tränar och lägger in stopp samt inkallning mitt i jobbet för hon visade tendenser till att helt koppla bort mig    hon vill jobba på egen hand. Dessutom vill hon byta föremål och inte komma in när hon har ett, utan tycker det går lika bra att komma in med 3 på en gång   men det ska vi fila bort.


   


Bella har varit lite fladdrig och hittar på lite allt möjligt men tog inte föremålen. Nosade gärna på annat skojsigt och kunde hellre plocka skräp. Men både igår och ännu hellre idag var hon helt grym    Vilket tempo hon har dragit upp, jag som tyckte hon var slö i uppletandet   och nosen är det inget fel på. Separat ska jag lära in henne att bära puck och tunn plånbok i munnen för det hade hon lite tekniska problem med.


     

Blev lite paff över att hon redan tänkte börja med samma stil som L, springa vidare med ett föremål och leta efter flera   men samtidigt förtjust över att hon nu fått ett sådant enormt intresse mot innan löp  

Helt klart så fungerade ” vila sig i form” även här  

Som Ni ser var en stor platt skinnplånbok som blev hal i munnen knepigt att hålla i men det ska vi träna på hemma.



 



 

Gucci gillade inte värmen som kom med våren men morgonens kyla gjorde henne på bra humör så även hon fick kuta två gånger. Värmer i mattes hjärta   att se hennes ögon glittra över att minsann med få göra lite övningar. Två skick får räcka med tanken på åldern och solen som började värma.

Vilken super gumma  


 



 
 

Ibland har man tur när man tränar och både rådjur och älg var i Bellas spår. Såg älgen när jag kom och la med flit sph där och rådjuren dök upp när jag skulle ta spåret. Spelar ju ingen roll för hon går inte på vilt….eller?

Men jag hade redan bestämt mig för att korrigera om hon valde älg. Tyvärr så råkade jag stänga av mobilen när jag ryckte i linan men efter korrigeringen fortsatte hon spåra...och jo visst valde hon älg  



 

I andra klippet är vi påväg mot slutet och frukosten men hon blev inte så glad över att den var serverad. Snarare paff och åt inte med en så där jätte aptit direkt. Strunt samma men Ni ser hur hon markerar rådjur sedan fortsätter spåra, jag blev så sjukt glad   

Det blåste kraftig i vår rygg vilket syns när hon tagit vinkeln mot slutet, hon går 1,5 meter nedanför spåret. Detta var det bästa ängs spår hon gått men vi tränar vidare. Säkrare vinklar behövs mm



 

     


Fruskosten smakar utmärkt ute i det fria. Gucci får skota runt lös men ludden ska bara dra iväg och tjuvspåra eller leta efter ett kvarglömt föremål så dom får sitta uppbundna  


   


Tyvärr hade väldigt mkt gris bökat upp skogen och bondens åker var väldigt uppbökad    Allt det mörka är gris som bökat upp jorden och ätit upp sådden  Blir dyrt för bönderna   


 


Morgonstund har guld i mun sägs det, och jag kan bara hålla med    Hemma kl.12 redan med nöjd och trött flock   Nu blir det vallning resten av helgen men jag ska ta med lite sph pinnar och lydnads prylar. Blir det mkt sitta och vänta kan jag roa mig med annat  



                                                  

           Trevlig helg kära läsare/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards