Alla inlägg den 6 januari 2015

Av manhofs - 6 januari 2015 08:00

Gamla året avslutades och inleddes på Zum då det var mitt år att jobba.

Självklart hade jag ju hellre varit ledig och firat    men nu är det som det är när man är egen företagare

. Vi träffas upp 2 timmar innan öppning för att blåsa balonger, duka och pynta sedan avnjuter vi hela menyn ihop med lite ädla droppar innanför västarna hela personalen   


     


Blev ett riktig lyckat Nyår med god och hög stämning, mycket turister och raketer utanför dörrarna. Lät som om dom missat att plocka raketer innanför den skjutfria zonen som vi ligger i men inget som vi brydde oss om som jobba. Hela restaurangen kutade ut på Skeppsbron medan vi skålade in det Ny året    och njöt av att få vila och andas ut i ngr minuter.


 

Nytt år och nya möjligheter. Innan jag ger mig in på vad som väntas ska jag peta ihop mina vanliga Bokslut och sammanfatta 2014.


MEN sämre tror jag inte 2015 kan bli och jag ska göra allt vad jag kan för att vända sista årens negativa trender till ngt positivare och roligare för mig själv   Dock så är jag så glad över att inte ngn av hudarna har lyft på ett öra över alla dessa bomber och rakter som dom smält av sista dagarna     


 


4:e januari och ingen snö att åka skidor på så jag gjorde det näst roliga i söndags, jag packade ihop flocken och begav mig ut på en spårdag i skogen   


 Började väldigt bra med att jag fick stanna bilen på Gudö bro leden för att kylarlampan skrek i rött    Blir galen på att åka i en osäker bil och så arg på mig själv att jag trodde på tomma löften    Bilen var ju på verkstaden och hade varit hel nu om jag inte hade lyssnat   


Ja ja, solen sken och picknicen lockade i väskan. Gucci fick vara spårläggare med matte vilket hon älskar , bara hon och jag    Nu blev hon så glad så hon beslutade sig för att jaga rådjur ända tills jag tog i så det måste ha hörts till Ösmo torg   . Dom Tyska öronen slokade i förstörd glädje och helt oförstående tills matte ovilja att få hem en rådjursstek fortsatte jag mitt spårläggande. Muttrade på byrackan som vid en ålder av 10½ år inte ska börja ta sig friheter, men hon såg bara lycklig ut   


     


La sedan ett kort spår ut över en åker åt Porsche så hon inte behöver klättra så mkt innan det var dags för skogspromenad och frukost till matte    Varm choklad och ostmacka i solen med ljuv utsikt över åkern, det är livskvalitet   


     


Vallade en korridor och la ut ett föremål åt Porschen. I veckor har hon fått tittat på när vi andra har gjort roliga saker   så nu starta hon så gruset sprutade och kutade in den fortaste hon gjort    Visserligen blev hon väldigt upprörd över att det var slut så fort men hon brukar ju vara nöjd med det så nu får hon fundera på hur roligt det kan vara   


   


Full ruta med 4 föremål och så ut med Gucci….som fick soppa torsk efter 20 meter, jag bara VÄGRAR att låta henne komma in när hon är så dålig så i ett skick fick jag stå där och tjata uuuut, uuuut. Fan vad trist det är och in i bilen åkte tröttmössan   


Tur att man har en sockerbit, omvänt problem bara. En otålig vovve som vill tjuvstarta och inte komma in utan att ha hittat ett föremål. 3 föremål gick fort men pucken gick hon bet på, inte ens när jag stod nära fick hon in den i nosen   


       


Dags för Porsches spår och det var då inte mycket att hurra för    Funderar på när hon spårade sist men kunde inte komma på det. Bitvis gick det bra men hon markerade bara 2 pinnar av 4 och gick långt över vinklarna innan hon kom på att där hade nog inget gått   


   


Inte helt nöjd med dagens övningar åkte jag till Lizzies spår. Klockrent upptag och så ett jätte bra jobb fram till pinne 3. Där börjar jag kampa med bollen som var pinnen och det blev hon för het av.

När jag tagit mig upp för ett berg fastnar foten i en stor klyka så båda fötterna rycks undan och jag slår hårt i backen. Gled ner en bit för berget med foten kvar i klykan och ont som bara den försöker jag komma loss. L tycker det var en jätte rolig övning och ska börja hoppa på mig vilket inte uppskattades. Började bli orolig att jag inte skulle ta mig loss och armbågen värkt och huvudet ömmade efter att ha slagit i en sten. Lyckades pula fram mobilen ifall jag skulle behöva ringa efter hjälp men då dog den av kylan (trasig).

Började fundera på hur osmart det är att åka och träna när ingen vet vart man är men med en imponerande vig rörelse kom jag loss. Spårade klart och lämnade 2 pinnar kvar i skogen. Lizzie blev väldigt upprörd över mattes nya spårstil och hade svårt att fokusera en bra bit. Sista biten gick dock bra men vi lämnade kvar 2 pinnar i skogen.


Tja, vet inte om det var en bra start på nya året men vi kom ut i 4 timmar och vädret var underbart.


 


Vaknade kl. 6 med sådan huvudvärk så jag fick spy    Trodde det var migrän men nu undrar jag om det inte kan ha varit av slaget ?  Har en liten fin bula i skallen och fortfarande huvudvärk men har knaprat Ipren hela dagen. Tja, det är nästan roligt jämt och spårhjälm är kanske ngt för mig   




                                                  

       Take care / Susan   




.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards