Alla inlägg den 29 maj 2014

Av manhofs - 29 maj 2014 21:51


       


Äntligen är staketet flyttat och nya grannarna har sin tomt som dom har rätt till.Killen som gjorde jobbet fick order om att sätta staketet på tomtgränsen eller in på min tomt, endå satte han en bit in på grannens tomt   som han sedan fick flytta in.


 


Vita käpparna (fina spårpinnar      ) är ena grannens nya infart. Om man ska höja sin tomt mer än 50 cm krävs marklov. Nu har han kört hit över 25 lastbilar med sprängsten och höjt över 1,5 meter så jag ringde kommunen och ifrågasatte. Det gäller att bevaka sina intressen lärde vi oss grannarna på andra sidan vägen. Han höjde 12 meter och vi kollade på. Nu är han anmäld och måste köra bort allt men det är lika bra att ta tjuren vid hornet direkt. Ni i lägenhet kanske tycker det är grinigt av oss men när man höjer så pass mkt innebär det att det blir avrinning med vatten ner på tomterna som ligger nedan och många träd dör   


 

Dessutom sågar han ner sina träd och skiter i att hämta det som rammalr över på min tomt   utan jag fick släpa över riset och kasta på hans tomt efter 2 dagar. Frågade varför han inte hämtade sitt ris som blokerade min uppfart och fick till svar att han var rädd för hundarna. Han har ju mitt nr så det hade väl bara varit och ringt   . Nej med dom blir det ingen jävla grillskiva kan jag lova   

 

Det växer så det knakar i edens   . Min lilla röd tott gillar trädgårdsarbete och vart man än håller på sitter han i närheten och övervakar med sina gula ögon   

       


Det doftar fantastiskt nu. Mina nya mangolier slog plötsligt ut igår med ngr få blommor och syrenen har väl sällan varit så tidig som iår ?

             


  



 Spikklubba på G, sedan blir det thé till alla ovänner   


 


Inne i växthuset gror chili, nätmelon, halloween pumpor och tomter. Mina Thailandsblommor växer jätte bra. I ampeln i taket hänger blommorna jag köpte på en blomstermarknad och dom växer jätte fint  

     


Utanför frodas vindruvorna och nektarin trädet. Gladast är jag att mina jätte smultron som ger skörd långt in på hösten tog sig så fint   


        


Det blev ölandstok vid muren som inte kommer att bli så hög. I mitten är en ny sort som ska blomma rikligare och längre med djupare gul färg.


 



Planterad ner lite nya bordsnejlikor i backen då Tiger kom och ville hångla  Genast kommer Gucci avundsjukt och ska gå emellan, men då kom tassen upp    och G drog   


       


Min gräsklippare är slut och lever på konstgjord andning. Måste köpa en ny och hoppas den håller ihop till rean efter midsommar börjar  . Skulle klippa gräset i söndags då den dog igen   men som tur var kunde en motvillig Perre laga mitt skrot   



 


Mina sten anläggningar har tagit sig riktig fint. Nu väntar jag bara på regn så det tar lite fart överallt   


     



                                                  

             Hej då / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards