Direktlänk till inlägg 20 november 2022

Valp planer.

Av manhofs - 20 november 2022 17:04

I vår planeras Manhof`s B-kull födas och nya små ostbågar får komma till liv   

Bellas första kull är då 3 år och alla har utvecklats så fint. Sunda friska hundar som alla utom Allan tävlar i olika grenar med fina 1.a placeringar. Allan bor på en får gård och tränas i vallning och kommer tävlas i framtiden när matte känner sig redo men har är en stor tillgång hemma på gården och en bra arbetskamrat till matte i arbetet med djuren.

     

Jag har bokat tid för ögonlysning av Bella och när den är klar och UA kommer jag presentera den blivande kulle här på bloggen/hemsidan, inte innan dess. Självklart kommer en valp bli kvar här med oss    Känner mig så otroligt lycklig och förväntansfull att åter en gång få uppleva allt det underbara som det innebär att föda upp en kull, ända från parningen till det tårfyllda farvälet när valparna lämnar gården med sin nya familj och äventyr. Hoppas ha samma tur som sist med mina valpköpare som alla aktiverar och tävlar med sina hundar och hör av sig med bilder och uppdateringar om deras hundars liv   


Apropå att uppdatera hemsidan. 123 Min sida har bytt ägare och är uppköpta av one.com   

Kommer att lägga ner hemsidan när jag måste betala på nytt om ett år då den har blivit för avancerad och dyr för mig. Hemsida är ju ändå ute så vid man inte har ett företag och vill tjäna pengar, vilket inte jag gör så den får tyvärr gå i graven. Bloggen kommer att finnas kvar. Jätte tråkigt då 123 var så enkel att uppdatera och byta färger på mm.

   

     

Firade världens finaste pappa på farsdag med en toscakaka som han tyckte om   

 

Känns så skönt att vara av med bandaget och kunna komma i gång med sjukgymnastiken. Tycker det känns över förväntan bra men använder handledsskyddet vid hundpromenader och tyngre sysslor. Hoppas få sätta i gång och jobba igen nu i december för det är så himla tråkigt att gå hemma denna mörka årstid. Saknar mina kunder och kollegor och hoppas få ett lättare schema under en kortare tid så handen håller många år till.

 


Åkte och spårade för första gången på väldigt lång tid. Både jag och ludden var väldigt exalterade men tyvärr var det en stor jaktdag i Haninge denna dag och vart jag än åkte var det jaktlag ute    Hittade till slut ett område där jag fick ut två korta spår på 1 km/ var. Båda två var grymma med framspår och alla pinnar in    Axa har ett för högt tempo men så noga med vinklar och pinnar så då får jag frusta där bak i snöret och hålla emot för fullt. Kände en sådan enorm lycka när båda var i mål, man lägger ner så mycket tid på inlärning, problemlösning och träning så får man uppleva en dag när båda sköter sig med stora A. Oftast har någon bakspår och pinnar borta men inte denna gång   


     

Rattade med ett stort leende och ett självförtroende som var större än granarna i skogen till uppletande rutan men typ där försvann både leendet och självförtroendet    Fy leda vilka sopor. Blev surare och surare men inga föremål in och båda två sprang hit och dit som antiloper. Lät nog skitnödig när jag stod där och skrek ”uuuuut” eller ” leeeeta”   


   


Åkte ner till havet för fika men en isande vind drev mig in i skogen. Mysigt dock att promenera runt   


     

Vallar nu 2g/ve och skulle ha gått på kurs hela dagen i dag men snöstormen satte tyvärr stopp för det    Dags att valla skidorna i stället   

Bilderna tog Monika   


       

Har kunnat pula en del i trädgården även om det inte finns så mkt att göra. I fredags kväll grillade jag ute i en tunn tröja och i bakgrunden ser ni stjärnöga, pelargoner och lavendel i blomma   

         


Igår vände det och snön började falla   

                 


Har jul pyntat klart hemma, en fördel med att vara uttråkad av sjukskrivningen 😉

       

SBK har nu uppdaterat våra sista tävlingsresultat från Knivsta men Bella fick inte sitt LD 1 registrerat    Har mailat för att se vad det beror på? Hon har ju två första pris från 2018 med samma program (nya reglerna) så det borde inte vara ngr problem hoppas jag , annars kör vi vidare i sommar efter valpningen och allt.


   

I morse var det bara att dra på sig overallen och gå ut och ta tag i snöskottningen    Skottade bara det viktigaste då jag fick ont i handleden men taket på både uterummet och växthuset bågnade av den tunga snön så det var prio 1. Snöälskare som jag är så håller jag dock med att när det faller så här tung och blöt snö på kort tid är det inte så roligt……inte ett dugg roligt   


             


                                                 Stay safe/ Suan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Fredag 3 maj 19:20

Så inleder vi sista helgen ihop med valparna vilket känns både vemodigt men skönt. Dom små liven har blivit jätte snabb och olydiga så man måste ha sten koll när vi är ute och dom är lösa för dom har inget konsekvent tänk utan vill hoppa högt och bra...

Av manhofs - Lördag 27 april 19:15

Små ludden växer så det knakar och har gått upp bra i vikt under veckan som gått. Vädret har däremot varit katastrof dåligt för att vara sista veckan i april och vi har haft nattfrost, snö eller iskallt regn hela veckan    Många trevliga besök som ...

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards