Direktlänk till inlägg 11 januari 2018

Bokslut del 5.

Av manhofs - 11 januari 2018 19:38

Första oktober och årets sista spårtävling gick av stapeln på min hemma klubb Tyresö Bk. Som grädde på moset var det DM och jag var titelförsvarare. Kände ingen press utan bara njöt av att tävla på hemmaplan och kunna umgås och gagga med alla medtävlande och klubbkompisar.

Stötte på svampplockare i spåret och fick lite problem och trodde det var kört, men min lilla sockerbit blev sur, borrade ner nosen och spårade hela vägen till mottagaren Hasse   och passade på att plocka upp hans keps på vägen som farit av på morgonen men en pinne blev kvar i spåret. Sjukt glad över hur hon löste det  


Lite spring i uppletandet med ett föremål kvar så det var väldigt jämt inför lydnaden men Det räckte till en segerplats.

Glädjande nog var vi tre klubbkompisar på pallen. Vilken skön känsla att avsluta året med en seger  inför vintervilan.

   

     


Den 5:e var det dags för vår årliga tradition att musta äpplen. Dåligt äppelår gav liten skörd och sura äpplen men vi fick en fin dag på nytt musteri som vi nog väljer nästa år med   


           


Den 8:e oktober var det dags för dagen D. Varje gång vi skrev på ett kontrakt för att sälja Zum kontaktade jag resebyrån för att boka vår drömresa, en äventyrsresa i Costa Rica men det tog 1,5 år innan den blev av.

Men som den blev av och det går inte en dag utan att jag fortfarande tänker på allt vi fick uppleva    En livsresa som vi aldrig kommer glömma. 2,5 veckor äventyr i detta paradis som jag förmodligen kommer besöka flera gånger igen   


                                 


Det var svårt att komma hem och komma in i vardagens rutiner efter ett sådant äventyr men den 11:e november var det dags för Nacka cup i lydnad. Urtrist höstväder med regn och blask gjorde att många strök sig. Lizzie skötte sig riktigt bra trotts vädret och vi vann vår klass 2   och tog oss till cupfinal där vi slutade som 2: a.


Av årets 7 lydndstävlingar vann hon den första och den sista tävlingen, dom resterande var hon på pallen så jag kan inte vara mer än nöjd. Förra året startade hon i 11 elit och kom bland dom sista varje gång så att gå ner en klass var rätt beslut för oss två   


         


Så var tävlingssäsongen 2017 slut och i skrivande stund tränar vi hårt mot nya mål. Hann dock med en till fantastik resa innan klockorna klämtade in 2018 och det var julmarknad i Hamburg   

Oj så himla roligt och trevligt vi hade det så nästa år blir det en till julresa  


     


Vilket år som rymt både tårar och skratt, farväl och nya öppna dörrar. Min blogg hamnar ju främst om glädje, trädgård, resor och hundar som trogna läsare vet. Men livet har även mörka sidor och bara i december lämnade tre vänner jordelivet, en i alldeles för unga år.


Nu väntar 2018 med nya utmaningar och planer. Det är dags att bli vuxen och söka mig ett jobb   Bella ska tävla spår och så ska jag våga mig på ett VP och start i IK 1. Lizzie ligger i skrivande stund på 3:e plats i Sverige så jag hoppas det håller så vi kan deltaga på SM och allt jag gör med henne blir för att toppa henne inför det.


Livet ligger framför mig och det är bara att ta för sig. Jobba hårt och sätta upp mål och utmaningar för att hålla sig mentalt alert och vaken. Saknar snön och långfärdsskidor men det får jag väl lösa med att resa till fjällen.


                                   Work hard play hard / Susan  


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Av manhofs - Tisdag 16 jan 20:30

Bella är nu parad med Check    så förhoppningsvis födds en liten fin B-kull ve 10/11 med leverans ve 18/19.     Jag förväntar mig sunda och friska valpar som är sociala och öppna med stor arbetskapacitet i vilken gren man än vill hålla på med. ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards