Direktlänk till inlägg 29 juni 2021

Juni.

Av manhofs - 29 juni 2021 22:00

En spännande och händelserik juni lider mot sitt slut. Avslutades på bästa sätt med födelsedag och Midsommarafton på samma dag i år och vi firade hela långa dagen och ända in till natten med sillbord och nubbe som sig bör följt av några spel och bus för att sedan tända grillen och avnjuta svensk hängmörad Entrecote från Köttboden i Tyresö som fick 10 poäng   Kom på att jag tränat in appotering av metall lite väl bra då lilla Axa skulle appotera boulekloten i metall i ett   


                 


För första gången gav min fläderblomsbuske så många blommor så jag kunde göra saft på egen skörd och den blev verkligen god. Läskar så gått i hettan som råder nu   


 


Fick den tråkiga nyheten att fina Alan fick C på höfterna ( B-C). Avigsidan med att vara uppfödare, man vill så gärna att alla blir nöjda med sina hundar och att dom är friksa och sunda men så är det med avel tyvärr   


 


Dök upp ett minne på FB som känns så avlägset men det var bara 3 år sedan. Min fina Gucci, saknar henne så och det gör nog Tiger nog med   


   


Började rensa ogräs och klippa buskar och rätt var det var blev släpkärran full   

Är så glad över att båda mina trumpetbuskar står i blom    Den rosa är snart utslagen och båda har fullt med knoppar. Den rosa fick jag av en hemtjänstkund och även denna blomma som jag alltid glömmer bort vad den heter men det är första året som den blommar och jag är så glad  


     


Under alla år som jag har tävlat med mina hundar har jag fört in resultat i SBK:s tävlingsbok med allt från lydnad till bruks, Mh, MT och utställning. Tycker det är lite roligt att gå in och kolla gamla minnen och sed vem som dömde mm. Med åren har jag lagt till och tagit bort info som vädret är sällan kvar men jag kan skriva om jag inte gillar en klubb eller domare och om dom är jätte trevliga. Fick en mindre depression när jag skulle föra in Axas resultat och insåg att mitt förråd av tävlingsböcker är slut   . Chansade att skriva på fb och fick napp från Alingsås Bk och Sara som sålde hela sitt lager till mig, nu har jag 7 hundar fram   


      


Skrattar så ofta åt mitt lilla lyckopiller och buse som har bestämda åsikter och vissa saker, som vem som ska hålla i kopplet på promenaden   



 

Idag åkte vi till bondgården och tog en lång svettig promenad    Känns så tråkigt att gå där utan Lizzie men så är livet och jag får vänja mig    Naturen bjöd på vackra vyer trotts allt som jag kunde glädjas över.


         


                                                               Ciao Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards