Alla inlägg den 8 juni 2021

Av manhofs - 8 juni 2021 21:22

 

Livet går vidare och man vänjer sig vid att bara vara tre men det är tomt och Lizzie fattas oss. Axa har tagit över och bestämmer nu och har börjat vakta en hel del. På gränsen till lite för mycket men en bc är lätt att ändra på inställningarna så tills vidare får hon leva lite rövare och vakta sin gård   med beröm från matte. Bella saknar allt vad vakt heter och är bara glad över kreti och pleti som dyker upp. Kände stor oro över att bli av med min konstapel Lizzie som tog vaktandet på stort allvar och är väldigt lättad över att Axa tagit över hennes post med bravur. Jag har haft väldigt många konstiga bilköpare här från hotfull till obehagliga modellen men jag har satt Axa i hundgården närmast bilen och hon vill inte ha främmande människor på sin gård och har skrämt dom flesta   

 

En natt for hon upp i skogen mot nya grannens tomt och lät som ett åskmoln. Blev väldigt förvånad men samtidigt rädd att nya grannen skulle bli arg för klockan va kring 24.30 Motvilligt och väldigt arg kom hon tillbaka och efter det har hon börjat vakta mera. Förklaringen fick jag några dagar senare då grannen skickade bilder. Hon vaknade av att hon hade någon i sin hall då hon inte låst ytterdörren. Dagen efter såg hon att dom klippt upp mitt staket och det är inget staket som man klipper upp med en vanlig sax men när Axa for upp stack dom. Grannarna är jätte glad över Axas insatts och såklart jag med   

               


För att hårbollarna ska bli harmoniska och komma över Lizzie har jag tränat extra mycket så sover dom gott. Värmen kom ju till slut och det har hjälpt till. Varierande aktiviteter för så är jag, orkar inte traggla med samma saker så ludden får hänga på en det ena än det andra. Tänk om man skulle fokusera i en gren, vad bra man skulle bli   men nu har jag som mål att ha roligt och inte bäst så jag har börjat med ytterligare en ny gren som ni ska få vet mer om längre fram. En annan nyhet är att jag numera tillhör Stockholm Södra Bk och tävlar för dom. Ligger ingen konflikt bakom det utan Tyresö är en jätte fin klubb med härliga medlemmar och jag kommer alltid ställa upp vid tävlingar och blir delbetalande. Har bara ingen att prata med när jag är där utan sitter alltid där själv och det är trist. På södra är det alltid liv och rörelse och någon att fika med och så är det nära till bilen. Det är för långt att gå med 3 hundar och träningsprylar från Tyresös parkering och där jag stod tidigare bor det en idiot som bråkar.

   

Nu är tredje hunden fri i kullen , fina Fox   och jag har börjat kolla efter en ny hane till Bella. Har hittat två riktigt fina killar som jag gillar och vid nästa löp som blir i december planeras en B kull och en ny liten tik blir kvar på gården  


           


Båten kom i sjön så en kväll åkte jag ner för att ösa och ta mig en tur. Möttes av att någon bojat fast sig i min boj som låg dränkt och skavde sönder min båt    Det finns regler i en båt klubb som tydligt är uppsatta och man får självklart inte förstöra andras båtar. Det finns även en telefonlista till alla båtägare vid bryggan om det skulle vara något så jag ringde upp idioten för att fråga varför han bojade upp sig i min boj. Möttes av härskarteknik och lilla gumman argument så jag blev så himla arg så det blev ingen båt tur. Han tyckte att det var hans boj och struntade i om hans båt blev förstörd för jag hade snott hans boj    Jag fick ringa brygg chefen och dagen efter hade idioten flyttat sin båt och kommit på att hans boj slitit sig.

                       

Hemma på gården råder fridens liljor och doften är magisk av alla syrener och kaprifoler som står i blom. Plockade för första gången ramslök som jag torkade och så gjorde jag smör. Jordgubbarna är mogna inne i växthuset och dom ute har jag täckt över så fåglarna hinner sätta i sig. En vacker ljus och grön tid Juni månad   


         


Fick äntligen tag i en kille som kunde köra ut mina grushögar. Vilket lyft det blev och nu när det regnar slipper jag pölar på uppfarten   


   


Ett vackert avsked av en kär släkting. Fint med släkten som håller ihop i livets svåra stunder såväl som i dom lyckliga   

             

Efter regn kommer sol och värme. Jobbigt för hundarna så jag fyllde deras pool. Bella badar som mig, går försiktigt i med en tass i taget och lägger sig efter en liten stund en kort stund. Axa hon far i, dyker och skvätter och blåser bubblor under vattnet så både B och jag flyr    Brukar gå långpromenad som avslutas vid ån så dom får simma  och det är populärt.


               


Fick tillbaka mitt släp från verkstaden och blev så glad    Bestämde mig för att pimpa upp den lite innan ombesiktningen och det var det värt. Godkänd med ombesiktning först år 2099. Släpet är 55 år gammalt och går nu som veteran släp. Jag firade med en tur till återvinningen och kastade sopor   


 


Tänk vad åren går. Kom upp ett minne på mobilen som är för några somrar sedan. Nu är alla bort utom Tiger    Tycker knappt sommaren börjat men om två veckor blir det mörkare igen, tiden…vart tar den vägen ?


     


Hängde med på en dagskryssing och fyllde upp barskåpet så nu är midsommar räddad   



                                                       Hej då/ Susan 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards