Direktlänk till inlägg 7 maj 2021

Strul.

Av manhofs - 7 maj 2021 20:00

Läste en blogg där skrivaren skrev att hen bara älskar när saker flyter på och leverantörer håller det dom lovar att jag tänkte, wow en människa som tänker som mig    Jag bara avskyr när folk ska strula och vara sena. Deras egen tid är så jäkla viktig men andras tid strunta man fullkomligt i. Denna allergi mot strul kommer nog sedan man jobbat inom restaurang hela sitt liv och möter dagligen arroganta kunder som bokar bord till kl.18 för 8 personer, sedan trillar dom in kl. 18.45 och är 5 personer och gapar över att deras bord är upptaget. Många av dessa personer har yrken där man själv blir debiterad om man är sen och inte avbokar i tid.

 

Eftersom ingen ville laga min lilla släpkärra tänkte jag sälja den men så fick jag ett sista tipps om ett företag här i krokarna som var duktiga på just gamla släp. För att slippa att åter igen få höra att det bara var skrot värde på den Mailade jag bilder och besiktningsintyg och fick till svar att dom kunde titta på den för att ge ett pris. Ställde klockan på 06 och var där i god tid innan dom öppnade upp grindarna men jag hann inte ens parkera innan en kille kom ut och tyckte att det där var inget att lägga pengar på. Det var bara nostalgi värde i släpet och det kunde gå på över 10 tkr att laga. Kunde dom ju sagt i Mailet så slapp jag gå upp  


Dagen efter skulle en firma komma kl.8 för att utföra service på min bergsvärmepump. Kl.8.25 hade han inte dykt upp så jag ringde firman. Då var han lite sen och skulle dyka upp vid 8.45….kanske   Sorry jag skulle med bussen så det blev ingen service där heller, satans strul puttar.

   

Ja ja, man får inte lägga energi på negativa saker så lycklig över min utflykt begav jag mig mot Åkersberga på en riktigt vacker kommunal resa. Hade nämligen köpt en ny begagnad bil där ute utav en slump några dagar tidigare från ett seriöst företag som jag provkört. Fick inte pruta en krona men skulle få med vinterdäck, ny servad och ny besiktad. Den låg rätt i pris och hade precis den utrustningen jag ville ha. Säljaren hämtar mig på tågstationen, vi skriver papper och så ska jag åka men först vill jag se vinter däcken och öppnar bakluckan som är tom   

Blir irriterad över slarvet. Pruta fick jag inte göra så lägger dom inte i vinterdäcken    Dessutom var jag noga med att säljaren skulle skriva in vad som skulle ingå så i kontraktet stod den precis det. Efter letande hit och dit och ngr ursäkter kommer vi överens om att dom ska buda över bildäcken till någon firma i närheten. Hade det inte varit ett så känt företag hade jag inte gått med på det men nu litade jag på säljaren.

På vägen hem tycker jag det låter konstigt från huven så jag stannar på motorvägen och där hänger sladdar som på ngt vis har med batteriet att göra   

 

Säljaren svarar inte så jag ringer en kompis som säjer att jag ska låta dom sitta kvar. När jag kommer hem öppnar jag huven och ser då att någon service har dom inte heller gjort och i baksätet låg 3 skyddslock kastade som skulle sitta för säkringarna och batteriet, då brann det för Susan och det blev Mail med bilder till högt uppsatta inom företaget   

 

I måndags åkte jag till Volvo som kontrollerade bilen och dom höll med mig. Nu tog företaget detta på allvar och har ordnat till allt på bästa vis med det var inte roliga dagar eller nätter där jag bara grubblade på om jag hade blivit grundlurad. Slarv och mänskliga faktorn låg bakom i flera led men eftersom dom nu stod för sina misstag så nämner jag inga namn och så fick jag en ett års garanti på bilen för alla fel som skulle kunna uppstå så nu är saken utagerad och glömd.

     

Äldsta gamla lastbilen strular inte och kom tidigare än utlovat med två full last med grus   


 

Inte heller service killen strulade med min gräsklippare som nu är i tipp topp form inför sommaren. Raka remsor brukar det vara men man är väl lite ringrostig efter vintern, får bättra mig till nästa rakning   


 

   

Har städat ur båda dammarna som nu sprider sin härliga porlande ljud. Ville bygga en bättre stentrappa upp till dammen men dom ville ha 46 tkr för ngr trappsteg så Susan grävde upp sin gamla trapp och gjorde en fina naturtrappa istället för noll kronor   


       


 

Den gamla dammen tömdes och så köpte jag en ny duk och la in. Blev så mycket finare då denna duk var större så jag kunde vika över och göra fint med stenar   

   

Min underbara A kull fortsätter att sprida glädje och min lilla Axa älskar jag så det gör ont. Vi har en alldeles speciell kontakt och jag undrar på om det beror på att jag fött upp henne och hon ser mig som en morsa eller vad det kan bero på. Vi har så mycket roligt ihop och vad jag en gör på tomten eller med föremål så ska hon vara med och undersöka och kolla vad jag gör och då spelar det ingen roll och det är högljudda maskiner eller rensa ogräs Hon väljer hellre mitt sällskap en dom andra hundarnas och är vi på promenad har hon sten koll på mig och väljer hellre mina vägar än dom andras. Hon är min lilla gullunge   


     

Sanna med Aya har gjort ett fint Mh på Solna Sundbyberg och några dagar senare HD röntga dom med B och som uppfödare blir man så glad och stolt    Man vill ju så gärna att dom alla ska vara nöjda och få friska hållbara hundar. Man kan bara tack för att dom sköter om sina hundar så bra och hör av sig med bilder.


Fox

 

Alan

 

Lyckades få ut ett diagram på Bellas MH   


 


Föräldrarna ville ta en tur in till Kungsträdgården så jag följde med dom. Första gången jag tittar på körsbärsblomningen. Har alltid tänkt att jag ska åka tillbaka till Japan för att titta på deras körsbärsblomning men det är dyraste tiden, nu spar jag dom pengarna   Vi hade en jätte fin dag, åt lunch och strosade runt. Tomt med igen bommade affärer  


             

Hemma har jag egen blomning men inga som vallfärdar hit för att fota. Persikoträd och Magnolia som står i blom, det ni, vad är körsbärsblommor mot det?   


     


Nu lägger jag upp benen och avslutar denna struliga vecka med ett glas Rose    Fick slutbetygen på två kurser idag i Specialpedagogik och vård och omsorg vid demens. Jag fick 2 A och är så otroligt lycklig    Har pluggat jätte hårt men det har varit väldigt intressant och roligt. Tänk att jag som alltid har varit så dålig i skolan har lärt mig på äldre dagar att studera och får A. Känns tråkigt att skolan snart är slut. Har haft så bra lärare och gillat mina ämnen. Hoppas jag får fortsätta nästa termin så jag kan nå mina mål att bli undersköterska   


                                            Trevlig helg kära läsare/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards