Direktlänk till inlägg 2 februari 2021

Vykort.

Av manhofs - 2 februari 2021 23:00

Ny vecka och ny månad med åter igen ett nytt väder. Helt galet att jag förra helgen åt lunch ute i spår skogen men det är vackert som ett vykort ute nu   


     


Inledde förra veckan med stavgång då det åter blev frost i backen men lite snö.


     

   

Sedan kom det mer snö så vi kunde åka skidor   Bella är lite olydig så hon fick dra själv så jag kunde trimma kommandon medans yngsts och äldst roade sig i täten. 


     

Ja sedan kom det ännu mer snö så det var bara att öppna utegymmet och börja skotta   


                     


Jag tycke Lizzie är lite dålig i sin nos men hon dök ner i en snödriva och kom upp med mitt kontokort som jag tydligen tappat    Bella och Axa är fulla av bus och leker dagarna igenom, obrydda om vädret   


     



 

Skolan går bra och jag fick ett A på senaste provet. Blev så glad så ni kan inte fatta    Har kollat flera gånger på hennes omdöme om mitt arbete och blir så stolt. När jag var liten lockade mina föräldrar med 500 kr för varje 5: a men dom blev inte fattiga på mig. Försökte få dom att nu 43 år senare ha samma morot    Lizzie och Tiger slåss om bädden när jag pluggar men att dela vägrar L så en utan dom väljer golvet.


      


I lördags åkte vi till Uppsala för att kolla på en husvagn åt mig. Försökt få kontakt med flera Hobbysäljare men dom har inte återkopplat    men det gör inget. Har alltid haft Adria så det bir det igen. Hade bestämt mig för denna modell men var inte nöjd när jag gick in i den. Bordet är inte gjort för två att äta middag på. Kändes som ett flygplansbord om man är två. Bilden ljuger lite. Gillade inte heller det lilla köket och få fönster men samma modell finns med större kök och fönster så det ska jag kolla upp. Men sängen duger bara att sova i. Villa man hitta på något annat    får man gå med i Hammarby Gymnasterna igen och hitta en kille utan vare sig Atros eller ölmage   Promenerade runt sedan åkte vi in till city och åt lunch innan vi tog en härlig men kalla promenad. En otroligt fin stad.


                   


Fick kort på ståtliga Alan som nu väger 18 kg och är så lik sin mor   Dom vallar mycket och tränar lydnand.


   


Sanna överraskade mig med kort på sin Aya    Dom tränar sök och verkar ha roligt ihop. Är så roligt när Sanna ringer och bara överöser sin lilla ostbåge med beröm   


       


Min ADHD Axa gillar att gå i djupsnö och dra i kopplet. Dags för en lydnadskurs kanske   



 
Jättekallt i helgen men vi gav oss ut på långtur med stavarna    Blev en kort picknic för det var kyligt men magiskt vackert ute  Kvigorna lapade som mot husväggen. 


             

Första fröna är i jorden och hopp om våren tänds    

   


Nu är fyra veckor av vita månaden över och det har känts väldigt bra så de ska jag göra varje januari    Vågen visar på minus 4,5 men främst var det en inre rening utan socker, alkohol eller vitt bröd/fikabröd. Väldigt tufft dom första veckorna men nu är jag i fas och kommer att fortsätta med en dag/ve med socker sedan inget. Öste ner snö i natt så det var bara att börja skotta igen. När jag väl var klar började det snöa igen så nu vet jag vad jag måste göra imorgon bitti   


   

 


                                                   Stay Safe/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards