Alla inlägg den 8 januari 2021

Av manhofs - 8 januari 2021 22:30

Så har vi skålat in 2021 med en riktigt lyckad minifest för att fira systers 50 års dag   

Vi skulle ha varit i Wien för att uppleva Nyårsbal mm men så kom Corona. Tänkte om och planerade in en riktigt rolig fest med alla kusiner och hennes vänner men så blev Corona värre och istället blev det som det blev, men väldigt väldigt roligt    Kändes som vi skålade in ett riktigt spännande och roligt 2021. Främst när det gäller utbildning av mig och Axa. Tävling tror jag kommer ligga ner länge till men det finns annat att göra under tiden och jag ska prova på en ny gren under tiden   


       


Axas första år med smällare och fyrverkerier och det har gått bra men jag tycker det blir mer och mer smällare för varje år och dom håller på längre och längre    Hoppas dom förbjuder detta smällande och istället så får varje kommun ordna ngt kl.24 åt sina invånare. Kan vara lasershow med musik, konsert eller fyrverkerier. Bokade taxi med Taxijakt som jag måste göra reklam för. Fungerade väldigt bra med trevliga chaufförer    Bokade in för alla hundarna med större bil och så plockade vi upp föräldrarna på vägen bara 800 kr t/r.


 

Jag ordnade en vallhundskurs för Sven den 4:e och det blev en riktigt bra och trevlig start på det nya tränings året. Perfekt väder med frost i backen. Vi var 4 ekipage och körde både i fålla, 25: a och ute på fält. Jag är så nöjd med min lilla Axa som utvecklas så fint med dom få tillfällen jag har att valla. Sanna & Aya var med och det var så roligt att träffa dom. Aya är inte så lik Axa utan helt annorlunda både i vallningen och i utseende. Trodde hon skulle bli lik sin mor men det är hon inte längre, men dom delar samma hjärta i pannan    Systrarna var glada över att ses igen och hade så roligt ihop   


                     


Allt julpynt är åter på vinden förutom adventsljusstakarna som får fortsätta sprida ljus ett tag till. Det blir så luftigt och rent när man plockar bort julen och sätter fram en vas med tulpaner. Min amaryllis som jag fick av mamma kommer med en 4:e blomster stång   


   


Nu börjar det bli kallt så jag fyllde på åt mina vilda vänner och direkt rassalade det i buskarna. Inte bara jag som hörde det utan Tiger kom direkt smygandes    men där går han bet för han kan inte gömma sig vid fågelbordet. 


   


Jag är så glad att jag gjorde mig omaket att reparera pappas gamla projektorer. Nu tittar vi på bilder på kvällarna och det är så roligt    Syskonkärlek mellan mig och brorsan    Vart vi än är rider jag och jag förundras över att jag la ner ridningen och började med hund istället efter 35 år i sadeln ?


       


Som pricken över i:et föll så äntligen snön och starten på 2021 kunde inte ha blivit bättre    Tyvärr lite för mjukt i marken så jag har inte kunnat lägga ngt spår och åka skidor, men jag hoppas kunna prova imorgon.

Snöskottning är så bra motion för kroppen när det faller i lagom mängder för min uppfart är liiite för lång   

       

Tränar drag och nu känns hon så fin Axa. Hon har föstått att jobba frammåt och förstår kommandon som sakta, stanna och öka. Stavarna berör henne  inte så det ska bli spännande att hur våra första turer blir   



 

      


                              God fortsättning på det ny året kära läsare/ Susan   



Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards