Direktlänk till inlägg 27 november 2020

Lycklig.

Av manhofs - 27 november 2020 21:09

Så har ytterligare vecka passerat och den har bjudit på både regn och sol med en lite strimma om hopp om snö, som tinade bort    Ivrigt pillar jag på mina stavar och hoppas att det snart ska bli vinterväder så jag får börja träna in min lilla gullunge Axa i drag. Att hon älskar att dra råder det ingen tvekan om men det är annat på skidor så det ska bli spännande men under tiden vi väntar på snö torr drar vi på bar backe.


   


Har pluggat jättehårt i två veckor för idag hade vi ett digitalt läxförhör istället för skriftligt slutprov då det är Corona tider. Bävade för en digital video läxförhör    Vill ha tid på mig att klura på frågorna och gå igenom dom i lugn och ro men via video blir det ju snabba svar. Kände mig nervös i morse och fick en barnslig känsla av att vilja skolka   men när jag väl kopplade upp mig och mötte min gulliga lärare blev jag helt lugn och det flöt på riktigt bra. Jag kände mig så nöjd men man är ju alltid efterklok och hade lust att ringa upp och komplettera ngr svar    Nu verkade lärarinnan mer än nöjd hon med, men det visar sig på slutbetyget. Provet handlade om hela kursen så det har varit omfattande pluggning. Svårt när det rör en hel termins lärande och en boks kunskap men jag kände mig mer än nöjd och begav mig ut på en härlig långpromenad i solen med flocken   

Kallade in yrvädren för en fin bild men det gick så där, drog lika fort som dom kom   


         

Fortsatte med kopplade hundar efter åkern då blir plötslig  Axa stel och började morra med hög svans och dom andra började sniffa högt upp i luften. Efter en 30 minuter går vi förbi där igen och då har en jägare fällt två kultingar där   Fick mig en trevlig pratstund. Hundarna blev två meter långa då dom osäkert nosade på kropparna. Jägaren blev så glad över att Lizzie var viltspårchampion så han skar av två klövar och tyckte jag skulle träna upp dom andra med    Inte heller Tiger gillade doften av svin som drog omgående med äcklad min   


     


I onsdags besökte jag min praktikplats för att få mina papper på omdömen dom gjort på mig. Det var så roligt att komma dit och träffa flera av kollegorna igen   Blev så glad när jag såg vad dom skrivit om mig och min arbetsinsats och kan tänka mig att arbeta där igen. Bästa hemtjänsten jag har varit på    Lämnade in papperna till skolan och nästa vecka kommer slutbetyg. Idag skickade jag även in näst sista provet till psykiatrikursen. Ett väldigt intressant ämne som jag gillar att rota ner mig i och även den läraren är fantastisk    Vad det gör mycket hur en lärare är även om man inte ses så ofta.

Förra terminen hade jag en lärare jag inte gillade och hen försökte få mig avstängd så det var ömsesidigt. Tyckte jag jobbade på bra och klarade alla prov lätt men jag fick E i betyg   Har anmält mig till en kurs för samma lärare till vårterminen men funderar på att inte gå?

Känns meningslöst att lägga tid på en lärare som inte gör sitt jobb och sätter betyg på personliga åsikter och inte på mitt arbete   

Skönt att rensa tankarna på en promenad som alltid fyller mig med lycka och energi  


   

Hade en lite julmiddag i lördags kväll och vi hade så trevligt   

Tiger har fått ytterligare en koja att ligga i som han efter en vecka godkände. Han vägrar att komma in på dagarna utan vill vara ute tills efter middagen sedan kommer han in över natten   


       


Gamla tvätteriet nere vid ån håller dom på att riva. Ska bli många nya lägenheter   

 


Fick en avi om att hämta ut ett paket i går så jag var ute tidigt då jag har läst att dom vill att man inte låter paketen ligga för länge. Tog 40 minuter med lååång kö utomhus och frustation hos kunderna   

Tack snälla tant R, jag blev så glad   

 

I söndags kväll var det avslutning på lydnadskursen. Lite skönt för både jag och Axa är för trötta på söndagskvällarna    Tränar ju hela dagarna så ska man ladda om och träna när det egentligen är dags för mys, nej jag är mer för att träna på dagtid. Sedan är ju helgerna alltid lite speciella med andra aktiviteter än hundarna, som familj och vänner. Har annars varit en bra kurs och så skönt att träna inomhus   


 


Jag skrev ju om hur jag tvättade min dunkudde i september och den tvättmaskinen gick inte att rädda. Försökte på all sätt att göra den ren men jag hade kunnat provspela för en roll i Svansjön    Dun överallt så jag drog ut sladden. Har inväntat rean på Black Friday och slog till via nätet i onsdags. Kommer på torsdag och så tar dom med sig den trasiga som kvittrar   


 


Nu är bilen packad och Axa, Bella och jag ska på vallkurs hela helgen    Lämnade Lizzie hos mamma som bjöd på go fika    Lizzie mår mycket bättre nu efter att hon har fått medicine men det dröjer innan hon får träna med sin lilla nos igen men det finns så mycket annat kula att göra. Axa är alltid så orolig att inte hon ska få följa med så hon lägger sig på stötfångaren och väntar på sin tur att hoppa in         



                                            Trevlig 1:a Advent / Susan   



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards