Direktlänk till inlägg 10 november 2020

Tävling.

Av manhofs - 10 november 2020 23:45

Nu har jag bara tre dagar kvar på min APL tid och det ska bli skönt att kunna fokusera på studier igen. Är ABSOLUT INTE min grej att jobba från kl.07    Fy leda vilket tråkigt liv man får och när man väl kommer hem vid 16 tiden är jag helt slut. Som tur var är dagpassen dom mest populära så alla det är inga problem att få byta tills kvällspass. Lär mig ju absolut inget ting vilket är tråkigt men mina kollegor är trevliga och det är nog den bästa av dom tre olika hemtjänsterna jag har jobbat på.


Har hunnit med en hel del trotts allt och förra veckan åkte jag kommunalt in till stan för att äntligen få operera bort en liten tumör på skallen. Väntar oroligt på resultat men det är skönt psykiskt att få bort den och på fredag ska jag ta bort stygnen. Passade på att titta på nya bron vid slussen som mer var en pråm men det kommer blir jättebra när allt är klart.

     

Axa har ju några problem med hundmöten efter flera attacker av lösa hundar så förra veckan åkte jag iväg själv med henne för att träna lite på Fornudden. Närmar oss bilen då jag hör ngt ljud och så kastar sig Axa undan och lyckas komma undan första attacken av en svart labbe eller labbeblandning/ hane. Jag skriker efter ägaren samtidigt som jag får in en bra spark vilket stärker A så hon svara upp men labben får in ett rejält hugg över hennes nos men då får jag in en känga så den tappade andan och föll omkull samtidigt som A högg tillbaka och då flydde den haltandes iväg. Bloden forsade från Axas nog och jag var rejält uppjagad men ägaren vägrade att komma fram och stod långt bort och kallade in. Försökte få tag i dom för jag ville ha betalt för veterinär men dom drog. Bestämde mig för att försöka få det att läka utan att åka in till Bagis och det har tagit sig bra men hon har haft lite ont i sin nos mitt lilla hjärta    Det är dags att beväpna mig när jag går ut och går så får lösa hundar smaka på min vrede när dom går till anfall   


 


Vårvädret har fortsatt så jag passade på att behandla mina nya trappräcken med rostskydd i grått. Hinner jag blir dom svarta nästa vecka men första ska två prov klaras av och så praktiken heal veckan ut   


       


Hundagårdarna har krattasts ur från alla löv   


   


Kan fortfarande sitta i mitt uterum och äta lunch när solen skiner och förra veckan hade vi 16 grader varmt  

I trädgården fortsätter mina purjolökar att gro och i växthuset växer chili, vitlök och purjo. I mitt odlingsrum växer det för fullt och inga har kastat in handsken än. Min gamla Novemberkatus trivs i uterummet som inte är uppvärmt mer än solen och kommer brista ut i en makalös blomning  


           


Konstigt nog har inte mitt lilla persikoträd lövat än utan glänser ensamt i grönt    Skördade min sista potatis som jag satte sent och fick 6 kg så det blir färskpotatis fram till jul.


       


Axa är en rolig kompis i trädgården och vill vara med och uppleva och utforska allt jag tar mig för    Hon är verkligen inte lik dom andra två som oftast håller sig på håll och spanar på vad jag gör. Hon är en liten Nicke nyfiken på äventyr hela dagarna   


   


Skönt att ta långa promenader innan man ska in och jobba. Jobbar man dag blir det bara tråkiga koppelpromenader runt i området så ludden uppskattar dessa stunder med,framför allt beök i fårhuset  


     


Åkte och tränade inför förra helgens uppletande tävling på Haninge bk. Solen sken och vi mös i solen. Letade efter svamp men som vanligt var den linsen inte inne   


                    


Eftersom Bosse inte kunde vara med i lagtävlingen klev Magda in med sin kelpie Aina. Det var totalt 11 lag med 32 förare som kom till start i söndags. Det var tre olika omgångar och vårt lag ” Team have fun” startade som nr 3 i alla grupperna. Jag började med Bella sedan Aina och sist ut Lizzie. Var väldigt välordnat med handsprit i uppletande rutan men jag som har respekt för Corona körde med gummihandskar. Axa var med hela dagen och skötte sig faktiskt bra. Verkar som det är just promenader som är jobbiga och möten med hundar som gör utfall. Syster Aya dök upp och det var så kul att se dom två töserna busa ihop   


       


I anmälningsavgiften på 50 kr/ hund ingick det en läks och grillad korv till lunch och det satt väldigt bra. Tycke jag hade klätt mig så bra med tjocka tröjor mm men så glömde jag bort skorna och tog inte fodrade kängor så vid halvlek började jag frysa som 17: on    Vad gjorde det, fullt med trevliga hundkompisar från hela Stockholm så tiden for iväg.


   


Så var det äntligen dags för prisutdelningen och lag efter lag ropades upp men inte mitt och Magdas. Tillslut insåg vi att vi var på pallen och blev så glada och det blev inte sämre av att vi slutade på en delad andra plats. Bara jag som tar Corona skydd bakom tallen    


   


 


Måndagen börajde på bästa sätt i vallhagen för lilla Axa   


   


Man hinner med ganska mycket trotts att man jobbar. Nu ska jag vrål plugga och på lördag sker ngt spännande. Nästa vecka måste jag tvätta fönsterna och sätta upp julgardinerna och så kanske vinterdäcken ska på. Behöver ju inte bilen och åker på studentrabatt så blir det blixthalka kan den stå istället för att nöta runt på dubbar i vårvädret.


                                                            Stay safe/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards