Alla inlägg den 14 maj 2020

Av manhofs - 14 maj 2020 20:32

Nu är det tomt i huset med bara Axa kvar. Jag har aldrig placerat om någon hund i hela mitt liv och så skulle jag helt plötsligt placera ut 4 som jag älskade med hull och hår. Skulle försöka vara den trygga stabila uppfödare men det sprack direkt och jag grinade för varje liten hårboll som lämnade gården    Stod där nere vid grinden och viftade med snorig näsa och rödgråtna ögon…inte så stabilt   

Fina Fox åkte på fredagen och då trodde jag det skulle bli lättare men not. Hon är en jätteduktig fotograf och bilderna tog hon, tack och lycka till med din underbara tös   


                                 


På lördag kom Marie och hämtade finaste Alan. Han är så mysig och min lilla favorit och Axas bästa kompis så det var extra jobbigt när han for   En så följsam och trygg kille men framåt och busig och en liten nallebjörn att krama. Bilderna tog Anna   

Lycka till Marie   


         


Axa blev lite dämpad när dom drog och jag var inte alls lika rolig som hennes syskon. Men nu är hon sig lik och jag är så nöjd. En riktigt rolig tös att leka med och hon är så älskad så det inte är klokt   Vi har miljö tränat och det går jättebra. Ingen tuffing men bra miljö och underlag och väldigt oberörd för ljud. Inte så social, precis som jag vill och jag måste säga att jag ser fler av Lizzies sidor i henne än av Bellas även om hon är en helt unik egen liten Axa   Jag har tvättat alla hundarna och herre gud vad dom glänser och vad vita dom blev   Sedan var vi på återvinningen och slängde allt som blev över från valptiden. Grinden är valpsäkrad så Axa inte springer efter föräldrarna när dom går   


                       


Vi tränar på att gå i trafik och hon är riktigt duktig och idag var vi på ett varuhus och shoppade. Stora byggkärror var lite otäckt men hon tuffade på med svansen upp för det mesta sedan somnade hon i kassa kön. Kollade till båten och hon reagerade inte alls på bryggan och jag blev så glad. Bryggan har alltid B tyckt varit lite otäck men aldrig L. Väntar på att värmen ska komma så ska vi ut och åka, kommer bli som Noaks ark på Drevan   


           


Bella älskar sin dotter så och kommer jag hem från en egen tur med Axa kutar hon runt bilen tills jag har tagit ut henne och så ska det pussas.


 


Dom får inte dela hundgård så B började gräva sig in så jag har fått lägga ut plattor överallt tills hon slutar med det. Tyst och mjukt leker dom ihop och B är så försiktig och lägger sig gärna ner så Axa får vara på toppen.

             


Hon har blivit som en valp själv Bella och vill leka hela tiden. Det har hon aldrig velat göra med lizzie, bara sno hennes leksaker och stoppa henne men nu har hon ngn som hon kan ha roligt med.



 


Man kan bara flinande stå och titta på dom två och allt för länge får dom inte brottas så det inte blir skador på lilla växande Axa.



 


Lizzie är så snäll och gillar verkligen Axa men hon har satt sig i respekt och Axa fjäskar mer för henne. Jag och Lizzie leker ihop och har kul så hon känner sig inte utanför. Ibland förvinner Axa och där är det alltid L som har kolla och springer efter så kommer dom två tillbaka.


       

Min magnolia Susan står nu i blom och den är så vacker   


 

Igår kom en sak till mitt nya projekt som jag håller på med och det är så spännande så det inte är klokt. Imorgon ska det vara klart   

Har bestämt mig för ny husvagn och var och kikade men det fanns ingen personal och utbudet av Adria som jag vill köpa var dåligt. Kanske ingen idé att köpa en nu då, man ändå inte får åka runt utan kanske smartare att vänta till höst rean   


 


Tre generationer men samma snöre, min test för att se om det blir en bra hund   


   


   


Sov gott så hörs vi / Susan med flock   


 




Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards