Alla inlägg den 2 april 2020

Av manhofs - 2 april 2020 18:35




Valp 1 tik. 1448 gr.


'

Valp 2 hane. 1520 gr


   

Valp 3 tik. 1450 gr.

 

Valp 4 tik. 1372 gr.


  

Valp 5 hane. 1532 gr.


Nu rinner bara veckorna iväg och redan har dom fyllt 3 veckor. Har hänt ganska mycket denna vecka som att dom nu får 3 mål mat om dagen.


 

Jag har fått sätta igen luckan in så att dom inte ramlar ut och så har dom nu en hörna med pläd sedan tidningar på resten. Skönt sa Bella som inte gillar att ligga varmt och dom små hittar utan problem till sin pläd för värme när det är dags att vila  


     


Lizzie får vara med mer och mer men med stor försiktig het från min sida. Bella har sten koll på vad L kollar på och blicken förstår L fullkomligt    Bella är nu på en långpromenad varje dag och nästa vecka ska hon få börja kuta fritt mer och mer. Hon blir så harmonisk när hon har fått varit ute och gått sin runda. Bella har även stenkoll på sina valpar när matte städar eller ska väga. Hoppar upp på en bänk utanför och kikar oroligt in     


 


Valparna har fått tänder och det är inte lika mysigt att dia längre för Bella. Man märker att det kliar och dom tuggar på fingrarna och tycker det är så skönt. 



 

Dom gick ju upp väldigt mycket denna vecka sedan dom fick riktig mat. Mellan 430-551 gram la dom på sig och minst är fortfarande minst, men kaxig. Kallar henne för brunben för likt matte så sover hon minst och vill reta sina syskon   


 

Hade tänkt att blogga en gång till i helgen men tiden bara flyger iväg. Dom jobbar på i trädgården och jag är så nöjd. Blir bättre än vad jag kunnat önska mig. Passade på att röja upp en hörna till på tomten som jag körde bort och idag tog dom lastbilen och körde bort stora saker som jag inte orkar eller får plats på mitt släp   

Sedan har jag skottat ut mera grus så nu är båda hundgårdanra klara och det blev så fint så nu får dom inte vara där inne   


   


           

     

Håller på med nästa projekt på gården och så handlar jag och fixar åt mina föräldrar. Idag har jag deklarerat åt oss alla tre och så har jag skickat in två prov. Jätte tråkigt att plugga på distans    Jag gillar att lyssna på en föreläsare. Tappar lätt koncentrationen och hamnar nere hos valparna här hemma. Speciellt när det gäller psykologi. Jäkla tjat om vad gubben Sigge tyckte och hans teorier   

Som bartender har jag betydligt lättare lösningar för att lösa problem, fram med starkare groggar så snackar folk så det står härligt till, behövs fan ingen soffa och dyra samtal som pågår i flera år   

Nästa vecka ska jag plantera om mina frön som nu är små plantor   


     


Ovan här är min lilla hanvalp som kommer få heta Adevil om han stannar kvar på gården. Riktigt förtjust i honom. Riktigt fluff med en härlig frammåt attityd. Den som är mest självstädnig och hittar man ngn som ligger för sig själv är det till 100 % Devil. Till Halloween är det bara att sätta i lite röd vatten färg på hornen så är maskeraden fixad   

       



Min hibiskus som såg ut att dö under vintern har nu slagit ut igen med tre praktfulla blommor   

En pall med marksten som jag sparat från tidigare jobb är i vägen så jag satte ut den på Blocket för 500 kr och blev helt nerringd. Bättre lite pengar i plånboken än sten på gården...nu är jag stenrik  


 


Finaste mamman fyllde 4 år   


Får se om jag hinner med en blogg lite tidigare än om en vecka denna gång men tiden bara flyger iväg och jag sitter aldrig still. Alla valpköpare får i varje fall filmer och bilder så dom nog tröttnar på mig   På lördag kommer en till valpköpare på besök och det ser jag verkligen fram emot. Hon är själv en väldigt meriterad uppfödare så hon kommer kunna ge mig massor av råd. Jag är så tacksam över alla fina vänner som ställer upp och svarar på alla mina frågor. Är så mycket som är nytt och man vill ju inte göra fel   



 

Tog en paus från Sigges utvecklingsfaser i livet och gick ner till gullungarna med en kopp kaffe    Förstod direkt vad han menade med orala fasen och tittade generat på medans dom två brorsorna.... mös    Saknade en husse i huset som kunde ta en lektion om  blommor och bin, men alla kärlek är ju vacker så jag lämnade dom ifrån och tog min påtår där uppe   


 



                                                      Trevlig helg käraläsare/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards