Alla inlägg den 7 mars 2020

Av manhofs - 7 mars 2020 22:48

Nu gror det inte bara i Bellas mage utan i trädgården och uppe i min slänt börjar våren kika fram  

   

Inga små ostbågar i valplådan änn och jag tror det dröjer. Bella är så pigg och lekfull och blir varken trött av promenader och leker sedan hemma med sina leksaker. Trodde att hög dräcktiga tikar skulle vara lite trötta och orörliga men det märker jag inte av änn.

     



 

Bella leker helt annorlunda än Lizzie. L kan leka med en boll på snöre i en timme helt ensam och har hur kul som helst. Lek för B är att reta andra som att dra Gucci i svansen förr eller sno Lizzie leksaker, som hon sedan inte leker med. Leksaker ska slaktas inom 5 minuter sedan är hon nöjd men denna röda apportbock i bästa plast kvaliteten har hon aldrig lyckats ha sönder. Det är hennes favorit som hon kan ligga och tugga på samtidigt som hon morrar och muttrar, förmodligen skitsur över att det aldrig går i bitar  Drar ni upp ljudet hör ni lite av hennes mutter.



 

Efter 3 veckor semester känner jag mig laddad med Top fuel och varje dag spenderar vi ute i trädgården med vårbruk som ska göras. Tvättade växthuset utanför en dag men när jag var klar kom snön   


     


Sedan har jag bytt ut en vind/regnskydd som vinden totalt mosade under min semester. Va helt ok när jag åkte men nu såg den anskrämlig ut  


   


Härliga promenader men B får bra gå lös där det är bra underlag och inte gropar. Hon springer som en galning med L och det vore hemskt om ngt hände under deras lek   


     


En trevlig granne har sedan 5 år tjatat om att få såga ner mina granar typ varje gång vi ses. Nu stormar det oftare och oftare så har fick lov att göra det när jag var i Thailand. Dom skötte det jätte fint men jag tycker det blev tomt och saknar mina granar  


           


Som vanligt plockade jag med mig lite blommor från semestern och allt är nu i jord. Både jag och syrran ville ha en kokosnöt med oss som grott så efter en blöt barkväll pallade vi med oss två hem   

Skulle aldrig palla ngn unik sort och vi frågade ägaren till denna härliga röda blomma som va en 120 cm höga och stammen tjock om vi kunde få köpa med oss två sycken hem. Då fick vi varsin en blomma   men för att få ner den i väskan fick vi kapa ner dom.


 


Limè trädet fick ny jord.


   

Frangipani som jag älskar i tre olika färger råkade hamna i väskan    Dom jag tog med mig hem förra året gror


Det här lilla trädet var bara en ogräs i en nöt jag köpte med mig förra året. Nu växer den så det knakar och överlevde vintern inne. Ska bli spännande att följa min lilla fripassagerare.




     


Chilie från Costa Rica överlevde vintern och gror så jag fick klippa ner den lite när jag nu planterade om den. Trögväxt och väldigt svår att få och överlev till skillnad från den Thailändska men ngt för stark   


   


Bella har börjat med en ny sovstil. utfläkt på rygg med tassarna i luften   


     


Sådde lite grönsaker och blommor   Alltid så spännande att följa sina växter från frö till ståtlig planta eller god grönsak.


 


Idag har jag tvättat växthuset inni från. Fy leda vad smutsigt och tungt men när jag väl är klar finns det ingen skönare känsla och växthuset riktigt glänser. Mitt persiko träd börjar slå ut och om ett par dagar efter tvätten kommer den slå ut i blom. Vet inte varför vår tvätten påverkar växterna där inne så mkt men det går jätte fort när allt väl är rent. 


         


Beroende på vädret så drar dom igång med mitt lilla nya projekt nästa vecka så tills dess måste jag hinna fixa massor av saker. Ny jord in i växthuset och utanför och så flytt på massa saker så dom kommer åt. Ska bygga lite nya trappor och göra om gamla husgrunden. Kommer bli riktigt spännande. 


 


Nästa gång vi hörs hoppas jag Bella är stolt mor till sina små valpar  / Susan 


                                       


Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards