Direktlänk till inlägg 4 januari 2020

Bokslut.

Av manhofs - 4 januari 2020 17:31

 Så har även december månad passerat som avslutades på bästa vis med en härlig träning ute på Gålö i härligt solsken   Har nog aldrig varit med om få soltimmar och mycket regn/blåst som under denna höst/vinter men det avslutades fint.Va uppe tidigt för att hinna med en härlig långpromenad i soluppgången innan alla andra väller ut sedan åkte vi och spårade.


       


Har man två hundar händer det inte så ofta att båda glänser men som en fin Nyårs present till matte bestämde dom sig för att inte ta bakspår eller lämna kvar pinnar åt matte  

       

 


Annars har december varit fylld av möten. Funderar på att byta bank och har gått på olika möten och närmar mig en bra lösning.


Dessutom har jag sökt in till kom vux för att börja plugga till undersköterska och det blev med flera möten och överlämnande av papper, intyg och betyg men till min glädje kom jag in och om två veckor börjar jag plugga igen  


Min försäljning av tomten är nu avslutad och klar vilket tar mer tid än man tror. Ett trevligt par är nu ägare och det kommer blir kul att följa deras husbygge. Idag betalade jag in skatten vilket inte är lika roligt. Förstår att många sitter på sina tomter. 30 % i skatt svider  


Dessutom är ju december månad fyllt av roliga jobb och fester med nära och kära, som att jag firade min försäljing på Operakällaren   

   

     


 Längtar efter snö och is.

   


Verkligen helt deppig över att inte ha kunnat ta en endaste tur på skidor i år   Har mejlat kommunen då min tomt börjar bli vatten fylld. Dom höjde vägen när dom byggde ut området men har inte skött diket som dom grävde så där får dom rensa upp så det blir avrinning igen  


    

  

Nyårsafton firats som vanligt hemma hos mig. Ingen Taxi hem och trygga hundar. Vi hade en så rolig och otrolig god Nyårsafton ihop   Färsk hummer som inte kom med på bild köpte vi på Maxi den fick av oss alla 10 poäng. Halv 2 följde vi våra föräldrar hem innan det va dags att somna in för första gången 2020  


         


Ngt tröttare gäng som samlades för lunch och tårta dagen efter   för att fira värdens bästa systers födelsedag.


 



Tänk vilket omtumlande och spännande år 2019 har varit. Spännande resor och äventyr. Jag har provat på ett helt nytt arbete som vårdbiträde och aldrig kunde jag väl tro att jag skulle blir så förtjust i det yrket. Dessutom har jag varit på flera intervjuer och haft 2 anställningar.

 

     

Projektet att sälja tomten är genomförd och ekonomin tryggad .


Självklart har även 2019 varit smärtsamt med tre begravningar av mina jämnåriga vänner. Sorg är svårt att hantera och för min del tog det fokus från träning och tävling en hel del, vilket även visade sig på resultaten. Känns skönt att söka tröst i skogen men picnic och lång träning utan krav och just i dessa stunder har mina ludd betytt extra mycket  


Känner en sådan stolthet och glädje över att jag och Bella klarade vårt VP och inte bra klarade utan på ett så övertygande och flott vis. Oj vilken lång väg vi har gått och vad vi har kämpat, för att inte tala om lagt ner pengar. Vallning är skit dyrt men helt magiskt när man börjar förstå sig på samspelet mellan får,hund, linjer och ge rätt kommandon. Har gått för så många olika instruktörer i år och alla ger en liten bit som man tar till sig. Men som med allt annat är det viktigt att hitta sin egna väg att gå. Hur jag vill att det ska se ut och hur ska jag föra min hund.

Nu ska vi ut och tävla Ik1 vilket kommer bli så spännande   


    

Nu lägger jag upp 2019 års bok på hyllan och börjar skriva på 2020. Allt va ju redan stakat och klart med att börja plugga och jobb men så OPS....Susan fick en ny ide och nu ställs nog allt på ändan  

Den som lever få se och kikar ni in igen kommer Braking New ev nästa gång...


 


God fortsättning alla mina blogg vänner och va försiktig med vad Ni önskar Er. Jag ville gå ner i vikt igen efter nyår och ligger nu i vinterkräksjuka  


                                                  
         Kram Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards