Direktlänk till inlägg 23 oktober 2019

DM spår.

Av manhofs - 23 oktober 2019 19:39

 Så var det dags för årets sista tävling som blev DM i spår på Tyresö. Har inte varit så förväntansfull då det inte riktigt fungerat på träning men skam den som ger sig  ...ja så lever jag ju på hoppet med  

På ngt sätt lyckades vi få en av dom soligaste höstdagarna efter dagar med regn just på söndagen vilket såklart gör det hela betydligt trevligare.


      

Jag lottade nr 8 så det blev en lång väntan innan start och nu provade jag ngt nytt. Jag värmde upp med Bella och lossades att hon skulle tävla och det triggade igång Lizzie som gav sig ut väldigt sugen i spåret och valde ett klockrent baksph. Väl iväg jobbade hon jätte fint fram till första vinkeln och där fick hon problem och ville inte riktigt välja rätt håll.


Tur att hennes matte är en liten indian som prenumererade på Silverpilen i många år för jag lyckades spåra upp rätt spår och när väl första pinnen var funnen tuffade det på men under ett tag trodde jag vi skulle bryta.


Har nu kommit på att det är fram till första pinnen vi ofta får problem detta år och tror jag vet vad jag gör för fel på träning så under vintervilan blir det annorlunda träning.


En pinne blev kvar i spåret men jag fick vara glad över att vi tog oss runt inom tiden. Va besviken då över spårjobbet men nu i efterhand trillade många polletter ner på matte och det är jag glad över.


Bara två som bröt i spåret av 12 startande så det va jätte roligt.



     


Uppletandet va på en äng och Lizzie va så sugen och jobbade jätte fint. Det första föremålet hon fick in gjorde hon ett högt skutt upp i luften och dök ner i pur glädje så publiken skrattade. Tyvärr blev ett föremål kvar men betyget blev max på 3 föremål 8/8. Det va ingen äldre dam på 8 år som letade i den rutan utan en pigg ung jänta som for runt  


   

Såg inte så många hela lydnads program då man ska värma upp, rasta hundar och prata med alla trevliga medlemmar och medtävlare men Kjells lydnad gjorde mig glad. Vet hur dom har kämpat så får dom till det så fint  

Malins framåtsändande imponerade och är bland det bästa jag sätt   och Pias fot va grym, ska nog boka in en lektion hos henne då jag avskyr att träna fot....ja det syns på mina poäng  


   


 Grattis till alla på pallen och speciellt till distriktets nya mästare Monica med sin fina kille Lizzroys Avicii  

En väldigt trevlig tävling med många glada skratt, god lunch som Carin lagat och Marcus som grillade korv. Ett nytt och trevligt inslag på våra tävlingar med korvgrillning som uppskattades  


 


Syrran och jag gjorde en trevlig dagsutflykt runt på landet och besökte olika affärer. Hamnade tillslut ute på mysiga Eldtomta Cafe. Värmde skönt i regnet med en öppen brasa och goda smörgåsar   


    

        


Älskar hösten med alla vackra färger och klara luft och är ute så mycket och länge som möjligt. Hundarna tar sig ett sista bad för året. När det blir för kallt i luften får dom inte bada längre men än är det så varmt ute.


   


Klippte ner min sista Malva som vägrar att sluta blomma och tog in. Provade även nya Dajm apelsin som va super god men bäst är än så länge mint  


 


 Vi har nu avslutat Röd Kong kurs som jag va jätte nöjd med. Duktiga och engagerade instruktörer   Borde nog ha gått med Bella som är yngre men vi har haft trevliga fredagar jag och Lizzie och nu kommer vi träna lite under vintern.


       


 Nu när tävlingarna är över och trädgården i ide så blir det mycket jobb. Jobbar bara på timmar och trivs så bra   Jag bokar själv in mig vart jag vill jobba och hur långa pass. En härlig omväxling mellan fotboll, hockey,konserter och hemtjänst. Så roligt att ha varierande arbetsuppgifter,kollegor och kunder   



                                                  
                 Ciao/ Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards