Alla inlägg den 3 oktober 2019

Av manhofs - 3 oktober 2019 20:39


Träningen rullar på men jag har fastnat lite i spåret med Lizzie och får inte till inställningarna riktigt och börjar tröttna  

Funderar på om åldern har tagit ut sin rätt ?

Åker hit och dit till olika skogar på olika tider men pinnar blir kvar och vid vinklar gör hon ett osäkert jobb och det tar lång tid innan hon bestämmer sig  

Har gjort lite lättare spår för att se om det går att bygga upp självförtroendet samt återgångar så hon jobbar tillbaka noggrannare och det har blivit lite bättre men inte bra.

Ja ja, vi får uppleva vackra stunder ute i naturen och får motion  


         


 Vallningen tar mer och mer tid och blir roligare och roligare ju mer jag själv börjar förstå och kan lägga upp min träning när jag tränar själv. Gick en fantastik kursdag för Karin. S hos Monika. Oj vilken lärorik och trevlig dag    Kände mig riktigt nöjd med min Bella och fick många nya nycklar att jobba vidare med.

Lizzie fick vara med och kolla vilket gör henne riktigt trött så båda somnade ovaggade hemma   


 


            


Dagen efter hade jag ordnat en vall dag för Sven. S som har Bellas Pappa Mick. Vi blev 4 st glada som höll till på Lotta. R:s gård. Vilket fint ställe och även denna dag bjöds det på fint väder....nästan hela tiden  

Nu fick L vara hemma hos föräldrarna och det var tur det för vi höll ett högt tempo och hann gå igenom otroligt mycket så hon hade fått varit mycket i bilen. En himla lärorik och rolig dag och vi fick valla så mkt så till slut sa jag att det räcker för mig och Bella. Vi avslutade med en full VP bana och den klarade vi bra men det ska fungera när det är ett riktigt prov och nerverna dallrar  


   


 Måste säga att jag är så nöjd och stolt över min Bella   Alltid så glad och positiv med full gas i träning och lika lugn i vila. Uppletande och spår går så bra hur jag än utmanar henne och svamp plockarna brydde hon sig inte om innan hon hämtat pinnen  Hon är ett riktigt lyckopiller   


       


 Klubben hade högre/lägre spårtävlingar i helgen så jag och Kjelle har varit ute på Vissvass och rekat spår och tränat lite. Har tränat uppletande på åker men det är svårt tyckte alla utom Bella. Men hon la på en jäkla gas och for runt i för högt tempo.


   


Riktigt spännande att vara spårläggare och det va en nervös väntan som tyvärr blev för lång så min tävlande fick bryta utan slut. Tog med mig det när jag rev rutan.

Åkte sedan ner till klubben och åt en jätte god lunch som Carin lagat innan jag va skrivare. Väldigt intressant att vara skrivare. Man både ser och hör bättre än som publik och har man en trevlig domare att skriva för så är det som i söndags jätte roligt.

           


 Om de tävlande bröt skulle dom ringa sin spårläggare men ingen hörde av sig till mig. Maxtiden är 35 minuter så efter 45 minuter ringde jag upp TL. Började bli lite orolig över om dom gått vilse    Fick sällskap av en vacker älg som kutade förbi. Som tur va väntade den tävlande vid bilen.



 

Vi tränar inte bara. Långa promenader och lek i trädgården hör till vardagen   


     


Har tröttnat på att aldrig komma med på spårtävlingar. Tycker det nya systemet suger   på 26 anmälningar har jag tävlat 6 gånger i år   Har därför påbörjat en ny kurs på Stockholms Södra som heter Röd Kong. Intressant att prova ngt nytt och förhoppningsvis kan vi börja ägna oss åt en ny gren.


 


Nu i helgen blir det vallning i dagarna tre. Det kommer bli så spännande och roligt    Startar upp hos Kåre imorgon med Bella. På kvällen kör vi kurs på södra med Lizzie sedan bär det norr över.


 


   

 


                                                  
   Trevlig helg/ Susan   


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards