Direktlänk till inlägg 4 september 2019

Inställningar ?

Av manhofs - 4 september 2019 20:04


Har haft svårt att hitta inställningarna på Lizzie sedan SM. Har så svårt att förstå vad det är som är fel   men har börjat att ändra på mitt egna sätt att berömma och går längre bak i linan.

Igår jobbade hon riktigt bra när jag och Kjell spårade ute på Vissvass men så helt plötsligt efter 5 pinnar va hon borta.

Då hade vi mött 2 par olika svamp plockare men det va som det bara tog slut.

   

Idag va jag ute på Gålö med Bosse. När han la spåret stötte han på en annan spårhund som gick motsols i hans spår. Trotts det hittade hon 5 + slut och kämpade hårt så då kändes det lite bättre. Dessutom va jägare ute och tränade viltspår.


Är nu första och 4:e reserv på Grande Prix samt 3:e reserv i Eskilstuna och tankarna far likt pingisbollar. Ska jag åka eller inte ?

   


Bella vallar på, olika instruktörer, får och gårdar. Det är så himla kul men jätte svårt. Väldigt roligt och utmanande att lära sig och jag kommer att fortsätta kämpa  


Nästa vecka har vi två olika kursdagar på olika gårdar inbokade som jag verkligen längtar efter...varför vet jag inte för instruktörerna gnäller oftast på mig. Jag ger fel kommandon, kan jag inte höger och vänster ? jag går för nära, jag går för långt bort eller reagerar för sent  

Tur att jag har bra självförtroende,själv tycker jag vi är jäkligt duktiga     


     

Skönt att njuta av långa promenader utan krav och bus i trädgården   


   


 Livet som hobbyodlare går desto bättre och dagligen kan jag skörda från Edens lustgård   


         



Blommorna växer och sprider glädje med sina färger. Mitt lilla halvdöda citronträd som jag fick köpa för en billig peng förra hösten har nu fullt med fina citroner   Har precis klippt ner trädet inför höstens inomhus flytt. Jag vill inte ha mer citroner nu.


     


Det här lilla trädet satt som ett skott på en planta jag köpte i Thailand. Nu växer den sig större och större.


    


Kaktusen som jag fick av min kund Erik gror den med och gör mig lycklig. Det är alltid ngt speciellt med att lyckas med en omplacering   


 


Syrran och jag pallade ju chili från en trädgård   när vi var i Costa Rica. Nu växer generation 2 upp   


 


Ja trädgården med nystädad damm är en källa till glädje och ro   


       


Båten har tuffat många mil i år   


         


Imorgon ställer jag in GPS:en på Enköping för träning och fortsatt sökning av inställningarna samt trevlig samvaro med svampplockning.



                                                  

      Stay safe / Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards