Alla inlägg den 21 augusti 2019

Av manhofs - 21 augusti 2019 22:47


Tiden har bara flugit iväg och nu är min tid på hemtjänsten slut. Faktiskt tråkigt för jag trivdes väldigt bra och jag saknar mina kunder  

 


Jag har tagit med mig blommor från trädgården och frukt från buskarna eller bakat muffins som glädje mina kunder och som tack har jag fått fina skott från deras blommor. Jag brukar visa bilder från min trädgård vilket intresserar dom flästa som själv har haft vackra trädgårdar och odlingar när hälsan var bra så dom var glada över att få lämna över lite blommor till ngn som uppskattar och sköter om dom.

 

       


Nu är det dags för bruks SM i Katrineholm men jag har faktiskt inte så stor lust i år. Har tappat motivationen till brukset då jag hela tiden blir bortlottad   Av 22 anmälda tävlingar i år har jag kommit med på 4 stycken och sedan reserv långt ner. Helt omöjligt att motivera mig när man aldrig får komma ut och tävla så nu ser jag mig om efter nya grenar med Bella och Lizzie.

Startar en för mig ny kurs i september i en helt ny gren och det ska bli roligt och jag hoppas jag kommer att tycka det passar mig så jag kan sluta med spår.

   

Ja frågar ni mig tycker jag lottnings systemet vi har nu är skit  

Men att träna är roligt och i ur och skur är vi ute och tränar i lite allt möjligt och på olika ställen  


             

     


Distriktet ordnade en SM uppladdning till oss som kvalat in vilket jag uppskattade   

Fina bilder på oss tog Lotta Wiklander   


                           


Annars så växer det så det knakar hemma och jag fortsätter att sködra mina frukter. Nu står vitkål och vindruvor på tur samt plommon.

   


Förädrarna fick ett fågelbord av mig för många år sedan som höll på att förfalla så den fick sig en upp piffning  


 


Hade ju tänkt att starta elit spår med Bella i år men har tappat sugen och tränar på i vallningen i stället. Jätte roligt och jätte svårt men vi tar oss  Inte lätt för en hund med en så dålig förare som blandar ihop höger och vänster   Nu har jag bokat in två kursdagar och två VP prov. Till nästa år vill jag ut och tävla IK1 med henne, kommer bli så spännande.


   


Eftersom jag har Sveriges minsta fan club får Ni gärna hålla tummarna för oss på SM. Vi slutade 9 förra året och det kommer jag nog inte kunna slå då Lizzie bli bättre och bättre ju mer hon får tävla. Men hon har en envis matte så vi ska dit och kämpa  


                                                  


               Hej då/ Susan

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards