Direktlänk till inlägg 31 juli 2019

Projekt.

Av manhofs - 31 juli 2019 22:45


Har man hus är det ingen vila ingen ro. Alltid finns det ngt som ska renoveras och underhållas och samlar man på leksaker och hela tiden bygger nytt   fylls listan med saker som ska fixas på i samma takt som dom bockas av.


Har en fin liten ljugarbänk vid entrén som står under tak i söderläge. Bästa läget att sitta och ljuga på under alla årets månader förutom sommaren då det lätt blir för hett. Åren tar ut sin rätt så nu var det dags att skrapa och måla.


            

Blev så tjusig så nu får man inte sitta i den längre  


Sedan var det dags för mitt fågelhus. Vinterns storm drog av taket och färgen började flagna så fram med slip och så la jag ner lite kärlek på den med. Roligt att betrakta skogens vilda vänner som kommer och mumsar i nyrenoverad etta i vintern med öppen planlösning  


               


 Trädgårdens färger är sprakande som alla andra år ngr dystra gråa toner går inte att finna i min oas   Som mina sådda bordsnejlikor i varierande färger.


                 


Kaktuslandet står i blom likt lavendeln och rosorna.

 

   

 

       


En natt fick jag 42mm regn och det satte fart på växterna...samt myggen och sniglarna  

Mina pelargnoer växer så dom knakar.


       


Började gallra ut sly ur skogen men gav upp efter 3 kärror till återvinningen. Har nog lika många kärror kvar  


   


Har varit hektiska veckor med att sylta, safta ,koka kräm och frysa in trädgårdens bär. Men ack så nyttigt och gott att slippa köpa saker fylla med konserveringsmedel mm  


         


Skönt att slå sig ner i skuggan och ta en rast och ensam behöver jag aldrig känna mig  

 Vitlöken ska upp och sista potatisen. Jordgubbarna har börjat om att ge gubbar och det tackar jag för  


       

   

Nu väntar jag på vindruvor,persikor och fikon.


     


Tar ett nytt varv i trädgården och njuter av doft och färg  


               



                                                  
                Ciao/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards