Alla inlägg den 22 juli 2019

Av manhofs - 22 juli 2019 22:15


Tänk att lilla Lizzie och jag kommer att starta i SM spår för tredje året i rad  

Känns otroligt roligt och spännande. Stora tävlingar passar inte min sockerbit som blir störd av mycket folk men när jag som förare vet om det har jag inga stora förhoppningar på ngr högre placeringar utan vi ska försöka ha roligt ihop och så får jag stötta och peppa min kompis så mycket som det bara går.

Hoppas dom har en uppvärmnings ring i år när man ska in på lydnadsplanen vilket dom inte hade i Ronneby. Det brukar ge ngt bättre lydnad för mig om jag kan värma upp ngn stans i lite lugn och ro  


 


Lizzies träning gick från önskad formtopp till rena botten och för varje pass spårade hon sämre och sämre   Testade hela verktygslådan med ideer och råd men det blev bara tvärt om   Kunde inte tänka mig noskvalster då hon blev behandlad i april men efter en riktigt dålig spårdag kontaktade jag åter igen min veterinär som skrev ut Stronghold droppar. Tog en vecka sedan åkte svansen upp och hon va så glad i spåret och jobbade med viftande svans  Underbart att se min kompis så lycklig i arbete igen  

Bilder från olika skogar och träningar.


                   


Första hela elitspåret på länge som Lizzie fick gå och stolt bar hon hem sitt slut, så lycklig med flaggan i topp  


Filmen är från första sph efter noskvalster kur men Skutskärs slut...ni som tävlar där vet vad jag menar   Ett kort spår för att se om det va noskvalster eller annat som spökade, blev helt paff över vilken stor skillnad det va. Veckan innan gick hon med sänkt svans och över pinnar.



 


Bella är ju med och har vi inte vallat innan spårar så klart hon med. En riktigt kanon hund i spåret som numera sällan går över pinnar men jag jobbar med att sänka farten.

Har hon vallat innan får hon bara köra uppletande. Hon är som en oljad blixt och hittar sina föremål på kort tid. Roligt att nosen är på trotts det höga tempot  


       



Försöker fystränarna både dom och mig med långa promenader i hettan  

Blir lite avis på deras bad  


   



Vi i gruppen överraskade Yngve med en tårta inför hans kommande födelsedag. Fick passa Benny nya valp medans han körde. Blir ju sugen själv på valp   eller inte     


 

  


Har vallat en hel del med Bella och det går sakta men säkert framåt men just idag va jag missnöjd med vårt pass  

Som med alla träning går det upp och ner men man får ligga i och inte ge upp. Många frågar om jag tränar för att tävla men det är inte min grej. Tränar för VP:t och så tycker jag det är så härligt att komma ut på olika gårdar och jobba med min hund. Överlåter med glädje tävlandet åt dom som gillar det, jag ägnar mig åt spår när jag vill tävla.



 

Men vallningen kommer jag hålla på med även efter vp....och kanske ngn IK1:a  

Blandade bilder från Skinnskatteberg,Vallentuna och Norr Eneby.


               


Bella undersökte sina ögon som va i prima skick   


     


 Tiger min lilla rödtott brukar mysa med mig efter frukost. Det gillar inte hundarna som alltid vill vara i första hand   men Tiger är så nöjd  Tror han räcker ut tungan åt Lizzie   


     


Annars är vi ute med båten och simtränar    Ja inte jag då som är en riktigt badkruka men igår hoppade jag i för första gången i år i Sverige. Mysigt då vi kan ta oss ut på egna öar så dom kan kuta löst.


     

     

Fiskar för fullt men får inte ett dyft. I början följer dom mitt fiske med spänd blick och tycker det är jätte spännande men som Ni ser på Bella får jag inget med är sjögräs på kroken och dom somnar


     


       


 Båda sköter sig jätte bra på båten och kopplar av när jag fiskar. Lizzie är väldigt ivrig i början av turen och frågar 20 gånger ” är vi framme snart?”    Bella sover   

 Men efter att vi badat sitter dom och tittar på alla sjöfåglar mm . Är förvånad över hur trötta dom är efter en dag på sjön. Somnar som klubbade sälar och rör inte en fena resten av kvällen.


 



                                                  

       Min sockerbit och jag   


               

                                                  

      Hej då/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards