Alla inlägg den 28 maj 2019

Av manhofs - 28 maj 2019 20:43


Min lilla sockerbit har nu fyllt 8 år men det går inte att tro. Precis som Gucci är hon otroligt pigg och busig och utvecklas fortfarande i träning trotts sin ålder. När man väl kommer hem efter ett par timmars träning far hon gärna runt i trädgården och leker med sina leksaker och försöker uppmana till kamp   


 


Årets första tävling gick av stapeln på Stockholms södra bk där vi lottade nr 6. Bästa spårläggaren Yngve   


   


Fick ett lite utmanande spår i form av att upptagsrutan låg väldigt nära bilen och parkeringen och även slutet. Lizzies rutin räddade nog oss där för hon hon fick även upp vittringen av mottagaren men vi löste det med 10/10 i både upptag och spår. Roligt när det är lite utmanande   

Både jag och L fick lite påskgodis väl i mål   


       



Uppletandet gick ute på Gålö och där dundrade hon till med ytterligare en fin dubbel tia så årets träning har gett utdelning  


       


Åkte till klubben och åt lite lunch innan det va dags för lydnad. Där gick hon ner sig totalt i foten och jag kände inte igen min hund   Visserligen brukar den inte vara bra men jag fick nästan en känsla av att hon tänkte dra av plan till bilen, hon ville verkligen inte gå med. Sedan jobbade vi oss upp med ett missförstånd i inkallningen då hon tjuvade.

       


 Vilken års debut, vi som brukar bryta i spåret. Åkte hem och firade med köttben och bubbel   

Glad över det fina Certifikatet som man får på Södra, ett speciellt minne  


       


 Nästa tävling va på Strängnäs bk och där tänkte jag lite fel och av någon okänd orsak kom jag på den dumma iden att prova ngt nytt nu när jag satt ute i en sådan vacker skog med gott om tid på mig   

Det är så att Lizzie har ett väldigt lugnt och metodiskt spårupptag som oftast ger framspår om inte linan fastnar och det blir ryck. Tänkte att jag skulle prova att höja tempot lite och få lite mer drag ut i linan   så jag retade L med hennes favvo gris sedan smög jag ut så hon såg mig och lossades gömma den.

Visst fick jag bättre tempo....L for ut ock analyserade inte ett dugg utan slängde sig åt fel håll, när dom ropar bakspår vänder hon och galopperar lika fort åt andra hållet sedan drar hon mig runt spåret med slarviga vinklar och en pinne kvar   Kan väl erkänna att det var en väldigt dålig ide så där på morgonen  


   


Körde uppletandet där hon hade svårt att få in det sista föremålet så betyg 7,5. Satte mig i solen och njöt av min frukost och pratade med trevligt folk och bestämde mig för att avstå platsliggningen och istället träna lite. Men jäklar vad fint hon gick i lydnaden. 8,5 i foten bl.a.  

Kändes som ett riktigt bra beslut men tyvärr har det inte visat sig för sedan dess har jag inte kommit med på en tävling. Eftersom jag jobbar på helgerna kan jag inte stå som reserv hur länge som helst då det är bara att boka av om jag är långt ner och det har jag varit. Va första reserv i Uppsala men då blev jag inte inringd  

 Åkte däremot till Danderyd och kollade på deras elit spår tävling. Riktgit trevligt att sitta som expert i publiken och tycka allt är så lätt   

       


 Nu har jag kommit med på Haninge bk som är en liten favorit. Har ju vunnit 2 år i rad på den tävlingen så det blir lite press. Spåren är svåra och uppletande rutan är svår på Haninge vilket jag gillar. Det är ingen promenad i parken att spåra där och hundarna måste verkligen plocka alla pinnar. Är reserv i Nynäs och Tierp som med ligger mig varmt om hjärtat men det ser mörkt ut för våran del.


 



                                    Simma lungt/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards